CEVA Logistics gotowa na Black Friday
Black Friday czyli „Czarny Piątek”, wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych tradycja wyprzedaży, rozpoczyna się dzień po Święcie Dziękczynienia. W tym roku przypada na 24 listopada. Na świecie uznawana jest za wielkie święto handlu i kluczową datę w kalendarzu przedświątecznych zakupów. Dla firm logistycznych Black Friday to wyzwanie, które wymaga sprawnego planowania i skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw. Jak logistyka przygotowuje się do święta wyprzedaży? Doświadczeniem dzieli się CEVA Logistics, globalny operator logistyczny, zarządzający centrami dystrybucji fulfillment w Polsce i na świecie.
W trakcie Black Friday w 2022 roku odnotowano wzrost sprzedaży o 2,3% w porównaniu z poprzednim rokiem, a kupujący w e-sklepach wydali łącznie 9,12 mld USD. Rekordowa była liczba konsumentów, którzy w tym czasie skorzystali z akcji promocyjnych i rabatów - podczas weekendu Black Friday w sklepach internetowych i stacjonarnych zakupów dokonało 196,7 mln osób.
Co oznacza Black Friday dla logistyki?
W tym roku święto wyprzedaży będzie obchodzone 24 listopada. W Stanach Zjednoczonych 53% kupujących to właśnie wtedy planuje zrobić świąteczne zakupy. Ale Black Friday jest bardzo popularny także w innych krajach, szczególnie w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Brazylii, a także Polsce.
Wiele firm zaczyna już wcześniej organizować wyprzedaże on-line i oferować swoim klientom atrakcyjne zniżki. A to zwiększa popyt i ruch towarowy między sklepami a ich klientami. Jak zauważa CEVA, dla firm logistycznych, które specjalizują się w obsłudze e-commerce, oznacza to, że nacisk na dostosowanie łańcuchów dostaw zaczyna już stopniowo wzrastać we wrześniu i październiku, osiągając szczyt w listopadzie.
W czasach, kiedy zakupu dokonuje się za pomocą jednego kliknięcia, konsumenci oczekują też, że równie szybkie będą dostawy zamówionych przez nich towarów. Ich niezadowolenie dotyczy braków w magazynach lub problemów z dostawami. To pokazuje jak ważną rolę odgrywają efektywne rozwiązania logistyczne i proaktywne zarządzanie łańcuchem dostaw.
Przygotowania do Black Friday zakończone dużo wcześniej
Znaczący wzrost aktywności handlowej w okresie „święta wyprzedaży” wymaga większego zaangażowania firm logistycznych oraz odpowiedniego zwiększenia dostaw w międzynarodowych łańcuchach dostaw. Klienci muszą mieć pewność, że będą w stanie zaoferować swoje produkty konsumentom, a po zakończeniu sprzedaży zagwarantować im szybkie i terminowe doręczenie. Może to tylko zapewnić operator, który dysponuje rozbudowaną siecią dystrybucji i transportu.
CEVA, działająca w ponad 170 krajach, ma nie tylko długoletnie doświadczenie w realizacji dostaw w ramach Black Friday, ale też zarządza centrami dystrybucji e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce, realizując ponad 360 mln zamówień rocznie. Zapewnia kompleksową obsługę, od zarządzania dostawcami i realizacją zamówień magazynowych, przez usługi transportowe (lotnicze, morskie i lądowe) i celne, po logistykę dostaw last-mile i zwrotną.
Dodatkowo, aby zapewnić pełną gotowość do obsługi zwiększonej liczby dostaw w okresie Black Friday, CEVA wzmocniła zespoły pracowników, odpowiedzialnych za przygotowanie zamówień w centrach dystrybucji. Tu podstawą i wsparciem są najnowocześniejsze oraz innowacyjne technologie z zakresu automatyzacji i robotyzacji, które wdrażane są w centrach CEVA. Zwiększają one wydajność i efektywność procesów magazynowych a jednocześnie do minimum skracają czas realizacji zamówień e-commerce. Świetnym przykładem jest Autonomiczny Robot Transportowy (Autonomous Robot Shuttle), stosowany w magazynie CEVA w Liuzhou, w Chinach. Jego wykorzystanie zwiększa efektywność procesu kompletacji o 170% a pojemność magazynową aż o 200%.
Dla terminowości dostaw w czasie Black Friday kluczowe znaczenie ma optymalne zaplanowanie i kontrola dostaw. Za zarządzanie międzynarodowym i międzykontynentalnym transferem towarów w CEVA odpowiada dedykowany zespół ekspertów ds. logistyki kontraktowej. Jego zadaniem jest znalezienie najbardziej efektywnych tras dla dostaw przesyłek, przy zrównoważeniu kosztów i czasu doręczenia. Sprawdzenie, czy doręczenie przebiega zgodnie z planem, ułatwia system monitorujący transport w czasie rzeczywistym.
Tylko dzięki odpowiedniemu przygotowaniu firma logistyczna jest w stanie gwarantować dostawy towarów z zachowaniem terminów i bezpieczeństwa, i tym samym spełnić oczekiwania klientów podczas Black Friday.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.