Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia) wykorzystywana przez pracodawców, żeby powiedzieć pracownikom „dziękuję” i wzmocnić ich zaangażowanie poprzez wsparcie budżetu na świąteczne wydatki. Pracodawcy mogą rozważyć różne formy wsparcia dla zatrudnionych z tej okazji, aby zwiększyć ich satysfakcję i motywację. Warto jednak pamiętać o dostosowaniu ich do potrzeb i oczekiwań.
- Coraz częściej w firmach pojawia się „zajączek wielkanocny” – według badań już 31% pracodawców przekazuje prezenty z tej okazji. To kolejny obok Bożego Narodzenia moment, w którym mały gest, jak karta podarunkowa, może wzmocnić emocjonalne więzi w zespole.
- W dobie utrzymującego się rynku pracownika oraz rosnącej różnorodności pokoleniowej w zespołach sposób doceniania ludzi zyskuje na znaczeniu. Firmy coraz lepiej rozumieją, że benefit to nie tylko wsparcie domowego budżetu, ale też skuteczny sposób na budowanie zaangażowania i pozytywnych emocji – podkreśla Arkadiusz Rochala, Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska.
- Pracownicy cenią prezenty, które stanowią nie tylko materialne wsparcie, 90% oczekuje także regularnego doceniania – można to połączyć dzięki odpowiednim benefitom.
- Coraz więcej organizacji poszukuje benefitów, które łączą wartość dla pracownika z troską o środowisko, przy czym na razie dopiero 39% firm weryfikuje, czy ich dostawcy działają zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Wielkanocny boost zaangażowania
Nawet 69% pracowników deklaruje, że korzysta ze wszystkich benefitów, jakie otrzymuje, co oznacza, że przemyślany świąteczny podarunek ma dużą szansę zostać doceniony i dobrze zapamiętany. Chcą też, by to wsparcie miało charakter finansowy, ale ponad połowa (58%) przyznaje, że same nagrody i premie nie są wystarczającym motywatorem do pozostania w firmie. Warto pamiętać, że aż 90% pracujących podkreśla, że uznanie i podziękowanie wzmacniają motywację do pracy, a dla 63% badanych relacje budowane na zaufaniu i bezpieczeństwie stanowią najważniejszy element pozytywnej kultury.
Dlatego najlepiej połączyć finansowe wsparcie z gestem docenienia. Symboliczna karta podarunkowa, przekazana z intencją i w odpowiednim momencie, może zdziałać więcej niż gotówka. Z jednej strony wspiera codzienne wydatki, z drugiej – buduje emocjonalny pomost między pracownikiem a firmą.
W dobie utrzymującego się rynku pracownika oraz rosnącej różnorodności pokoleniowej w zespołach sposób doceniania ludzi zyskuje na znaczeniu. Firmy coraz lepiej rozumieją, że benefit to nie tylko wsparcie domowego budżetu, ale też skuteczny sposób na budowanie zaangażowania i pozytywnych emocji. Jak pokazuje nasz raport Benefit Trendbook 2025, aż 82% pracowników traktuje benefity jako okazję do drobnych przyjemności dla siebie lub bliskich. Wręczona osobiście karta podarunkowa z podziękowaniem za zaangażowanie to więcej niż finansowy bonus – podkreśla Arkadiusz Rochala, Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska. – To moment uznania, który zostaje w pamięci, wzmacnia relację z firmą i sprawia, że ludzie chcą być częścią tej organizacji.
Przedpłacona karta podarunkowa to opcja 2 w 1: wspiera finansowo i docenia
Najbardziej pożądanym benefitem według ogólnopolskiego badania pracowników są prezenty okazjonalne, takie jak karty przedpłacone – wskazuje na nie ponad połowa badanych. Ich popularność wynika nie tylko z wartości finansowej, ale też elastyczności oraz możliwości dowolnego wykorzystania. Dodatkowo mają wymiar symboliczny – pokazują troskę i docenienie pracownika. Dla 51% z nich to forma uznania, a dla 40% – motywacja do dalszej pracy.
Wielkanocna karta podarunkowa, taka jak Pluxee Prezent na święta, łączy te wszystkie cechy. Wspiera domowy budżet, daje swobodę wyboru i jest namacalnym symbolem wdzięczności. To gest, który zostaje w pamięci dłużej niż cyfry na wyciągu z konta.
Zamiast pytać wyłącznie o koszty, budżetowanie i zgodność z regulaminem ZFŚS, warto przyjrzeć się emocjom, jakie budzi ten gest. Upewnić się, że benefit zostanie z pracownikiem na dłużej niż przelew na konto. I zastanowić się, czy rzeczywiście pasuje do tego, jak chcemy być postrzegani jako marka – zaznacza Katarzyna Turska, Dyrektor HR, członek Zarządu Pluxee Polska.
Gotówka, która trafia na konto pracownika, może zniknąć w natłoku świątecznych wydatków. Zgodnie z teorią księgowania mentalnego przelew zostanie potraktowany jako integralna część pensji i straci swą wartość w obliczu rachunków, rat i rosnących kosztów życia. Tymczasem karta podarunkowa stworzy w głowie pracownika osobną „szufladkę” na przyjemności, na które szkoda pieniędzy z głównego rachunku.
Wielkanocny benefit nie musi oznaczać skomplikowanej logistyki
Dla wielu firm liczą się proste i szybkie rozwiązania, które można łatwo wdrożyć w organizacji – bez dodatkowych zasobów, zbędnej biurokracji czy presji czasowej.
Karta Pluxee Prezent to narzędzie doceniania, które pracownikom daje swobodę, a pracodawcom wygodę i korzyści. Pracownicy mogą korzystać z niej wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności Mastercard, zarówno stacjonarnie, jak i online, także przez Google Pay i Apple Pay. Co więcej, środki można również wypłacić z bankomatu, co daje pełną elastyczność – zwraca uwagę Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska. – Dzięki promocji Pluxee 500=560 zł, doładowanie karty kwotą 500 zł daje pracownikowi realną siłę nabywczą nawet 560 zł, za co odpowiadają dedykowane rabaty u naszych partnerów. Karta może być finansowana z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i tym samym zwolniona z podatku PIT do kwoty 1000 zł. To rozwiązanie, które łączy elastyczność i pozytywne doświadczenie z korzyścią dla obu stron.
Wielkanoc to wyjątkowa okazja, by wzmocnić relacje z zespołem i podkreślić wartości firmy. Mimo że tylko co trzecia organizacja decyduje się na benefity z tej okazji, właśnie taki nieoczywisty gest może zostać zapamiętany najmocniej – szczególnie w czasie rosnących kosztów życia i niskiego zaangażowania pracowników.
Więcej informacji o ofercie Pluxee Prezent na święta.
Źródło: Pluxee

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.