Komunikaty PR

Coraz zamożniejszy e-Wietnam

2024-10-14  |  12:40

Coraz zamożniejszy e-Wietnam

Mocno rozwijająca się wietnamska gospodarka sprzyja wzrostowi zamożności społeczeństwa. A to z kolei sprzyja rozwojowi e-commerce oraz powstawaniu grupy klientów poszukujących droższych produktów.

Z informacji Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej wynika, że w Wietnamie dostęp do internetu ma ponad 80% populacji – a to około 80 mln ludzi. Spośród nich około 50-55% aktywnie korzysta z zakupów online, co odpowiada ok. 40-45% całkowitej populacji kraju. Rosnąca liczba użytkowników internetu, dynamiczny rozwój platform e-commerce oraz preferencje młodszych konsumentów sprzyjają dalszemu wzrostowi rynku zakupów online.

Aktualnie największe sieci e-commerce w Wietnamie to Shopee (największa platforma online), Lazada (część Alibaba Group), Tiki (lokalna platforma e-commerce), Sendo (należąca do FPT Group), Thegioididong.com (sklep z elektroniką), Dienmayxanh.com (sprzęt AGD i RTV), FPT Shop (elektronika), VinID (platforma VinGroup), Chotot.vn (platforma ogłoszeniowa), Amazon (międzynarodowe zakupy), GrabMart (zakupy spożywcze).

To otwiera nowe możliwości sprzedażowe, gdyż rosnąca siła nabywcza społeczeństwa wietnamskiego i szybko rosnąca klasa średnia daje potencjał na wzrost zainteresowania produktami europejskimi premium. - Olbrzymia urbanizacja kraju, migracje ludności ze wsi do miast, w których istnieje łatwiejsze dotarcie do konsumenta z produktami pochodzącymi z UE, rosnąca klasa średnia oraz preferencje konsumentów poszukujących produktów premium i specjalistycznych powodują, że import jest istotnym elementem w uzupełnianiu krajowej oferty produktowej – tłumaczy Bożena Wróblewska, Prezes Zarządu Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej.

Prezes Bożena Wróblewska zwraca uwagę jeszcze na obiecujące dla handlu przemiany kulturowe. - Zmiana pokoleniowa i zmiana nawyków lifestylowych w Wietnamie, powodują modę na Zachód i zachodni lifestyle, w tym produkty, zwłaszcza wśród młodego pokolenia – podkreśla ekspertka KIG.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.