CEVA Logistics stawia na rozwój usługi dzięki integracji z Bollore Logistics
CEVA Logistics, należąca do Grupy CMA CGM, wdraża nowy model organizacji wertykalnej. Ma on ułatwić klientom wykorzystanie globalnego potencjału firmy w zakresie transportu lotniczego, morskiego, drogowego i kolejowego, a także logistyki kontraktowej, logistyki pojazdów gotowych, logistyki projektowej oraz rozwiązań celnych.
W ramach nowego modelu organizacji, ukierunkowanego na rozwój oferty produktowej, CEVA rozpocznie proces integracji z Bolloré Logistics, przejętej przez CMA CGM 29 lutego 2024 r. Jako wiodący, globalny dostawca usług logistycznych, w ubiegłym roku CEVA osiągnęła przychody pro forma na poziomie 20,2 mld USD. Firma przetransportowała w tym czasie 1,9 mln TEU frachtu morskiego, 800 tys. ton ładunków frachtu lotniczego i zarządzała magazynami o powierzchni 11,7 mln mkw., przy wsparciu 110 tys. pracowników na całym świecie.
CEVA Logistics i Bolloré Logistics będą działać pod jedną marką - CEVA Logistics, a proces rebrandingu ma być przeprowadzony do końca 2024 r.
Dla większej efektywności i satysfakcji klientów
Nowy model organizacji ma wzmocnić zdolność CEVA do świadczenia spójnych, globalnych usług logistycznych w szerokim zakresie oferowanych produktów. Wprowadzenie pionowej struktury zespołów na poziomach lokalnych będzie wspierać rozwój produktów i doskonałości operacyjnej. Przyspieszy też opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań, co pozwoli sprostać wyzwaniom klientów w różnych regionach geograficznych.
Dodatkowo, CEVA łączy operacje lotnicze i morskie, tak aby wykorzystać najlepsze praktyki i inwestycje w rozwój nowych technologii, szczególnie w zakresie finalizacji wdrożenia zintegrowanej platformy logistycznej CargoWise.
Skuteczna strategia zwiększa zasięg geograficzny i ofertę dla różnych branż
Od momentu przejęcia przez Grupę CMA CGM w 2019 r., CEVA Logistics w znaczący sposób zwiększyła zarówno swój potencjał, jak i zasięg geograficzny. Kolejne akwizycje pozwoliły firmie na rozszerzenie sieci logistycznej na kontynencie afrykańskim. Z kolei połączenie z działem CLS firmy Ingram Micro w 2022 r. wzmocniło rozwiązania CEVA dla branży e-commerce, a integracja z GEFCO wzmocniła ofertę rozwiązań dla branży motoryzacyjnej i rozszerzyła jej europejską sieć połączeń lądowych. Teraz połączenie z Bolloré Logistics wzmocni możliwości CEVA w zakresie zarządzania frachtem lotniczym i morskim. Warto wspomnieć też o innych akwizycjach, które zwiększyły możliwości CEVA w transporcie towarów łatwo psujących się w Ameryce Łacińskiej (Cargex) oraz dostaw ostatniej mili we Francji (Colis Privé).
„Na ten moment nasze zespoły pracowały przez wiele lat i jestem bardzo dumny z miejsca, w którym obecnie znajduje się nasza firma" mówi Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics. „CEVA Logistics zmienia się w organizację wertykalną, opartą na rozwoju produktów, co przyniesie korzyści zarówno naszemu zespołowi jak i klientom oraz pozwoli nam skutecznie konkurować w Top 5 największych operatorów logistycznych. Wizja, którą realizujemy przy wsparciu Grupy CMA CGM, nabiera ostatecznego kształtu. Nasza zdolność do wprowadzania innowacji i współpracy z klientami dla usprawnienia ich globalnych łańcuchów dostaw przez kompleksowe rozwiązania jest bezkonkurencyjna w określonych segmentach rynku."

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.