Komunikaty PR

Crowdfunding - konferencja emitentów

2020-06-02  |  11:40
Biuro prasowe

Platforma crowdfundingowa Beesfund nie zwalnia tempa. Jak przystało na lidera w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem liczby przeprowadzonych emisji i kwoty zebranej przez emitentów, Beesfund umożliwia zainwestowanie w firmy, które tworzą innowacyjne produkty i narzędzia o szerokim spektrum zastosowania. W jakie projekty aktualnie można zainwestować? O swojej działalności, dalszych planach rozwojowych oraz celach bieżących kampanii crowdfundingowych emitenci opowiedzieli podczas konferencji prasowej.

 

Crowdfunding - co to jest?

Crowdfunding udziałowy to forma inwestycji grupowych. Społeczność finansuje projekt na wczesnym etapie rozwoju (inwestowanie w tego typu projekty i startupy może być bardzo zyskowne, ale jak każda inwestycja wiąże się z ryzykiem), jednak w porównaniu z tradycyjnymi zbiórkami, inwestorzy stają się również akcjonariuszami. Equity crowdfunding to więc sytuacja win-win. Firma będąca emitentem ma szansę na szybszy i bardziej efektywny rozwój, a inwestorzy mogą w przyszłości otrzymać różne korzyści oferowane przez poszczególnych emitentów. Tylko od początku tego roku przeprowadziliśmy 14 emisji, a emitenci zebrali 13 195 543,68 zł – mówił Kuba Kucharski z Beesfund.

 

Kilka słów o emitentach

Beesfund wierzy w potęgę społeczności i dostrzega potrzebę pozyskiwania kapitału na realizację ciekawych pomysłów. Dlatego w ramach swojej platformy proponuje możliwość zainwestowania w biznesy z wielu branż i będących na różnych etapach rozwoju. Podczas konferencji swoje działania zaprezentowały firmy, które aktualnie przeprowadzają emisję akcji właśnie w ramach crowdfundingu.

Agroma – polski dystrybutor zmechanizowanego sprzętu ogrodniczego z ponad 60 letnią tradycją. Głównymi klientami firmy są duzi dystrybutorzy, centra ogrodnicze i sklepy specjalistyczne, które dużą wagę przywiązują do jakości serwisu. Pozyskane środki pozwolą spółce na podjęcie takich działań jak: wprowadzenie nowych grup produktowych, wejście na nowe rynku zbytu, rozwój e-commerce czy wprowadzenie odrębnego brandu dla marketów, program lojalnościowy dla dystrybutorów.

 

Benefit Food to polsko – litewska kooperacja zawiązana w celu wprowadzenia na rynki europejskie pierwszych naturalnych baz do „zdrowszych drinków” The Goblin Craft Mixer.  Środki pozyskane podczas emisji zostaną przeznaczone na rozbudowę linii produkcyjnej do obsługi zamówień eksportowych oraz kampanię promocyjną Goblinwazja obejmującą największe polskie miasta. W ramach kampanii po miastach poruszać się będzie The Goblin BUS promujący markę. Ambicją spółki jest obecność, najpóźniej od 2022 roku, produktów pod markami własnymi na rynkach większości krajów Unii Europejskiej oraz USA.

 

Heroo Mobile – pierwszy i jedyny w Polsce operator telekomunikacyjny tylko dla dzieci. Rewolucyjne rozwiązanie ma pomóc rodzicom uczyć dzieci rozsądnego i konstruktywnego korzystania z telefonu. Heroo Mobile korzysta z rozwiązań dostarczanych przez Move Telecom SA – jedynego w Polsce operatora MVNE. Pozyskany kapitał pozwoli firmie na podjęcie działań takich jak m.in.: prace programistyczne, zamówienie kart SIM, wpłata zabezpieczenia przyszłych płatności.

 

House of Glam – polska marka świec zapachowych o kosmetycznej czystości,  będących połączeniem wosków naturalnych i maseł kosmetycznych. Kapitał pozyskany na dalszą ekspansję pozwoli na podjęcie działań takich jak m.in.: rozwój sprzedaży na szwajcarskim rynku oraz przeniesienie doświadczeń na dwa kolejne rynki zagraniczne – czeski i niemiecki, wejście na platformę Amazona na takich rynkach jak niemiecki, skandynawski i brytyjski, dalszy rozwój polskiego rynku oraz zwiększenie zasięgów i rozpoznawalności.

 

MC2 Innovations – twórcy narzędzia Carrotspot, służącego do wspierania zespołów HR w kluczowych obszarach takich jak motywowanie i nagradzanie pracowników bez konieczności angażowania budżetu, badania organizacji czy przygotowywania wniosków firmowych. Pozyskany kapitał pozwoli firmie na zapewnienie wkładu własnego do projektu współfinansowanego z NCBR, o wartości 11 mln zł. Projekt ma na celu rozwój platformy Carrotspot, o kolejne moduły i funkcjonalności, odpowiadające na potrzeby rynkowe w Polsce i za granicą.

 

Śląska Grupa Kapitałowa – prężnie rozwijająca się firma z branży nieruchomości, działająca na terenie Górnego Śląska. Spółka jest w czołówce firm, które wyszukują ciekawe nieruchomości, remontują je i wynajmują lub sprzedają, generując na tych transakcjach dochód. Środki pozyskane podczas emisji zostaną przeznaczone na m.in.: zakup lokali mieszkalnych z przeznaczeniem do dalszej odsprzedaży.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Rzeźba trendem inwestycyjnym. Prace Małgorzaty Radomskiej ujmują kolekcjonerów Biuro prasowe
2024-05-13 | 14:10

Rzeźba trendem inwestycyjnym. Prace Małgorzaty Radomskiej ujmują kolekcjonerów

Małgorzata Radomska od 25 lat prowadzi Pinakotekę Design - unikatowe miejsce na mapie Trójmiasta, w którym spotykają się drogi artystów, kolekcjonerów i
Finanse Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji
2024-05-09 | 14:20

Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji

Samorządowy Kongres Finansowy: o źródłach finansowania inwestycji Reforma systemu finansów samorządowych, zmiany w podatkach, inwestycje i zarządzanie budżetami. Już za
Finanse W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy
2024-05-08 | 14:00

W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy

W przyszłym tygodniu odbędzie się Samorządowy Kongres Finansowy Finanse samorządów, zmiany klimatu, wykorzystanie nowych technologii, służba zdrowia i obrona cywilna –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.