Komunikaty PR

Coraz większa ilość złota jest sprzedawana online

2020-12-08  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

Mennica Skarbowa sprzedaje coraz więcej swoich produktów przez internet. Jeszcze niedawno udział kanału online w wolumenie sprzedaży wynosił kilkanaście procent – teraz, w niektórych miesiącach znacznie przekracza nawet 20 procent. Co więcej, jak podkreślają przedstawiciele spółki oraz sklepu partnerskiego jubiler.pl, nadchodzące tygodnie powinny przynieść kolejne wzrosty, szczególnie w zakresie sprzedaży złotej biżuterii.

 

Mennica Skarbowa notuje wzrost sprzedaży produktów online. Udział zdalnych kanałów w wolumenie sprzedaży, który jeszcze niedawno stanowił kilkanaście procent, teraz niekiedy znacznie przekracza nawet 20 i systematycznie rośnie. Największą popularnością w e-sklepie Mennicy Skarbowej cieszą się sztabki i monety bulionowe o wadze 1 uncji (31,1 grama), a także sztabki 100-gramowe. Przez pierwsze trzy kwartały bieżącego roku Mennica Skarbowa sprzedała ok 1,5 tony złota, czyli niemal 70 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku.

 

Trwająca pandemia przyniosła wzrost zakupów online i rozwój tej formy sprzedaży, także w przypadku złota i biżuterii. Z jednej strony cały czas mamy utrzymujące się na wysokich poziomach ceny kruszcu, które czynią go atrakcyjną lokatą kapitału, szczególnie w kontekście niskich stóp procentowych i szarżującej inflacji. Z drugiej, mamy trend społecznej izolacji, działania prewencyjne mające zahamować rozwój pandemii – wiele osób decyduje się w tym czasie na zakupy online. Wyraźnie widzieliśmy to w czasie wiosennego lockdown’u: mimo że nasze oddziały były otwarte, duża część osób decydowała się na zakup przez internet i bezpieczną dostawę za pośrednictwem kuriera. Teraz, wraz z wracającymi obostrzeniami, znowu obserwujemy wzmożony ruch w naszych e-sklepach sprzedających nie tylko złoto inwestycyjne, ale także biżuterięmówi Jarosław Żołędowski, Prezes Mennicy Skarbowej.

 

Jak podkreśla Weronika Teichert z jubiler.pl, partnerskiego sklepu Mennicy Skarbowej, w ostatnich tygodniach można również zaobserwować znaczny wzrost sprzedaży biżuterii online, a nadchodzący okres świąteczny sprawia, że można spodziewać się jeszcze większego zainteresowania klientów.

 

–  Zbliżają się Mikołajki, Gwiazdka i Sylwester – czyli czas, kiedy e-handel notuje zwyczajowo największe obroty. W tym roku jednak, ze względu na zamknięte do niedawna galerie handlowe, ten okres jest dla całego e-commerce szczególnie „gorący”.  Należy się spodziewać, że większość klientów, którzy do tej pory robili zakupy świąteczne w sposób tradycyjny przerzuci się właśnie na kanał online mówi Weronika Teichert z jubiler.pl.Już teraz widzimy wzmożony ruch w naszym e-sklepie. Jak co roku popularnością wśród kobiet cieszą się przede wszystkim kolczyki i naszyjniki. Panowie z kolei częściej wybierają łańcuszki i pierścionki, w tym te zaręczynowe. W tym roku obserwujemy też wyraźne odejście od srebrnej biżuterii na rzecz tej wykonanej ze złota. W ostatnim czasie zaopatrzyliśmy również oddziały Mennicy Skarbowej S.A. w biżuterię i już widzimy zainteresowanie ze strony Klientów.dodaje Teichert.

Perspektywy rozwoju rynku i wzrostu popytu na złoto od kilkunastu miesięcy są niezmiennie na wysokim poziomie. Pod koniec lipca bieżącego roku cena kruszcu pobiła rekord wszech czasów – 1921 USD z 2011 roku, a w sierpniu ustanowiła nowy rekord na poziomie 2070 USD za uncję. Obecnie cena za uncję złota utrzymuje się na poziomie 1800-1900 USD, eksperci podkreślają jednak, że w krótkim horyzoncie czasowym może wzrosnąć nawet do 2500-2800 USD.

Sklep internetowy jubiler.pl istnieje od lat dziewięćdziesiątych i cieszy się dużą popularnością i zaufaniem klientów. Od tego roku - w segmencie sprzedaży złotej biżuterii - ściśle współpracuje z Mennicą Skarbową. W ofercie jubiler.pl znajduje się kilka tysięcy produktów od polskich i włoskich projektantów. Sklep oferuje dostawę kurierem, ale biżuterię można także odebrać lub kupić w stacjonarnych oddziałach Mennicy Skarbowej, a także współpracujących z marką ekskluzywnych butikach.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Marki przedłużają umowy z Galerią Północną Biuro prasowe
2024-05-20 | 11:00

Marki przedłużają umowy z Galerią Północną

  Galeria Północna umacnia swoją pozycję na warszawskim rynku centrów handlowych. Tylko od początku tego roku aż 9-ciu wieloletnich najemców tego obiektu
Handel Brain food w Żabce – lepsza pamięć i koncentracja z „Porcją DobreGO!”
2024-05-20 | 10:20

Brain food w Żabce – lepsza pamięć i koncentracja z „Porcją DobreGO!”

Egzaminy, wystąpienia publiczne, praca koncepcyjna. Wydarzenia, od wyników których w dużej mierze zależy przyszłość i uczniów, i osób pracujących. Powtarzając
Handel Majowy Jarmark Produktów Regionalnych w Blue City
2024-05-18 | 09:00

Majowy Jarmark Produktów Regionalnych w Blue City

W połowie maja rozpoczyna się - zdaniem wielu - najlepszy sezon w polskim kalendarzu kulinarnym. Może i już po majówce, może i spektakularnych świąt na horyzoncie brak, nie brakuje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.