Carlsberg i Żabka wspólnie ograniczają użycie folii i ślad węglowy
Carlsberg Polska i sieć sklepów Żabka połączyły siły, aby po raz pierwszy w Polsce zaproponować konsumentom przyjazne dla środowiska rozwiązanie opakowaniowe – Snap Pack.
Od 27 października na półkach w sklepach Żabka pojawią się sześciopaki puszek piwa Carlsberg, w których zamiast folii łączącej puszki zastosowano innowacyjną technologię. Snap Pack to pionierski multipack, który łączy puszki ze sobą za pomocą punktów klejowych. Zastosowanie Snap Packa redukuje zużycie folii aż o 82% w porównaniu do standardowego multipaka owiniętego folią i tym samym zmniejsza emisję CO2. Pozostaje tylko niezbędna ilość folii tworząca rączkę, która umożliwia wygodne przenoszenie 6-paka w dowolne miejsce.
Na rączce 6-paka widoczna jest instrukcja obsługi, która wskazuje, w jaki sposób korzystać ze Snap Pack’a. Jest to proste i intuicyjne, wystarczy:
- Oderwać rączkę
- Przedzielić rzędy puszek
- Wykręcić puszkę
… i gotowe! Teraz można cieszyć się smakiem piwa Carlsberg Pilsner.
- Dbałość o środowisko jest w DNA marki Carlsberg. Bezustannie dążymy, by prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie, było także najlepszym dla środowiska. Nasz innowacyjny Snap Pack znacząco redukuje ilość folii w trosce o środowisko. Wierzymy, że to rozwiązanie znajdzie uznanie także wśród naszych konsumentów - podkreśla Anita Matuszewska, Junior Brand Manager marki Carlsberg.
- W Żabce zwracamy dużą uwagę na rozwiązania przyjazne środowisku. Snap Pack przygotowany przez Carlsberg Polska to rozwiązanie opakowaniowe, które spełnia nasze wysokie standardy, a zarazem odpowiada na oczekiwania naszych klientów, którym bliska jest troska o środowisko – zaznacza Anna Gorączka, Green Officer w Żabka Polska.
Multipaki Snap Pack zostały wytworzone lokalnie, w browarze Carlsberg Polska. Carlsberg Pilsner Snap Pack będzie dostępny w puszce w formacie 6x330ml w sklepach Żabka od 27 października do 23 listopada 2021 lub do wyczerpania zapasów.
Wprowadzeniu multipaków piwa Carlsberg do sieci Żabka będą towarzyszyły komunikacja w mediach społecznościowych i kampania display.
Carlsberg, Żabka i wspólny cel – ograniczyć ślad węglowy
W obliczu kryzysu klimatycznego każde działanie, które ma pozytywny wpływ na środowisko, jest potrzebne. Ograniczenie emisji CO2 do atmosfery to obecnie główne wyzwanie klimatyczne na świecie. Cele klimatyczne Unii Europejskiej zakładają zmniejszenie emisji CO₂ do 2030 r. o 55 proc. i neutralność klimatyczną do 2050 r. Biznes jest znaczącą siłą sprawczą i włącza się w działania, które wspierają ten cel.
W strategiach zrównoważonego rozwoju zarówno sieci Żabka jak i Carlsberg Polska jednym z kluczowych celów jest ograniczenie śladu węglowego. Snap Pack to innowacyjne rozwiązanie opracowane dla Grupy Carlsberg i użyte po raz pierwszy w branży piwowarskiej. Dzięki znaczącemu ograniczeniu użycia folii do multipaków wpływa również na znaczące zmniejszenie śladu węglowego.
- Jesteśmy dumni, że multipaki piwa Carlsberg Pilsner z rozwiązaniem Snap Pack trafią nareszcie w ręce polskich konsumentów. Jest to możliwe dzięki bliskiej współpracy z naszym partnerem – siecią Żabka. Stosowanie Snap Pack jest jednym z kroków, który wspiera realizację strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards Zero”. Rozwiązania opakowaniowe są bardzo ważnym krokiem na tej drodze. Wierzymy, że konsumenci docenią jego pro-ekologiczne walory i wspólnie zatroszczymy się o środowisko, przy okazji ciesząc się smakiem świetnego piwa – mówi Beata Ptaszyńska-Jedynak, dyrektor ds. korporacyjnych Carlsberg Polska.
– W ramach przyjętej w tym roku, nowej Strategii Odpowiedzialności jako Żabka Polska zobowiązaliśmy się do zaangażowania naszych partnerów biznesowych we wspólne działania na rzecz planety, m.in. w obszarze redukcji zużycia plastiku pierwotnego. Dodatkowo zadeklarowaliśmy osiągnięcie neutralności plastikowej po 2025 r. i dzięki takim działaniom, jak projekt realizowany z Carlsberg Polska, wypełniamy nasze zobowiązania – mówi Anna Gorączka, Green Officer w Żabka Polska.
Warto wspomnieć, że Snak Pack został doceniony na World Beverage Innovation Awards 2018 w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative. Jury konkursu podkreśliło, że ta innowacja to długo oczekiwane, mądre i inspirujące rozwiązanie problemu zbyt dużej ilości plastiku.
Informacji udzielają:
Beata Ptaszyńska-Jedynak
dyrektor ds. korporacyjnych Carlsberg Polska
tel. 602 411 680
e-mail: Beata.Jedynak@carlsberg.pl
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509
…………………………………………………
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7600 placówek prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
…………………………………………………
Carlsberg Polska jest jednym z trzech największych graczy na rynku piwa w Polsce. Carlsberg Polska warzy piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Konsumenci mogą wybierać z szerokiej oferty wielokrotnie nagradzanych marek piw takich jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen, Bosman oraz Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach o wieloletniej tradycji piwowarskiej – w Browarze Okocim w Brzesku (1845), Browarze Bosman w Szczecinie (1848) i Browarze Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników. Firma promuje odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, angażuje swoich pracowników w wolontariat, na zasadach wzajemnego poszanowania współpracuje ze swoimi partnerami biznesowymi, działa na rzecz obiegu zamkniętego opakowań, a także odpowiedzialnie gospodaruje wodą i energią. Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness. Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg działającej od 1847 roku.
Więcej informacji na: www.carlsbergpolska.pl oraz na profilach firmy:
LinkedIn https://www.linkedin.com/company/carlsbergpolska/
Facebooku https://www.facebook.com/CarlsbergPolska/
Zrównoważony rozwój w Grupie Carlsberg
Program zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards Zero” jest odpowiedzią na wyzwania takie jak zmiany klimatu, niedostatek wody i problemy dotyczące zdrowia publicznego. Program jest integralną częścią globalnej strategii SAIL’22 Grupy Carlsberg i składa się z czterech ambicji oraz odpowiadającym im celom, które mają być osiągnięte do 2030 r., z okresem przejściowym w 2022 r. Te ambicje to: ZERO śladu węglowego, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz kultura ZERO wypadków. Program określa, w jaki sposób Grupa realizuje swoją misję warzenia piwa dla lepszego dziś i jutra. Together Towards Zero opiera się na naukowym podejściu i jest zgodny z celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.