CEVA zobowiązuje się do redukcji śladu węglowego z operacji magazynowych
CEVA Logistics do 2025 roku we wszystkich magazynach i w ramach usług logistyki kontraktowej będzie wykorzystywać niskoemisyjną energię elektryczną. Zobowiązanie opiera się na połączeniu zakupu energii (odnawialnej i jądrowej) od lokalnych dostawców oraz zwiększeniu własnej produkcji energii elektrycznej, z wykorzystaniem paneli słonecznych montowanych na dachach. Ich powierzchnia ma się zwiększyć trzykrotnie do końca 2025 r. Dodatkowo, do końca 2023 roku CEVA planuje wyposażyć 100 proc. swoich obiektów magazynowych w oświetlenie LED.
Efektywność i zysk
CEVA Logistics zakończyła rok 2022, instalując oświetlenie LED w ok. 80 proc. swoich magazynów (usługi logistyki kontraktowej). Firma przewiduje, że do końca 2023 r. osiągnie poziom 100 proc., co będzie wynikiem wielomilionowych inwestycji w efektywność energetyczną. Dodatkowo CEVA realizuje szereg projektów związanych z ogrzewaniem i chłodzeniem, co też pozwoli na zmniejszenie zużycia energii.
CEVA powiększa także swoją flotę urządzeń litowo-jonowych wykorzystywanych do przemieszczania towarów (MHE). Globalny dostawca usług logistycznych zakłada, że w 2023 r. jego flota osiągnie poziom 40 proc. eko-MHE (zestawy baterii litowo-jonowych i żelowe). Oszczędność w zakresie emisji wynika nie tylko z wymiany spalinowych urządzeń napędzanych olejem napędowym lub LPG. Przy przejściu z akumulatorów kwasowo-ołowiowych na bardziej przyjazne dla środowiska baterie litowo-jonowe firma odnotowuje redukcję emisji podczas ładowania o średnio 16 proc.
Zaangażowanie w transformację energetyczną w logistyce
CEVA, dzięki wspólnym inwestycjom z partnerami z branży nieruchomości o wartości ok. 180 mln USD, planuje trzykrotnie zwiększyć powierzchnię paneli słonecznych pokrywających dachy magazynów na świecie. Do końca 2025 r. firma planuje zainstalowanie w swoich obiektach panele słoneczne o powierzchni 1,8 mln mkw., czyli na obszarze o 2,25 razy większym od słynnego Pałacu w Wersalu. Firma szacuje, że przy takiej powierzchni pokrycia będzie generować około 135 000 MWH rocznie.
CEVA wykorzystuje siłę swojej globalnej sieci logistycznej, wspierając się doświadczeniami zdobytymi w różnych krajach i kontynentach. W Wielkiej Brytanii CEVA w 100 proc. działa w oparciu o niskoemisyjną energię elektryczną, a magazyny w krajach Beneluksu produkują więcej energii elektrycznej niż zużywają. Wykorzystanie odnawialnej i niskoemisyjnej energii elektrycznej będzie też odgrywało kluczową rolę we wsparciu operacji i rozwoju na nowych rynkach. W 2022 r. CEVA uruchomiła nowy magazyn o zerowej emisji w kolumbijskiej Bogocie.
CEVA, jako część Grupy CMA CGM, mocno angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska. Grupa inwestuje w badania i rozwój, aby wspierać powstawanie niskoemisyjnych źródeł energii i technologii, zmniejszających wpływ transportu i logistyki na planetę. Celem Grupy CMA CGM jest osiągnięcie zerowego poziomu netto do 2050 roku.
Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, powiedział: „Globalna branża logistyczna musi znaleźć lepsze metody prowadzenia działalność operacyjnej i ostatecznie zmniejszyć swój wpływ na planetę związany z emisją dwutlenku węgla i zużyciem energii. Te inwestycje są słuszne i uzasadnione biznesowo. Będziemy nadal działać na rzecz bardziej zrównoważonego modelu poprzez inicjatywy takie jak te wdrażane już w operacjach logistyki kontraktowej i liniach produktowych w transporcie lotniczym, morskim, lądowym oraz gotowych pojazdów”.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.