CEVA Logistics tworzy joint venture z Almajdouie Logistics
CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, oraz Almajdouie Logistics, wiodący dostawca kompleksowych rozwiązań logistycznych na Bliskim Wschodzie, podpisali umowę o utworzeniu spółki joint venture w Arabii Saudyjskiej.
Utworzenie joint venture CEVA Almajdouie Logistics, zostało ogłoszone w lipcu 2024 roku, a następnie zatwierdzone przez odpowiednie organy regulacyjne Królestwa Arabii Saudyjskiej. Nowa spółka będzie wykorzystywać mocne strony obu firm tak, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na zintegrowane rozwiązania logistyczne. W ten sposób przyczyni się do rozwoju sektora usług logistycznych w regionie, jednocześnie wspierając wzrost gospodarczy Arabii Saudyjskiej. CEVA Logistics objęła większościowy pakiet udziałów w nowej spółce.
CEVA Logistics, obecna w Arabii Saudyjskiej od lat 80. XX wieku, współpracuje z Almajdouie Logistics już od wielu lat głównie w ramach logistyki pojazdów gotowych. Teraz CEVA Almajdouie Logistics ma połączyć operacje transportowe i logistyczne obu firm prowadzone na terenie Arabii Saudyjskiej, a klienci skorzystają z integracji krajowej infrastruktury Almajdouie z globalną siecią CEVA. Siedziba nowej spółki mieści się w Dammamie, a za jej zarządzanie jako CEO odpowiada Bassel El Dabbagh z zespołem ok. 2000 pracowników i lokalną flotą liczącą ponad 2000 pojazdów.
Mohammed Almajdouie, prezes CEVA Almajdouie Logistics, mówi: „W Almajdouie Holding nasze ramię logistyczne rosło wraz z lokalną gospodarką. W rozwój sektora usług logistycznych angażujemy się od wczesnych etapów rozwoju Królestwa, obsługując kluczowe branże i przyczyniając się do szybkiej transformacji kraju. Jesteśmy przekonani, że teraz nadszedł właściwy moment, aby połączyć siły z globalnym liderem logistyki i oferować naszym klientom prawdziwie zintegrowane usługi na skalę światową. Nasze joint venture z CEVA Logistics jest początkiem nowego rozdziału, który wzmocni globalny zasięg saudyjskich firm. Jesteśmy dumni, że nasz rozwój jest zgodny z celami Wizji 2030 i z entuzjazmem przygotowujemy się do dalszego wspierania transformacji Arabii Saudyjskiej”.
Mathieu Friedberg, prezes zarządu CEVA Logistics, podkreśla: „W obliczu szybkiego wzrostu rynku saudyjskiego, kluczowe znaczenie dla krajowej gospodarki ma sprawna logistyka i globalna sieć połączeń. Obie firmy łączy wspólna wizja rozwoju oraz zaangażowanie w dostarczanie naszym klientom światowej klasy usług logistycznych. Dzięki ugruntowanej pozycji i renomie naszego partnera w Arabii Saudyjskiej, nowa spółka joint venture już od samego początku będzie jednym z pięciu największych graczy na rynku usług logistycznych Królestwa. Postrzegamy tę współpracę jako silny, strategiczny krok dla obu partnerów oraz doskonałą wiadomość dla naszych klientów”.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.