CEVA Logistics stawia na rozwój usługi dzięki integracji z Bollore Logistics
CEVA Logistics, należąca do Grupy CMA CGM, wdraża nowy model organizacji wertykalnej. Ma on ułatwić klientom wykorzystanie globalnego potencjału firmy w zakresie transportu lotniczego, morskiego, drogowego i kolejowego, a także logistyki kontraktowej, logistyki pojazdów gotowych, logistyki projektowej oraz rozwiązań celnych.
W ramach nowego modelu organizacji, ukierunkowanego na rozwój oferty produktowej, CEVA rozpocznie proces integracji z Bolloré Logistics, przejętej przez CMA CGM 29 lutego 2024 r. Jako wiodący, globalny dostawca usług logistycznych, w ubiegłym roku CEVA osiągnęła przychody pro forma na poziomie 20,2 mld USD. Firma przetransportowała w tym czasie 1,9 mln TEU frachtu morskiego, 800 tys. ton ładunków frachtu lotniczego i zarządzała magazynami o powierzchni 11,7 mln mkw., przy wsparciu 110 tys. pracowników na całym świecie.
CEVA Logistics i Bolloré Logistics będą działać pod jedną marką - CEVA Logistics, a proces rebrandingu ma być przeprowadzony do końca 2024 r.
Dla większej efektywności i satysfakcji klientów
Nowy model organizacji ma wzmocnić zdolność CEVA do świadczenia spójnych, globalnych usług logistycznych w szerokim zakresie oferowanych produktów. Wprowadzenie pionowej struktury zespołów na poziomach lokalnych będzie wspierać rozwój produktów i doskonałości operacyjnej. Przyspieszy też opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań, co pozwoli sprostać wyzwaniom klientów w różnych regionach geograficznych.
Dodatkowo, CEVA łączy operacje lotnicze i morskie, tak aby wykorzystać najlepsze praktyki i inwestycje w rozwój nowych technologii, szczególnie w zakresie finalizacji wdrożenia zintegrowanej platformy logistycznej CargoWise.
Skuteczna strategia zwiększa zasięg geograficzny i ofertę dla różnych branż
Od momentu przejęcia przez Grupę CMA CGM w 2019 r., CEVA Logistics w znaczący sposób zwiększyła zarówno swój potencjał, jak i zasięg geograficzny. Kolejne akwizycje pozwoliły firmie na rozszerzenie sieci logistycznej na kontynencie afrykańskim. Z kolei połączenie z działem CLS firmy Ingram Micro w 2022 r. wzmocniło rozwiązania CEVA dla branży e-commerce, a integracja z GEFCO wzmocniła ofertę rozwiązań dla branży motoryzacyjnej i rozszerzyła jej europejską sieć połączeń lądowych. Teraz połączenie z Bolloré Logistics wzmocni możliwości CEVA w zakresie zarządzania frachtem lotniczym i morskim. Warto wspomnieć też o innych akwizycjach, które zwiększyły możliwości CEVA w transporcie towarów łatwo psujących się w Ameryce Łacińskiej (Cargex) oraz dostaw ostatniej mili we Francji (Colis Privé).
„Na ten moment nasze zespoły pracowały przez wiele lat i jestem bardzo dumny z miejsca, w którym obecnie znajduje się nasza firma" mówi Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics. „CEVA Logistics zmienia się w organizację wertykalną, opartą na rozwoju produktów, co przyniesie korzyści zarówno naszemu zespołowi jak i klientom oraz pozwoli nam skutecznie konkurować w Top 5 największych operatorów logistycznych. Wizja, którą realizujemy przy wsparciu Grupy CMA CGM, nabiera ostatecznego kształtu. Nasza zdolność do wprowadzania innowacji i współpracy z klientami dla usprawnienia ich globalnych łańcuchów dostaw przez kompleksowe rozwiązania jest bezkonkurencyjna w określonych segmentach rynku."
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.