Cherrypick Games wypracował 1,35 mln przychodów ze sprzedaży netto w pierwszym k

Inner Value
Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/
Cherrypick Games, notowany na NewConnect deweloper gier mobilnych, wypracował w pierwszym kwartale br. 1,35 mln zł przychodów netto ze sprzedaży co stanowi o blisko 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto spółki wyniósł 144 tys. zł. W minionych miesiącach studio koncentrowało się na finalizacji projektu opartej na inteligentnych rozwiązaniach autorskiej platformy Cherrystream, który stwarza możliwość do budowania wciągających interakcji pomiędzy streamerami a ich odbiorcami. Spółka prowadziła również rozmowy z amerykańskim partnerem, firmą Skillz, w zakresie opracowania kilku gier w wersji e-sportowej na urządzenia mobilne. Efekty tych uzgodnień zostały sformalizowane w kwietniu br. Podpisany kontrakt dot. m.in. stworzenia e-sportowej wersji Solitaire: Wildlife Adventures i Touchdown Hero. Spółka pracuje również nad autorską wersją popularnego na całym świecie pasjansa Solitaire, którego premiera planowana jest na przełomie drugiego i trzeciego kwartału br.
- Wypracowane w okresie od stycznia do marca wyniki są dla nas zadowalające, szczególnie wziąwszy pod uwagę, że w tym okresie nie miała miejsca żadna premiera. Wkrótce ukaże się także nasza wersja pasjansa Solitaire – mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.
Strategia spółki zakłada poszerzenie grona odbiorców, dlatego nowe gry będą dedykowane zarówno do graczy płci żeńskiej jak i męskiej. Cherrypick Games stawia na projekty o globalnym potencjale. Przykładem jest Solitaire, czyli pasjans, dostępny w różnych wersjach i będący jedną z najbardziej znanych gier karcianych na świecie. Pierwsze wyniki z soft-launch-u publikowane przez Cherrypick Games w lutym okazały się dla spółki satysfakcjonujące. Jednym z kluczowych wskaźników do oceny potencjału produkcji jest liczba organicznych instalacji, która w przypadku tego projektu wykazuje tendencję wzrostową. Studio pracuje obecnie nad wzbogaceniem kontentu i dodatkowych funkcji. Gra w wersji mobilnej zadebiutuje na przełomie drugiego i trzeciego kwartału.
W ostatnich miesiącach Cherrypick Games prowadził również zaawansowane rozmowy z globalną firmą Skillz, która jest jedną z wiodących na świecie w zakresie mobilnego e-sportu. Ich przebieg został sfinalizowany w połowie kwietnia. Spółki podpisały umowę na opracowanie mobilnej wersji e-sportowych gier Solitaire: Wildlife Adventures oraz Touchdown Hero. Docelowo planują wydać razem od dwóch do pięciu tytułów.
- Wejście w segment e-sportu jest kolejnym ważnym krokiem w rozwoju naszej działalności. Branża rośnie w dynamicznym tempie dlatego zdecydowaliśmy na podjęcie współpracy ze Skillz nad opracowaniem specjalnej e-sportowej wersji Solitaire: Wildlife Adventures. To jeden z głównych tegorocznych celów. Przygotowujemy wersję mobilną iOS, Android, Amazon oraz wersję na komputery z systemem macOS. Wspólnie opracujemy także Touchdown Hero i mam nadzieję kilka innych gier – mówi Marcin Kwaśnica.
Cherrypick Games prowadzi również rozmowy z wydawcami gier oraz z inwestorami i firmami technologicznymi, które dotyczą komercjalizacji autorskiego projektu studia – Cherrystream. Platforma ma na celu wsparcie powstawania gier, tak aby umożliwić interakcję pomiędzy streamerem a publicznością. Cherrystream będzie serwisem w pełni niezależnym od innych platform streamingowych. Projekt został zrealizowany przez spółkę w ramach dofinansowania z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
O spółce:
Cherrypick Games S.A. zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. Zespół łączy pasję do gier i wizję tworzenia produktów najwyższej jakości, co pozwala mu realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play. Celem, który postawiło przed sobą Cherrypick Games S.A. jest osiągnięcie pozycji wydawcy o międzynarodowym znaczeniu, którego produkty prezentują najwyższą światową jakość. Firma od początku swojego istnienia współpracuje m.in. z Apple, Google, Amazon, Tencent, BandaiNamco. Ma też status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX.
Najważniejsze produkcje spółki to m.in.: My Spa Resort oraz My Hospital. Łącznie tytuły spółki zanotowały już ponad 23 mln pobrań.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.