Czas na złożenie sprawozdania za 2021 rok
Grupa ANG
Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
edyta.miszczuk|grupaang.pl| |edyta.miszczuk|grupaang.pl
660128428
grupaang.pl
Podmioty rynku finansowego mają ustawowy obowiązek złożenia sprawozdania Rzecznikowi Finansowemu. Termin mija 15 lutego br. Czego dotyczy sprawozdanie i jakie inne obowiązki spoczywają na osobach zajmujących się pośrednictwem w sprzedaży kredytu konsumenckiego – wyjaśnia Grzegorz Pacuk z zespołu wsparcia ekspertów – kredyty gotówkowe w Grupie ANG.
Wszystkie osoby, zarejestrowane przez Komisję Nadzoru Finansowego jako pośrednik kredytu konsumenckiego, ale także kredytu hipotecznego oraz brokerzy ubezpieczeniowi, mają do 15 lutego br. ustawowy obowiązek złożenia Sprawozdania Rzecznikowi Finansowemu. Sprawozdanie swoim zakresem obejmuje postępowania reklamacyjne i sądowe. W sprawozdaniu należy uwzględnić liczbę reklamacji, uznane i nieuwzględnione roszczenia, które wynikają z wniesionych reklamacji, ale nie tylko. Należy również podać informację o wartości roszczeń zgłoszonych w pozwach oraz kwoty zasądzone prawomocnymi orzeczeniami sądów na rzecz klientów. Brak reklamacji nie zdejmuje obowiązku złożenia sprawozdania - przypomina Grzegorz Pacuk, Grupa ANG.
Odpowiedzialność karna
Przypominając o ustawowym obowiązku dotyczącym sprawozdawczości, warto nadmienić, że każda osoba pośrednicząca w sprzedaży kredytów ma ustawowy obowiązek wpisania działalności do rejestru pośredników kredytowych i uiszczenia z tego tytułu opłaty na rachunek Komisji Nadzoru Finansowego. Rejestr pośredników kredytowych stanowi urzędową formę ewidencji przedsiębiorców, którzy wykonują działalność pośrednictwa kredytowego. Tu warto zaznaczyć, że jeśli dany ekspert finansowy w ramach prowadzonej działalności zajmuje się pośrednictwem w zakresie kredytów hipotecznych i konsumenckich, powinien zarejestrować swoją działalność w obu działach. I tak, w dziale I rejestru – właściwym dla pośredników kredytu hipotecznego i ich agentów oraz w dziale II rejestru – właściwym dla pośredników kredytu konsumenckiego. Uzyskanie wpisu do jednego z działów rejestru nie powoduje automatycznego wpisania do kolejnego.
Na koniec należy pamiętać, że znowelizowana Ustawa o Kredycie Konsumenckim wprowadziła odpowiedzialność karną dla pośredników kredytu konsumenckiego, prowadzących działalność bez wymaganego wpisu, w postaci kary grzywny 100 000 zł - przypomina Grzegorz Pacuk, Grupa ANG.
Grupa ANG – co warto wiedzieć?
W pierwszej połowie 2021 roku Grupa ANG zakończyła proces przekształcenia w spółkę pracowniczą. A to oznacza, że większościowy pakiet akcji, czyli ponad 59 proc. jest w posiadaniu współpracowników. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy uchwaliło też wieloletni program pozwalający na nabycie akcji na bardzo preferencyjnych warunkach zarówno przez obecnych akcjonariuszy, jak i nowych, którzy chcą podjąć współpracę z Grupą ANG. To jedyne tak zaawansowane rozwiązanie dostępne na rynku pośrednictwa kredytowego.
Grupa ANG SA to firma pośrednictwa finansowego, którą tworzy ponad 350 akcjonariuszek i akcjonariuszy oraz ponad 900 ekspertek i ekspertów kredytowych i ubezpieczeniowych z całej Polski. Jako jedyna z branży finansowej posiada prestiżowy certyfikat B Corp, który jest potwierdzeniem spełnienia rygorystycznych norm społecznych i środowiskowych. Firma nie akceptuje missellingu, czyli sprzedaży klientom usług lub produktów, których nie potrzebują, nie rozumieją, na który ich nie stać lub za niegodziwą cenę. Od lat też angażuje się w pracę nad budowaniem zaufania społecznego do branży finansowej, edukację i przedsiębiorczość. W sposobie zarządzania i traktowania swoich interesariuszy należy do czołówki firm działających w Polsce, co potwierdzają nagrody: Najlepsze Miejsce Pracy Polska 2021, Najlepsze Miejsce Pracy dla Milenialsów Polska 2021 oraz Najlepsze Miejsce Pracy w Europie 2021.

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.