Carbon Studio wypracowało r/r ponad 1,27 mln zł przychodów netto w I półroczu
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Ponad 1,27 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w pierwszym półroczu br. wypracowało Carbon Studio, notowany na NewConnect developer gier dedykowanych technologii wirtualnej rzeczywistości. To wynik przeszło 50 proc. wyższy od analogicznego okresu ubiegłego roku. Od stycznia do czerwca br. zysk netto osiągnął poziom 0,46 mln zł, z czego prawie 0,28 mln zł spółka wypracowała w drugim kwartale br. W ostatnich miesiącach Carbon Studio wzmocniło swoje portfolio produkcyjne, wprowadzając w czerwcu do sprzedaży jedną z części marki The Wizards, pod nazwą Dark Times. Aktualnie studio koncentruje się na dokończeniu produkcji z Uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. W lipcu spółka zależna Carbon Studio – Iron VR – rozpoczęła pierwsze kroki do nawiązania współpracy z producentem i wydawcą gier, firmą Movie Games. Podpisany list intencyjny prowadzi do przeniesienia gier Movie Games do wirtualnej rzeczywistości. W przyszłym roku Carbon Studio planuje przeniesienie notowań na główny parkiet GPW w Warszawie.
- Pierwsze półrocze zamknęliśmy solidnymi wynikami. Przychód netto ze sprzedaży produktów od stycznia do czerwca wyniósł 1,27 mln zł. Ten wynik oznacza 52 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Od stycznia wypracowaliśmy 0,46 mln zł zysku netto. – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio. – W drugim kwartale wprowadziliśmy do sprzedaży grę z marki The Wizards. Liczymy, że jej sprzedaż będzie widoczna w bieżącym i kolejnych kwartałach. Widząc pierwsze reakcje graczy jesteśmy dobrej myśli – dodaje.
W styczniu Carbon Studio utworzyło spółkę zależną Iron VR, której działalność koncentruje się na mniejszych grach VR o niskich budżetach. Iron VR aktualnie jest na etapie rozwoju. Niedawno firma podpisała list intencyjny z notowanym na NewConnect producentem i wydawcą gier – Movie Games, na przeniesienie części tytułów z portfolio partnera do wirtualnej rzeczywistości. – Produkcje Movie Games cieszą się dużą popularnością. Mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie owocna. Kończymy etap ustalania szczegółów naszej pracy. Już niedługo podamy więcej szczegółów naszych wspólnych ustaleń – komentuje Karolina Koszuta, prezes zarządu Iron VR.
Na początku roku zespół Carbon Studio zakończył etap pre-produkcji wysokobudżetowej gry VR z gatunku fantasy w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Świat Warhammera tworzą książki, zabawki i gry komputerowe. Premiera gry polskiego studia planowana jest na przełom 2020/2021.
W pierwszym półroczu studio zawarło umowę ze światową firmą HTC Corporation, której przedmiotem jest produkcja flagowego tytułu spółki – The Wizards – w wersji na gogle HTC Vive Focus Plus.
4 czerwca Carbon Studio wprowadziło do sprzedaży The Wizards Dark Times. Najnowsza część popularnej serii The Wizards została udostępniona w wersji na PC VR, gogle Oculus Store oraz Viveport. Budżet gry wyniósł 0,5 mln zł.
Markę The Wizards, autorstwa Carbon Studio, tworzy seria gier VR osadzonych w bogatym świecie fantasy, w którym gracz wciela się w potężnego czarodzieja i walczy ze złem. Mechanika przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk czarodziejów z krainy Meliora. Produkcje z serii otrzymały kilka prestiżowych nagród, m.in. na Indie Prize w Kolonii czy Casual Connect.
W lipcu studio poinformowało o planach przeniesienia akcji spółki na Główny Rynek GPW w Warszawie – Szykujemy się do zmiany rynku notowań akcji z NewConnect na rynek regulowany Chcemy jeszcze mocniej zwiększyć transparentność spółki w oczach inwestorów. Liczymy, że nasza obecność na GPW wpłynie na wzrost płynności akcji studia i jego kapitalizację. – dodaje Aleksander Caban.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.