Komunikaty PR

Cherrypick Games wypracowało ponad mln zł przychodów ze sprzedaży netto w II kw.

2020-08-17  |  10:28
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Chołuj
Inner Value

Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, wypracowało w drugim kwartale br. ponad milion mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co stanowi o ponad 16 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Działania podejmowane przez spółkę koncentrują się na projektach o globalnym potencjale. W kwietniu studio podpisało umowę na rozwój mobilnego e-sportu dla wiodącej platformy gier mobilnych – Skillz Inc. w ramach, której warszawska firma wraz z amerykańskim partnerem opracują wspólnie od trzech do pięciu gier. Wśród nich znajdą się m.in. Solitaire: TriPeaks Adventures, Touchdown Hero i Golf Hero. W minionym kwartale studio zawarło również umowę z Huuuge Global Ltd na wydanie autorskiej wersji popularnego pasjansa Solitaire w wersji mobilnej. Gra trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

- Wyniki wypracowane przez spółkę w drugim kwartale br. są w naszej ocenie satysfakcjonujące. Trzeba pamiętać, że bezpośrednie przełożenie na przychody ze sprzedaży netto i zysk spółki, mają koszty związane z dochodzeniem naszych należności z tytułu sprzedaży gry My Hospital przed Trybunałem Arbitrażowym w Helsinkach – mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games. – Koszty obsługi arbitrażu oraz odpisy na 50 proc. należności od Kuu Hubb Oy sprawiły, że nasz wynik został obciążony wydatkami gotówkowymi w kwocie ok. 1,3 mln zł w 2019 i 2020 roku. Dodatkowo zrobiliśmy odpisy na 3,3 mln zł, co łącznie kosztowało nas 4,6 mln zł. Czekamy na wyrok sądu Arbitrażowego. Obowiązuje nas poufność, dlatego na ten moment  nie możemy podzielić się dodatkowymi szczegółami – podsumowuje prezes spółki.

Od marca do czerwca Cherrypick Games podpisała dwa istotne kontrakty, w których widzi bardzo duży potencjał. – Umowa z amerykańską firmą Skillz Inc. jest dla nas przesłanką do budowania kompetencji oraz produktów e-sportowych. Rynek e-sportu rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego chcemy w być na nim obecni i stać się jego beneficjentem – dodaje.

Na mocy podpisanej umowy, amerykańska platforma i warszawskie studio wspólnie opracują mobilne wersje e-sportowe gier Solitaire: TriPeaks Adventures, Touchdown Hero oraz Golf Hero. Docelowo firmy planują wydać razem od dwóch do pięciu gier. Skillz przeprowadzi także kampanię marketingową user acquisition (pozyskiwanie graczy) wskazanych w umowie gier. Touchdown Hero już w lipcu trafił do fazy soft launchu.

Z końcem drugiego kwartału spółka z sukcesem zakończyła negocjacje z Huuuge Global Ltd. Firmy podpisały umowę na wydanie autorskiej wersji popularnego pasjansa Solitaire, której producentem jest Cherrypick Games. Spółka ocenia, że partnerstwo z globalnym partnerem wpisuje się w działania związane z dywersyfikacją ryzyka związanego z kampanią zakupu graczy (user acquisition).

Huuuge Global Ltd. zobowiązała się do udostępnienia oraz promocji na platformach iOS, Android, Facebook czy Amazon gry z naszego portfolio wydawniczego Solitaire: Adventure Journey. Mamy nadzieję, że bogate doświadczenie Huuuge Games w wydawaniu i promocji tytułów podobnych do Solitaire na rozwijającym się, wielomiliardowym rynku gier mobilnych, sprawi, że tytuł ten zdobędzie dużą popularność wśród graczy – dodaje Marcin Kwaśnica.

W sierpniu br. Cherrypick Games zawarła umowę o partnerstwie z YODO1 Ltd., chińskim wydawcą gier mobilnych z siedzibą w Pekinie. Dzięki niej warszawskie studio będzie mogło kontynuować dystrybucję swoich gier na rynku chińskim bazując na monetyzacji reklamowej. Umowa została zawarta na dwa lata, z możliwością automatycznego przedłużenia o kolejne okresy obejmujące jeden rok.

 

O spółce:

Cherrypick Games S.A. zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. Zespół łączy pasję do gier i wizję tworzenia produktów najwyższej jakości, co pozwala mu realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play. Celem, który postawiło przed sobą Cherrypick Games S.A. jest osiągnięcie pozycji wydawcy o międzynarodowym znaczeniu, którego produkty prezentują najwyższą światową jakość. Firma od początku swojego istnienia współpracuje m.in. z Apple, Google, Amazon, Tencent, BandaiNamco. Ma też status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX.

Najważniejsze produkcje spółki to m.in.: My Spa Resort oraz My Hospital. Łącznie tytuły spółki zanotowały już ponad 23 mln pobrań.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ochrona środowiska

Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce

Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.

Konsument

Systemy żywnościowe będą się zmieniać w kierunku bardziej zrównoważonym. Transformacja czeka nie tylko rolników

Europejski Zielony Ład budzi wiele kontrowersji i sprzeciwów, w szczególności w Polsce. Jak przyznaje ekspert zespołu Team Europe powołanego do wyjaśniania polityk Unii Europejskiej, choć w strategii „Od pola do stołu” można poprawić pewne elementy, to jest ona konieczna, by ratować kurczące się zasoby naturalne w Europie. Polska jest dużym producentem rolnym UE i zarazem krajem mocno zagrożonym suszą, więc transformacja systemów żywnościowych jest dla nas szczególnie istotna.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.