Komunikaty PR

Coca-Cola HBC Polska i CHEP stawiają na neutralność węglową

2022-01-26  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Jacek Borkowski
Public Dialog

aleja Jana Chrystiana Szucha 16
00-582 Warszawa
j.borkowski|publicdialog.pl| |j.borkowski|publicdialog.pl
530544454
https://publicdialog.pl/

Wieloletnie partnerstwo z firmą CHEP wpisuje się w strategię Coca-Cola „Net Zero 2040”, polegającą na osiągnięciu zerowej emisji netto do roku 2040. Obie firmy nie ustają we wspólnym zaangażowaniu na rzecz ograniczenia emisji CO2.

Współpraca Coca-Cola HBC z dostawcą zrównoważonych rozwiązań dla logistyki, firmą CHEP trwa w Polsce już od ponad 10 lat. Dziś nabiera nowego znaczenia wobec ogłoszenia przez giganta sektora napojowego strategii osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 roku. Samo korzystanie z rozwiązań poolingowych CHEP, w ramach których wynajmowane palety są współdzielone i ponownie wykorzystywane, pozwala na wymierne korzyści środowiskowe. Dzięki dłuższemu cyklowi życia palet CHEP, Coca-Cola HBC może redukować emisję CO2, zużywać mniej drewna i generować mniej odpadów, co znacząco przekłada się na ograniczenie zarówno kosztów operacyjnych firmy, jak i jej negatywnego wpływu na środowisko.

Za sprawą palet wielokrotnego użytku CHEP (w tym neutralnej węglowo ćwierćpalety 600x400) spółka CC HBC  tylko w 2021 roku była w stanie ograniczyć emisje dwutlenku węgla o 521 ton (równowartość 12 kursów w pełni załadowanej ciężarówki dostawczej wokół Ziemi). Włączenie palet CHEP w łańcuchy dostaw firmy oszczędziło także 450 drzew potrzebnych na produkcję nowych palet oraz zredukowało generowane odpady o 68 ton

– Zgodnie z naszą Misją Zrównoważonego Rozwoju 2025 konsekwentnie podejmujemy konkretne działania, aby minimalizować nasz wpływ na środowisko. W październiku tego roku Coca-Cola Hellenic ogłosiła swoje nowe zobowiązanie, które zakłada, aby do 2040 roku zredukować do zera emisje netto w całym naszym łańcuchu wartości, z tego względu poszukujemy partnerów, którzy mają zbieżne cele – mówi Ksenja Todić, Dyrektor Łańcucha Dostaw w Polsce i Krajach Bałtyckich Coca-Cola HBC. – Zdajemy sobie sprawę, jak dużą rolę w globalnej emisji CO2 odgrywają transport i łańcuchy dostaw, dlatego współpraca z CHEP ma dla nas kluczowe znaczenie dodaje.

Lider zrównoważonych rozwiązań dla logistyki CHEP osiągnął już neutralność węglową swoich operacji (zakres 1 i 2) mierzoną wg protokołu Greenhouse gas (GHG). Misją firmy pozostaje wspieranie proekologicznego rozwoju łańcucha dostaw swoich partnerów poprzez dostarczanie zrównoważonych rozwiązań, które umożliwiają zamykanie obiegu, optymalizacje procesów oraz redukcje strat i marnotrawstwa zasobów. Coca-Cola we współpracy z CHEP przybliża się do zapowiedzianej redukcji emisji CO2 w transporcie o 25% do roku 2030.

Na polu naszej współpracy z Coca-Coca HBC zdołaliśmy wypracować wzajemne wsparcie i zaufanie, które pozwoli nam dalej wspólnie dążyć do osiągania wymiernych korzyści środowiskowychpodkreśla Izabella Maczkowska-Ciborowska, Dyrektor Generalna na Polskę i kraje bałtyckie, CHEP. – Koncentrujemy się na budowaniu długofalowych relacji z naszymi klientami, aby jeszcze skuteczniej pomagać w ograniczaniu emisyjności ich łańcuchów dostaw, a także zapewniać wydajność ich firmom jako całości – dodaje.

***

CHEP w ramach Grupy Brambles dociera do większej liczby odbiorców z większą liczbą towarów w więcej miejsc niż jakakolwiek inna organizacja na świecie. 330 milionów naszych palet, skrzyń i kontenerów znajduje się w ciągłym ruchu, tworząc niewidzialny rdzeń globalnego łańcucha dostaw. Ciesząc się zaufaniem największych światowych marek, pomagamy w przewozie towarów w sposób bardziej efektywny, zrównoważony i bezpieczny. Jako pionierzy modelu ‘sharing economy’ CHEP stworzył jedno z największych światowych przedsięwzięć logistycznych, bazując na zasadach współdzielenia i wtórnego użytkowania swych nośników-tzw. model „poolingu”. CHEP działa głównie w segmencie produktów szybkozbywalnych (np. produkty spożywcze, AGD i środki higieny osobistej), artykułów świeżych, napojów, a także w branży detalicznej i przemysłowej. Grupa zatrudnia około 12 000 pracowników i dysponuje pulą około 345 milionów palet i pojemników dostępnych w sieci składającej się z ponad 750 centrów serwisowych. Brambles ma swoje siedziby w ponad 60 krajach na świecie. Więcej informacji znajdziesz na www.brambles.com.

CHEP w Polsce działa od 21 lat, a z jego systemu korzysta ponad 900 przedsiębiorstw, w tym zarówno firmy polskie, jak i koncerny międzynarodowe. Aktualnie CHEP Polska wydaje rocznie ponad 30 milionów palet swoim klientom oraz odbiera palety z ponad 10 000 punktów dystrybucyjnych. Palety podlegają inspekcji i naprawie w ośmiu centrach serwisowych: Kampinos, Radom, Świętochłowice, Środa Wielkopolska, Bydgoszcz, Niewiadów, Wrocław, Kraków. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.chep.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Public Dialog
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.