Cherrypick Games wypracował 1,35 mln przychodów ze sprzedaży netto w pierwszym k

Inner Value
Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/
Cherrypick Games, notowany na NewConnect deweloper gier mobilnych, wypracował w pierwszym kwartale br. 1,35 mln zł przychodów netto ze sprzedaży co stanowi o blisko 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto spółki wyniósł 144 tys. zł. W minionych miesiącach studio koncentrowało się na finalizacji projektu opartej na inteligentnych rozwiązaniach autorskiej platformy Cherrystream, który stwarza możliwość do budowania wciągających interakcji pomiędzy streamerami a ich odbiorcami. Spółka prowadziła również rozmowy z amerykańskim partnerem, firmą Skillz, w zakresie opracowania kilku gier w wersji e-sportowej na urządzenia mobilne. Efekty tych uzgodnień zostały sformalizowane w kwietniu br. Podpisany kontrakt dot. m.in. stworzenia e-sportowej wersji Solitaire: Wildlife Adventures i Touchdown Hero. Spółka pracuje również nad autorską wersją popularnego na całym świecie pasjansa Solitaire, którego premiera planowana jest na przełomie drugiego i trzeciego kwartału br.
- Wypracowane w okresie od stycznia do marca wyniki są dla nas zadowalające, szczególnie wziąwszy pod uwagę, że w tym okresie nie miała miejsca żadna premiera. Wkrótce ukaże się także nasza wersja pasjansa Solitaire – mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.
Strategia spółki zakłada poszerzenie grona odbiorców, dlatego nowe gry będą dedykowane zarówno do graczy płci żeńskiej jak i męskiej. Cherrypick Games stawia na projekty o globalnym potencjale. Przykładem jest Solitaire, czyli pasjans, dostępny w różnych wersjach i będący jedną z najbardziej znanych gier karcianych na świecie. Pierwsze wyniki z soft-launch-u publikowane przez Cherrypick Games w lutym okazały się dla spółki satysfakcjonujące. Jednym z kluczowych wskaźników do oceny potencjału produkcji jest liczba organicznych instalacji, która w przypadku tego projektu wykazuje tendencję wzrostową. Studio pracuje obecnie nad wzbogaceniem kontentu i dodatkowych funkcji. Gra w wersji mobilnej zadebiutuje na przełomie drugiego i trzeciego kwartału.
W ostatnich miesiącach Cherrypick Games prowadził również zaawansowane rozmowy z globalną firmą Skillz, która jest jedną z wiodących na świecie w zakresie mobilnego e-sportu. Ich przebieg został sfinalizowany w połowie kwietnia. Spółki podpisały umowę na opracowanie mobilnej wersji e-sportowych gier Solitaire: Wildlife Adventures oraz Touchdown Hero. Docelowo planują wydać razem od dwóch do pięciu tytułów.
- Wejście w segment e-sportu jest kolejnym ważnym krokiem w rozwoju naszej działalności. Branża rośnie w dynamicznym tempie dlatego zdecydowaliśmy na podjęcie współpracy ze Skillz nad opracowaniem specjalnej e-sportowej wersji Solitaire: Wildlife Adventures. To jeden z głównych tegorocznych celów. Przygotowujemy wersję mobilną iOS, Android, Amazon oraz wersję na komputery z systemem macOS. Wspólnie opracujemy także Touchdown Hero i mam nadzieję kilka innych gier – mówi Marcin Kwaśnica.
Cherrypick Games prowadzi również rozmowy z wydawcami gier oraz z inwestorami i firmami technologicznymi, które dotyczą komercjalizacji autorskiego projektu studia – Cherrystream. Platforma ma na celu wsparcie powstawania gier, tak aby umożliwić interakcję pomiędzy streamerem a publicznością. Cherrystream będzie serwisem w pełni niezależnym od innych platform streamingowych. Projekt został zrealizowany przez spółkę w ramach dofinansowania z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
O spółce:
Cherrypick Games S.A. zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. Zespół łączy pasję do gier i wizję tworzenia produktów najwyższej jakości, co pozwala mu realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play. Celem, który postawiło przed sobą Cherrypick Games S.A. jest osiągnięcie pozycji wydawcy o międzynarodowym znaczeniu, którego produkty prezentują najwyższą światową jakość. Firma od początku swojego istnienia współpracuje m.in. z Apple, Google, Amazon, Tencent, BandaiNamco. Ma też status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX.
Najważniejsze produkcje spółki to m.in.: My Spa Resort oraz My Hospital. Łącznie tytuły spółki zanotowały już ponad 23 mln pobrań.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.