Komunikaty PR

Cherrypick Games wypracował 1,35 mln przychodów ze sprzedaży netto w pierwszym k

2020-05-15  |  08:31
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Chołuj
Inner Value

Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/

Cherrypick Games, notowany na NewConnect deweloper gier mobilnych, wypracował w pierwszym kwartale br. 1,35 mln zł przychodów netto ze sprzedaży co stanowi o blisko 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto spółki wyniósł 144 tys. zł. W minionych miesiącach studio koncentrowało się na finalizacji projektu opartej na inteligentnych rozwiązaniach autorskiej platformy Cherrystream, który stwarza możliwość do budowania wciągających interakcji pomiędzy streamerami a ich odbiorcami. Spółka prowadziła również rozmowy z amerykańskim partnerem, firmą Skillz, w zakresie opracowania kilku gier w wersji e-sportowej na urządzenia mobilne. Efekty tych uzgodnień zostały sformalizowane w kwietniu br. Podpisany kontrakt dot. m.in. stworzenia e-sportowej wersji Solitaire: Wildlife Adventures i Touchdown Hero. Spółka pracuje również nad autorską wersją popularnego na całym świecie pasjansa Solitaire, którego premiera planowana jest na przełomie drugiego i trzeciego kwartału br.

- Wypracowane w okresie od stycznia do marca wyniki są dla nas zadowalające, szczególnie wziąwszy pod uwagę, że w tym okresie nie miała miejsca żadna premiera. Wkrótce ukaże się także nasza wersja pasjansa Solitaire – mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.

Strategia spółki zakłada poszerzenie grona odbiorców, dlatego nowe gry będą dedykowane zarówno do graczy płci żeńskiej jak i męskiej. Cherrypick Games stawia na projekty o globalnym potencjale. Przykładem jest Solitaire, czyli pasjans, dostępny w  różnych wersjach i będący jedną z najbardziej znanych gier karcianych na świecie. Pierwsze wyniki z soft-launch-u publikowane przez Cherrypick Games w lutym okazały się dla spółki satysfakcjonujące. Jednym z kluczowych wskaźników do oceny potencjału produkcji jest liczba organicznych instalacji, która w przypadku tego projektu wykazuje tendencję wzrostową. Studio pracuje obecnie nad wzbogaceniem kontentu i dodatkowych funkcji. Gra w wersji mobilnej zadebiutuje na przełomie drugiego i trzeciego kwartału.

W ostatnich miesiącach Cherrypick Games prowadził również zaawansowane rozmowy z globalną firmą Skillz, która jest jedną z wiodących na świecie w zakresie mobilnego e-sportu. Ich przebieg został sfinalizowany w połowie kwietnia. Spółki podpisały umowę na opracowanie mobilnej wersji e-sportowych gier Solitaire: Wildlife Adventures oraz Touchdown Hero. Docelowo planują wydać razem od dwóch do pięciu tytułów.

- Wejście w segment e-sportu jest kolejnym ważnym krokiem w rozwoju naszej działalności. Branża rośnie w dynamicznym tempie dlatego zdecydowaliśmy na podjęcie współpracy ze Skillz nad opracowaniem specjalnej e-sportowej wersji Solitaire: Wildlife Adventures. To jeden z głównych tegorocznych celów. Przygotowujemy wersję mobilną iOS, Android, Amazon oraz wersję na komputery z systemem macOS. Wspólnie opracujemy także Touchdown Hero i mam nadzieję kilka innych gier – mówi Marcin Kwaśnica.

Cherrypick Games prowadzi również rozmowy z wydawcami gier oraz z inwestorami i firmami technologicznymi, które dotyczą komercjalizacji autorskiego projektu studia – Cherrystream. Platforma ma na celu wsparcie powstawania gier, tak aby umożliwić interakcję pomiędzy streamerem a publicznością. Cherrystream będzie serwisem w pełni niezależnym od innych platform streamingowych. Projekt został zrealizowany przez spółkę w ramach dofinansowania z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

 

O spółce:

Cherrypick Games S.A. zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. Zespół łączy pasję do gier i wizję tworzenia produktów najwyższej jakości, co pozwala mu realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play. Celem, który postawiło przed sobą Cherrypick Games S.A. jest osiągnięcie pozycji wydawcy o międzynarodowym znaczeniu, którego produkty prezentują najwyższą światową jakość. Firma od początku swojego istnienia współpracuje m.in. z Apple, Google, Amazon, Tencent, BandaiNamco. Ma też status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX.

Najważniejsze produkcje spółki to m.in.: My Spa Resort oraz My Hospital. Łącznie tytuły spółki zanotowały już ponad 23 mln pobrań.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda BRAK ZDJĘCIA
2024-09-24 | 12:00

E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki

Notowana na rynku NewConnect spółka z obszaru e-commerce podpisała umowę resellerską z dystrybutorem kamer sportowych i akcesoriów remowanej marki SJ CAM. Nowo zawarta współpraca rozszerza zasięg rynkowy spółki
Giełda SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
2024-08-19 | 09:35

SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect
Giełda Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
2024-08-19 | 09:20

Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.