CI Games S.A.: Ponad 49 mln zł przychodów w I półroczu 2021
CI Games wypracowało w I półroczu 2021 r. 49,2 mln zł skonsolidowanych przychodów, co stanowi ponad 80 proc. wzrost r/r. Na uwagę zasługuje bardzo wysoka rentowność EBITDA, która wyniosła 60 proc. Wynik EBITDA zamknął się na poziomie 29,6 mln zł, a zysk netto 13,6 mln zł, co oznacza prawie 3-krotny wzrost do analogicznego okresu 2020 r.
Na wyniki I półrocza największy wpływ miała udana premiera gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2, która odbyła się 4 czerwca br. W raportowanym okresie widoczne jest niecałe cztery tygodnie sprzedaży gry, jednocześnie w II kwartale została zaksięgowana zdecydowana większość kosztów marketingu tytułu.
- Bardzo się cieszę z udanej premiery gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2, która mocno przełoży się na wyniki za cały 2021 oraz wyniki w kolejnych latach. Jestem bardzo zadowolony z sukcesu komercyjnego tytułu. Jest to jednocześnie najlepiej jak dotąd oceniana odsłona w serii, zarówno przez graczy jak i krytyków – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.
Najnowsza część snajperskiej serii w niespełna dwa miesiące przekroczyła próg rentowności i zwróciła spółce kwotę 30 mln zł przeznaczoną na produkcję i marketing tytułu. Od daty debiutu, do końca sierpnia 2021 roku gra SGWC2 sprzedała się w nakładzie ponad 560 tys. egzemplarzy.
- SGWC 2 to ważny kamień milowy w rozwoju CI Games S.A. Częścią naszej strategii jest konsekwentny dalszy rozwój serii. Już w pierwszej połowie 2020 roku rozpoczęliśmy planowanie oraz tworzenie koncepcji następnej gry snajperskiej, w tym poczyniliśmy istotne prace związane z procesem zmiany silnika i ujednoliceniem technologii, na której tworzymy obecnie wszystkie nasze duże tytuły. Z początkiem lipca 2021 prawie cały zespół z warszawskiego studia dołączył do projektu i rozpoczęliśmy etap prac produkcyjnych – dodaje Marek Tymiński.
Spółka zwraca uwagę, że dotychczas duża część sprzedaży gry dotyczyła nośników fizycznych, w kolejnych kwartałach większą sprzedaż ma stanowić wersja dedykowana nośnikom cyfrowym, przez co wzrośnie marża na sprzedaży produktu.
W opublikowanym 25 czerwca br. raporcie analitycznym, analitycy BM PKO BP prognozują, że w 2021 roku zysk netto CI Games wzrośnie do 31,4 mln zł.
W ocenie spółki na wynik roczny przede wszystkim pozytywnie wpłynie dalsza sprzedaż gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 wsparta sprzedażą gier z back catalogue szczególnie w okresie IV kwartału.
Największym projektem, który realizuje obecnie CI Games jest Lords of the Fallen 2. Zespół Hexworks (wewnętrzny zespół grupy zarządzany ze studia w Barcelonie) jest na etapie pełnej produkcji tytułu. Spółka w kwietniu 2022 roku chce dysponować grą na etapie w pełni do przejścia z niemal całym zaplanowanym kontentem. CI Games pozostanie w etapie polishingu gry tak długo, aby zapewnić jej należytą jakość i sprostać oczekiwaniom graczy.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.