Komunikaty PR

Cherrypick Games wypracowało ponad mln zł przychodów ze sprzedaży netto w II kw.

2020-08-17  |  10:28
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Chołuj
Inner Value

Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, wypracowało w drugim kwartale br. ponad milion mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co stanowi o ponad 16 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Działania podejmowane przez spółkę koncentrują się na projektach o globalnym potencjale. W kwietniu studio podpisało umowę na rozwój mobilnego e-sportu dla wiodącej platformy gier mobilnych – Skillz Inc. w ramach, której warszawska firma wraz z amerykańskim partnerem opracują wspólnie od trzech do pięciu gier. Wśród nich znajdą się m.in. Solitaire: TriPeaks Adventures, Touchdown Hero i Golf Hero. W minionym kwartale studio zawarło również umowę z Huuuge Global Ltd na wydanie autorskiej wersji popularnego pasjansa Solitaire w wersji mobilnej. Gra trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

- Wyniki wypracowane przez spółkę w drugim kwartale br. są w naszej ocenie satysfakcjonujące. Trzeba pamiętać, że bezpośrednie przełożenie na przychody ze sprzedaży netto i zysk spółki, mają koszty związane z dochodzeniem naszych należności z tytułu sprzedaży gry My Hospital przed Trybunałem Arbitrażowym w Helsinkach – mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games. – Koszty obsługi arbitrażu oraz odpisy na 50 proc. należności od Kuu Hubb Oy sprawiły, że nasz wynik został obciążony wydatkami gotówkowymi w kwocie ok. 1,3 mln zł w 2019 i 2020 roku. Dodatkowo zrobiliśmy odpisy na 3,3 mln zł, co łącznie kosztowało nas 4,6 mln zł. Czekamy na wyrok sądu Arbitrażowego. Obowiązuje nas poufność, dlatego na ten moment  nie możemy podzielić się dodatkowymi szczegółami – podsumowuje prezes spółki.

Od marca do czerwca Cherrypick Games podpisała dwa istotne kontrakty, w których widzi bardzo duży potencjał. – Umowa z amerykańską firmą Skillz Inc. jest dla nas przesłanką do budowania kompetencji oraz produktów e-sportowych. Rynek e-sportu rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego chcemy w być na nim obecni i stać się jego beneficjentem – dodaje.

Na mocy podpisanej umowy, amerykańska platforma i warszawskie studio wspólnie opracują mobilne wersje e-sportowe gier Solitaire: TriPeaks Adventures, Touchdown Hero oraz Golf Hero. Docelowo firmy planują wydać razem od dwóch do pięciu gier. Skillz przeprowadzi także kampanię marketingową user acquisition (pozyskiwanie graczy) wskazanych w umowie gier. Touchdown Hero już w lipcu trafił do fazy soft launchu.

Z końcem drugiego kwartału spółka z sukcesem zakończyła negocjacje z Huuuge Global Ltd. Firmy podpisały umowę na wydanie autorskiej wersji popularnego pasjansa Solitaire, której producentem jest Cherrypick Games. Spółka ocenia, że partnerstwo z globalnym partnerem wpisuje się w działania związane z dywersyfikacją ryzyka związanego z kampanią zakupu graczy (user acquisition).

Huuuge Global Ltd. zobowiązała się do udostępnienia oraz promocji na platformach iOS, Android, Facebook czy Amazon gry z naszego portfolio wydawniczego Solitaire: Adventure Journey. Mamy nadzieję, że bogate doświadczenie Huuuge Games w wydawaniu i promocji tytułów podobnych do Solitaire na rozwijającym się, wielomiliardowym rynku gier mobilnych, sprawi, że tytuł ten zdobędzie dużą popularność wśród graczy – dodaje Marcin Kwaśnica.

W sierpniu br. Cherrypick Games zawarła umowę o partnerstwie z YODO1 Ltd., chińskim wydawcą gier mobilnych z siedzibą w Pekinie. Dzięki niej warszawskie studio będzie mogło kontynuować dystrybucję swoich gier na rynku chińskim bazując na monetyzacji reklamowej. Umowa została zawarta na dwa lata, z możliwością automatycznego przedłużenia o kolejne okresy obejmujące jeden rok.

 

O spółce:

Cherrypick Games S.A. zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. Zespół łączy pasję do gier i wizję tworzenia produktów najwyższej jakości, co pozwala mu realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play. Celem, który postawiło przed sobą Cherrypick Games S.A. jest osiągnięcie pozycji wydawcy o międzynarodowym znaczeniu, którego produkty prezentują najwyższą światową jakość. Firma od początku swojego istnienia współpracuje m.in. z Apple, Google, Amazon, Tencent, BandaiNamco. Ma też status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX.

Najważniejsze produkcje spółki to m.in.: My Spa Resort oraz My Hospital. Łącznie tytuły spółki zanotowały już ponad 23 mln pobrań.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.