Crowdfunding - konferencja emitentów
Platforma crowdfundingowa Beesfund nie zwalnia tempa. Jak przystało na lidera w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem liczby przeprowadzonych emisji i kwoty zebranej przez emitentów, Beesfund umożliwia zainwestowanie w firmy, które tworzą innowacyjne produkty i narzędzia o szerokim spektrum zastosowania. W jakie projekty aktualnie można zainwestować? O swojej działalności, dalszych planach rozwojowych oraz celach bieżących kampanii crowdfundingowych emitenci opowiedzieli podczas konferencji prasowej.
Crowdfunding - co to jest?
Crowdfunding udziałowy to forma inwestycji grupowych. Społeczność finansuje projekt na wczesnym etapie rozwoju (inwestowanie w tego typu projekty i startupy może być bardzo zyskowne, ale jak każda inwestycja wiąże się z ryzykiem), jednak w porównaniu z tradycyjnymi zbiórkami, inwestorzy stają się również akcjonariuszami. Equity crowdfunding to więc sytuacja win-win. Firma będąca emitentem ma szansę na szybszy i bardziej efektywny rozwój, a inwestorzy mogą w przyszłości otrzymać różne korzyści oferowane przez poszczególnych emitentów. Tylko od początku tego roku przeprowadziliśmy 14 emisji, a emitenci zebrali 13 195 543,68 zł – mówił Kuba Kucharski z Beesfund.
Kilka słów o emitentach
Beesfund wierzy w potęgę społeczności i dostrzega potrzebę pozyskiwania kapitału na realizację ciekawych pomysłów. Dlatego w ramach swojej platformy proponuje możliwość zainwestowania w biznesy z wielu branż i będących na różnych etapach rozwoju. Podczas konferencji swoje działania zaprezentowały firmy, które aktualnie przeprowadzają emisję akcji właśnie w ramach crowdfundingu.
Agroma – polski dystrybutor zmechanizowanego sprzętu ogrodniczego z ponad 60 letnią tradycją. Głównymi klientami firmy są duzi dystrybutorzy, centra ogrodnicze i sklepy specjalistyczne, które dużą wagę przywiązują do jakości serwisu. Pozyskane środki pozwolą spółce na podjęcie takich działań jak: wprowadzenie nowych grup produktowych, wejście na nowe rynku zbytu, rozwój e-commerce czy wprowadzenie odrębnego brandu dla marketów, program lojalnościowy dla dystrybutorów.
Benefit Food to polsko – litewska kooperacja zawiązana w celu wprowadzenia na rynki europejskie pierwszych naturalnych baz do „zdrowszych drinków” The Goblin Craft Mixer. Środki pozyskane podczas emisji zostaną przeznaczone na rozbudowę linii produkcyjnej do obsługi zamówień eksportowych oraz kampanię promocyjną Goblinwazja obejmującą największe polskie miasta. W ramach kampanii po miastach poruszać się będzie The Goblin BUS promujący markę. Ambicją spółki jest obecność, najpóźniej od 2022 roku, produktów pod markami własnymi na rynkach większości krajów Unii Europejskiej oraz USA.
Heroo Mobile – pierwszy i jedyny w Polsce operator telekomunikacyjny tylko dla dzieci. Rewolucyjne rozwiązanie ma pomóc rodzicom uczyć dzieci rozsądnego i konstruktywnego korzystania z telefonu. Heroo Mobile korzysta z rozwiązań dostarczanych przez Move Telecom SA – jedynego w Polsce operatora MVNE. Pozyskany kapitał pozwoli firmie na podjęcie działań takich jak m.in.: prace programistyczne, zamówienie kart SIM, wpłata zabezpieczenia przyszłych płatności.
House of Glam – polska marka świec zapachowych o kosmetycznej czystości, będących połączeniem wosków naturalnych i maseł kosmetycznych. Kapitał pozyskany na dalszą ekspansję pozwoli na podjęcie działań takich jak m.in.: rozwój sprzedaży na szwajcarskim rynku oraz przeniesienie doświadczeń na dwa kolejne rynki zagraniczne – czeski i niemiecki, wejście na platformę Amazona na takich rynkach jak niemiecki, skandynawski i brytyjski, dalszy rozwój polskiego rynku oraz zwiększenie zasięgów i rozpoznawalności.
MC2 Innovations – twórcy narzędzia Carrotspot, służącego do wspierania zespołów HR w kluczowych obszarach takich jak motywowanie i nagradzanie pracowników bez konieczności angażowania budżetu, badania organizacji czy przygotowywania wniosków firmowych. Pozyskany kapitał pozwoli firmie na zapewnienie wkładu własnego do projektu współfinansowanego z NCBR, o wartości 11 mln zł. Projekt ma na celu rozwój platformy Carrotspot, o kolejne moduły i funkcjonalności, odpowiadające na potrzeby rynkowe w Polsce i za granicą.
Śląska Grupa Kapitałowa – prężnie rozwijająca się firma z branży nieruchomości, działająca na terenie Górnego Śląska. Spółka jest w czołówce firm, które wyszukują ciekawe nieruchomości, remontują je i wynajmują lub sprzedają, generując na tych transakcjach dochód. Środki pozyskane podczas emisji zostaną przeznaczone na m.in.: zakup lokali mieszkalnych z przeznaczeniem do dalszej odsprzedaży.
5 rad dla przedsiębiorców na 2025 r. od lidera finansowania pozabankowego
Ubezpieczenia na życie jako inwestycja w pracowników
Internetowy Fundusz Leasingowy S.A. wyemitował obligacje na kwotę 6 mln złotych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.