Komunikaty PR

Cała prawda o produktach głęboko mrożonych. Twórcy marki Perino obalają mity

2022-05-23  |  13:00
Biuro prasowe

Metoda głębokiego mrożenia jest jednym z najlepszych naturalnych sposobów konserwacji żywności, który pozwala zachować świeżość i wartość produktu. Mimo to wciąż krąży o niej wiele mitów. Niektórzy restauratorzy i szefowie kuchni sceptycznie podchodzą do takich rozwiązań, z kolei na Zachodzie są one od lat bardzo popularne. O tym, jaką wartość dla gastronomii mają produkty głęboko mrożone, mówi ekspert marki Perino, specjalizującej się w produkcji świeżych makaronów głęboko mrożonych dla branży HoReCa.

Produkty głęboko mrożone – co warto o nich wiedzieć?

Głęboko mrożona żywność to produkty spożywcze poddawane procesowi dogłębnego mrożenia, podczas którego temperatura produktu utrzymuje się na poziomie -18°C lub niższym. Dzięki użyciu specjalistycznych urządzeń technicznych oraz surowców o bardzo wysokiej jakości cały proces przebiega bardzo szybko. Produkty głęboko mrożone w odróżnieniu od tradycyjnych mrożonek cechują się wyższą jakością i pozwalają zachować pożądaną świeżość dania. Z czego to wynika? 

Podczas tradycyjnego mrożenia, na powierzchni produktu pojawiają się duże kryształki lodu, które niszczą jego strukturę, przez co po rozmrożeniu żywność nie wygląda tak samo. W produktach głęboko mrożonych wykorzystuje się metodę szokową – dochodzi do bardzo szybkiego zamrożenia, przez co kryształki lodu dopasowują się do komórek produktu, nie zmieniając jego wyglądu – mówi Tomasz Sokołowski, Prezes Zarządu Perino. 

Dzięki temu produkt pozostaje w takiej samej postaci jak na początku. Produkty głęboko mrożone ze względu na swoją specyfikę wymagają odpowiednich warunków przechowywania oraz transportu. Jak dodaje dalej Tomasz Sokołowski: Dostarczamy produkty do Klientów specjalistycznym transportem mroźniczym. Restauratorzy, którzy odbierają nasze makarony przechowują je tak jak inne produkty mrożone. Dzięki takiej konserwacji okres przydatności do spożycia naszych makaronów wynosi aż 15 miesięcy.

Przedstawiciele polskiej gastronomii coraz chętniej przekonują się do produktów głęboko mrożonych. Sprawdźmy jednak, z jakimi mitami mierzą się przed zamówieniem ich do swojej kuchni.

Fakty i mity na temat produktów mrożonych 

Mit nr 1: Smaczniejsze są makarony wyrabiane w restauracji

Gwarancją smaku jest jakość odpowiednio dobranych składników oraz wykonanie. I choć zgodnie z łacińską sentencją mówiącą, że o gustach nie powinniśmy dyskutować, warto przyjrzeć się, jak producenci żywności głęboko mrożonej rzeczywiście przyrządzają swoje dania, których smak nie odbiega od tych przygotowywanych w restauracjach. 

Jak się okazuje na przykładzie marki Perino, głęboko mrożone makarony wyrabiane są ręcznie przez specjalistów, bazujących na oryginalnych, włoskich recepturach. W przypadku tej marki historia produkcji makaronów sięga lat 50. XX wieku! Ich produkty wyrabiane są z najwyższej jakości składników importowanych z Włoch, m.in. włoskiej pszenicy durum przygotowanej specjalnie dla Perino, świeżych, pasteryzowanych jaj, aromatycznych serów i starannie wyselekcjonowanych dodatków. Trudno nie przyznać racji, że taki makaron to prawdziwe arcydanie we włoskim stylu, które znokautuje niejedną pastę serwowaną w polskich restauracjach. 

Nasze makarony polecają najlepsi szefowie kuchni z Polski oraz zza granicy. Cieszymy się, gdy restauratorzy, którzy korzystają z produktów Perino są doceniani nie tylko przez swoich gości, ale także przez branżę gastronomiczną — komentuje Tomasz Sokołowski. 

Mit nr 2: Taniej jest wyrabiać makarony w swojej kuchni restauracyjnej 

Własnoręczne przygotowanie makaronu jest nie tylko czasochłonne, ale też nie daje możliwości kontrolowania food costu. Trudno oszacować, ile makaronu w danym dniu zamówią goście. Ceny świeżych produktów u różnych dostawców często mogą się wahać, a makarony dostarczane przez Perino pozwalają ustabilizować koszty. 

Korzystając ze świeżych, głęboko mrożonych produktów, mamy możliwość dokładnego określenia wielkości oraz ilości porcji. Dzięki produktom mrożonym, które cechuje powtarzalność, możemy mieć ciągły dostęp do wybranych sezonowych specjałów, nie ponosząc wysokich kosztów związanych z ich importem poza sezonem. W dzisiejszych czasach ceny składników są wyjątkowo niestabilne, a dzięki naszym świeżym makaronom restauratorzy zyskują kontrolę nad wydatkami  – mówi Tomasz Sokołowski. 

Mit nr 3: Głęboko mrożone produkty są niezdrowe 

Metoda głębokiego mrożenia nie wpływa na utratę wartości odżywczych produktu; co więcej, zapobiega namnażaniu się mikroorganizmów. Producenci gwarantują, że jakość makaronów jest stale monitorowana, a eksperci chętnie udzielają wszystkich fachowych informacji na temat składników. Warto także samemu sprawdzić jakość produktów, korzystając z możliwości degustacji włoskich makaronów przed złożeniem zamówienia. Szczególnie zachęca do tego marka Perino.

Mit nr 4: Mrożone produkty tracą świeżość

Głębokie mrożenie to proces, który nie wpływa na wygląd produktu, a co najważniejsze, umożliwia stosowanie wyłącznie naturalnych, świeżych składników. Zastosowanie metody szokowej zamraża produkt natychmiastowo, zachowując jego kształt, jakość i strukturę. Takie produkty po ugotowaniu posiadają wszystkie cechy świeżych wyrobów.

Wielowymiarowe korzyści dla restauratorów 

Wykorzystywanie w restauracyjnej kuchni produktów głęboko mrożonych to nie tylko oszczędność kosztów, czasu i energii. Jak mówi Tomasz Sokołowski: Wprowadzenie naszych makaronów do oferty restauracji wiąże się z szeregiem korzyści, niezwykle cennych dla branży HoReCa. Posiadanie świeżego, głęboko mrożonego makaronu na wyciągnięcie ręki pozwala uzyskać pożądaną powtarzalność dania, która jest wyjątkowo ważna w branży gastronomicznej. Nasze makarony są także szybkie w przygotowaniu i nie wymagają rozmrażania. Dla przykładu tortellini bolońskie są gotowe już po 4–5 minutach. Co więcej, posiadamy w ofercie produkty z precyzyjnie policzoną kaloryką, co w niektórych restauracjach, hotelach czy cateringach jest bardzo pożądane.

Dla każdego restauratora liczy się jakość produktu, który serwuje swoim gościom. Mając zapas głęboko mrożonego makaronu, zyskujemy pewność, że zawsze podamy im posiłek tak samo smaczny, jakościowy i wartościowy pod względem estetycznym. Ponadto korzystanie z produktów głęboko mrożonych ma także aspekt ekologiczny – minimalizuje powstawanie odpadów i zapobiega marnowaniu żywności. Celem polskich producentów, w tym także marki Perino, jest zmiana postrzegania żywności głęboko mrożonej i zachęcanie do wykorzystania jej przez restauracje w Polsce. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Opolska fabryka Nutricia z tytułem Lidera Transformacji Energetycznej 2024 Biuro prasowe
2024-03-28 | 12:00

Opolska fabryka Nutricia z tytułem Lidera Transformacji Energetycznej 2024

  Spółka Nutricia Zakłady Produkcyjne, będąca częścią grupy spółek DANONE, otrzymała tytuł Lidera Transformacji Energetycznej 2024. W konkursie o tej samej nazwie
Przemysł spożywczy Białka alternatywne pozwolą zwiększyć udział gruntów na uprawy ekologiczne
2024-03-28 | 11:30

Białka alternatywne pozwolą zwiększyć udział gruntów na uprawy ekologiczne

Wspieranie rolników w rozszerzaniu alternatywnej produkcji białka mogłoby pomóc Polsce osiągnąć samowystarczalność żywnościową i zmniejszyć swój ślad węglowy,
Przemysł spożywczy Chocoflation – czekoladowa inflacja przed Wielkanocą?
2024-03-25 | 11:30

Chocoflation – czekoladowa inflacja przed Wielkanocą?

W skrócie  • Czy „czeko-flacja” to tylko kolejny pretekst do podnoszenia cen czekoladowych jajek, króliczków i kurczaczków przed Wielkanocą?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.