Komunikaty PR

Coca-Cola HBC Polska i CHEP stawiają na neutralność węglową

2022-01-26  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Jacek Borkowski
Public Dialog

aleja Jana Chrystiana Szucha 16
00-582 Warszawa
j.borkowski|publicdialog.pl| |j.borkowski|publicdialog.pl
530544454
https://publicdialog.pl/

Wieloletnie partnerstwo z firmą CHEP wpisuje się w strategię Coca-Cola „Net Zero 2040”, polegającą na osiągnięciu zerowej emisji netto do roku 2040. Obie firmy nie ustają we wspólnym zaangażowaniu na rzecz ograniczenia emisji CO2.

Współpraca Coca-Cola HBC z dostawcą zrównoważonych rozwiązań dla logistyki, firmą CHEP trwa w Polsce już od ponad 10 lat. Dziś nabiera nowego znaczenia wobec ogłoszenia przez giganta sektora napojowego strategii osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 roku. Samo korzystanie z rozwiązań poolingowych CHEP, w ramach których wynajmowane palety są współdzielone i ponownie wykorzystywane, pozwala na wymierne korzyści środowiskowe. Dzięki dłuższemu cyklowi życia palet CHEP, Coca-Cola HBC może redukować emisję CO2, zużywać mniej drewna i generować mniej odpadów, co znacząco przekłada się na ograniczenie zarówno kosztów operacyjnych firmy, jak i jej negatywnego wpływu na środowisko.

Za sprawą palet wielokrotnego użytku CHEP (w tym neutralnej węglowo ćwierćpalety 600x400) spółka CC HBC  tylko w 2021 roku była w stanie ograniczyć emisje dwutlenku węgla o 521 ton (równowartość 12 kursów w pełni załadowanej ciężarówki dostawczej wokół Ziemi). Włączenie palet CHEP w łańcuchy dostaw firmy oszczędziło także 450 drzew potrzebnych na produkcję nowych palet oraz zredukowało generowane odpady o 68 ton

– Zgodnie z naszą Misją Zrównoważonego Rozwoju 2025 konsekwentnie podejmujemy konkretne działania, aby minimalizować nasz wpływ na środowisko. W październiku tego roku Coca-Cola Hellenic ogłosiła swoje nowe zobowiązanie, które zakłada, aby do 2040 roku zredukować do zera emisje netto w całym naszym łańcuchu wartości, z tego względu poszukujemy partnerów, którzy mają zbieżne cele – mówi Ksenja Todić, Dyrektor Łańcucha Dostaw w Polsce i Krajach Bałtyckich Coca-Cola HBC. – Zdajemy sobie sprawę, jak dużą rolę w globalnej emisji CO2 odgrywają transport i łańcuchy dostaw, dlatego współpraca z CHEP ma dla nas kluczowe znaczenie dodaje.

Lider zrównoważonych rozwiązań dla logistyki CHEP osiągnął już neutralność węglową swoich operacji (zakres 1 i 2) mierzoną wg protokołu Greenhouse gas (GHG). Misją firmy pozostaje wspieranie proekologicznego rozwoju łańcucha dostaw swoich partnerów poprzez dostarczanie zrównoważonych rozwiązań, które umożliwiają zamykanie obiegu, optymalizacje procesów oraz redukcje strat i marnotrawstwa zasobów. Coca-Cola we współpracy z CHEP przybliża się do zapowiedzianej redukcji emisji CO2 w transporcie o 25% do roku 2030.

Na polu naszej współpracy z Coca-Coca HBC zdołaliśmy wypracować wzajemne wsparcie i zaufanie, które pozwoli nam dalej wspólnie dążyć do osiągania wymiernych korzyści środowiskowychpodkreśla Izabella Maczkowska-Ciborowska, Dyrektor Generalna na Polskę i kraje bałtyckie, CHEP. – Koncentrujemy się na budowaniu długofalowych relacji z naszymi klientami, aby jeszcze skuteczniej pomagać w ograniczaniu emisyjności ich łańcuchów dostaw, a także zapewniać wydajność ich firmom jako całości – dodaje.

***

CHEP w ramach Grupy Brambles dociera do większej liczby odbiorców z większą liczbą towarów w więcej miejsc niż jakakolwiek inna organizacja na świecie. 330 milionów naszych palet, skrzyń i kontenerów znajduje się w ciągłym ruchu, tworząc niewidzialny rdzeń globalnego łańcucha dostaw. Ciesząc się zaufaniem największych światowych marek, pomagamy w przewozie towarów w sposób bardziej efektywny, zrównoważony i bezpieczny. Jako pionierzy modelu ‘sharing economy’ CHEP stworzył jedno z największych światowych przedsięwzięć logistycznych, bazując na zasadach współdzielenia i wtórnego użytkowania swych nośników-tzw. model „poolingu”. CHEP działa głównie w segmencie produktów szybkozbywalnych (np. produkty spożywcze, AGD i środki higieny osobistej), artykułów świeżych, napojów, a także w branży detalicznej i przemysłowej. Grupa zatrudnia około 12 000 pracowników i dysponuje pulą około 345 milionów palet i pojemników dostępnych w sieci składającej się z ponad 750 centrów serwisowych. Brambles ma swoje siedziby w ponad 60 krajach na świecie. Więcej informacji znajdziesz na www.brambles.com.

CHEP w Polsce działa od 21 lat, a z jego systemu korzysta ponad 900 przedsiębiorstw, w tym zarówno firmy polskie, jak i koncerny międzynarodowe. Aktualnie CHEP Polska wydaje rocznie ponad 30 milionów palet swoim klientom oraz odbiera palety z ponad 10 000 punktów dystrybucyjnych. Palety podlegają inspekcji i naprawie w ośmiu centrach serwisowych: Kampinos, Radom, Świętochłowice, Środa Wielkopolska, Bydgoszcz, Niewiadów, Wrocław, Kraków. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.chep.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Public Dialog
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.