ChatGPT w służbie szkoleń. GoodHabitz wdraża sztuczną inteligencję w e-learningu
ChatGPT w służbie szkoleń. GoodHabitz wdraża sztuczną inteligencję w e-learningu
Sztuczna inteligencja (SI) nie musi zagrażać pracownikom. Może za to pomagać ich rozwijać. GoodHabitz, europejski lider e-learningu wspierający 2 mln użytkowników w 14 krajach – w tym w Polsce - ogłosił wdrożenie na swojej platformie funkcji wykorzystujących ChatGPT. Ten zaawansowany model językowy oparty o sztuczną inteligencję w ciągu zaledwie pięciu dni od uruchomienia pod koniec 2022 roku przyciągnął 100 mln aktywnych użytkowników. ChatGPT na platformie GoodHabitz ma wspierać rozwój kursantów poprzez m.in. symulator rozmów sprzedażowych, wirtualnego asystenta nauki czy quizy wiedzy dopasowane do użytkownika.
Lepsze szkolenie dzięki sztucznej inteligencji
Eksperci oceniają, że generatywna sztuczna inteligencja, taka jak ChatGPT, ma potencjał do przekształcenia wielu branż, w tym edukacyjnej. Dane EDUCASE wykazały, że 54% przedstawicieli sektora szkolnictwa wyższego w Stanach Zjednoczonych liczy, że sztuczna inteligencja znajdzie praktyczne zastosowanie w edukacji. Podobną rolę może odegrać w szkoleniu i zwiększaniu efektywności pracowników. Według badania GoodHabitz tylko 36% badanych ekspertów ds. szkoleń i rozwoju z Polski ocenia, że budżet szkoleniowy w ich firmie jest trafnie rozlokowany. Generatywna sztuczna inteligencja ma szansę ograniczać takie zjawiska i zwiększać dopasowanie dobieranych szkoleń do potrzeb pracowników, wzmacniając ich personalizację.
ChatGPT w roli asystenta, trenera i kontrahenta
Ogłoszona w połowie maja 2023 roku integracja ChatGPT z platformą GoodHabitz oferuje wiele korzyści dla firm, które chcą lepiej odnaleźć się w przyszłości napędzanej technologią i sprostać jej wymaganiom. Dzięki nowo wprowadzonym funkcjom w aplikacji mobilnej opartym na sztucznej inteligencji organizacje korzystające z GoodHabitz mogą zwiększyć skuteczność nauki, skrócić czas przeznaczony na szkolenia oraz jeszcze lepiej wspierać ciągłe uczenie się i rozwój.
GoodHabitz wzbogaciło wersję mobilną swojej platformy o trzy funkcje bazujące na ChatGPT. Są nimi: wirtualny osobisty asystent, interaktywne testy umiejętności i symulator rozmów sprzedażowych.
Asystent wspierający naukę to rozwiązanie, w ramach którego bot wchodzi w interakcje z kursantami, umożliwiając im zadawanie pytań i prezentując sugestie dotyczące dalszego rozwoju. Ta funkcja rozszerza dodatkowo możliwości, jakie dają poszczególne kursy użytkownikom platformy GoodHabitz. Z kolei interaktywne testy „QuizTime” pozwalają ocenić posiadane umiejętności przy wsparciu sztucznej inteligencji, która przekazuje sugestie odnośnie do kolejnych kroków w rozwoju. Wspiera to optymalizację procesu nauki.
Ostatnim, szczególnie ciekawym rozwiązaniem jest symulacja rozmowy sprzedażowej „Drive to sell”. To interaktywny symulator rozmów, który umożliwi kursantom podnoszenie swoich kompetencji w zakresie komunikacji. Zadaniem osoby ćwiczącej jest poprowadzenie negocjacji dotyczących sprzedaży samochodu tak, by uzyskać jak najwyższą cenę. Co ciekawe, narzędzie symuluje rozmowę z kontrahentami o czterech różnych typach osobowości (zgodnie z typologią stylów komunikacji według Birkmana).
W stronę połączenia kompetencji miękkich i cyfrowych
Jak podkreśla Maarten Franken, dyrektor Generalny GoodHabitz, integracja z ChatGPT pozwala dostarczać kursantom atrakcyjne treści do nauki. To kolejny krok w rozwoju platformy działającej od 2011 roku, wykorzystywanej przez dwa miliony użytkowników z 2200 organizacji w 14 krajach Europy, również w Polsce. Jej kursy skupiają się głównie na rozwoju kompetencji miękkich, takich jak m.in. zarządzanie i praca zespołowa, produktywność, sprzedaż czy znajomość języków obcych, a także kompetencji twardych w obszarze narzędzi oraz umiejętności cyfrowych.
- Sztuczna inteligencja pozwala nam zwiększać zaangażowanie i liczbę interakcji użytkowników z platformą. Jako eksperci w dziedzinie nauki i rozwoju rozumiemy, że oczekiwania użytkowników w zakresie nauki ewoluowały znacząco w ostatnich latach i musimy być krok przed nimi, aby sprostać ich potrzebom. Większą niż dotychczas rolę zaczęły odgrywać kompetencje miękkie, w szczególności skupiające się na takich aspektach jak autentyczność i nieszablonowe myślenie. Aby sprostać tym wymaganiom, potrzebne są skuteczne, angażujące i odpowiednie szkolenia. Wierzymy, że innowacje i technologia stanowią klucz do przyszłości nauki – komentuje Maarten Franken, dyrektor generalny GoodHabitz.
Wsparcie jednoczesnego rozwoju kompetencji miękkich i cyfrowych jest coraz ważniejsze także w ocenie samych pracowników. Według badań GoodHabitz już 72% pracujących Polaków uważa, że umiejętność łączenia tych dwóch zestawów umiejętności jest na obecnym rynku ważną cechą. Jednak tylko 42% twierdzi, że ich pracodawca w pełni wykorzystuje ich potencjał zawodowy.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
GoodHabitz będzie stopniowo wprowadzać nowe funkcje – na początku dla wybranych istniejących klientów, tzw. early adopters, w późniejszej części roku zaś rozszerzając ich dostępność dla pozostałych użytkowników.
Dodatkowo wobec rosnącej liczby naruszeń bezpieczeństwa danych na świecie, a także pojawiających się obaw związanych z wykorzystaniem danych w procesie uczenia się algorytmów sztucznej inteligencji, firma zobowiązała się do aktywnej ochrony swoich użytkowników. Wiąże się to z wprowadzaniem procedur wykraczających poza standardowe prawne wymagania. Jak podaje GoodHabitz, zaangażowanie w odpowiedzialne zarządzanie danymi pozostaje dla firmy najwyższym priorytetem.
__________________
O GoodHabitz
GoodHabitz to europejski lider rozwiązań szkoleniowych online. Działając od 2011 roku w 14 krajach firma zapewnia różnorodne narzędzia nauki dla ponad 2 mln użytkowników w całej Europie. Szkolenia są dostępne w 14 językach i skupiają się na rozwoju kompetencji miękkich, takich jak: zarządzanie i praca zespołowa, produktywność, sprzedaż, komunikacja czy znajomość języków obcych, a także kompetencji twardych w obszarze narzędzi oraz digital skills. Z rozwiązania korzysta ponad 2200 globalnych marek z różnych sektorów rynkowych, takich jak: SSC/BPO, bankowość, consulting, IT, retail, produkcja i wiele innych. Polski oddział GoodHabitz jest partnerem merytorycznym Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) – wiodącej organizacji reprezentującej sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce. Więcej na: https://www.goodhabitz.com/pl-pl/.

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.