Komunikaty PR

Czekoladnik i karmelarz – czy te zawody jeszcze istnieją?

2022-05-23  |  14:00
Biuro prasowe

Znaczną część życia spędzają w fabrykach, a ich doświadczenie i wiedza to duży potencjał w wielu firmach. Mowa tu oczywiście o pracownikach przemysłu spożywczego, których święto przypada 31 maja. To doskonała okazja do tego, by podsumować wszystko, co wiemy o zawodach, które w oczach wielu odeszły już w zapomnienie. Poznaj status najsłodszych zawodów świata!

Czekoladnik, chocolatier – czyli kto?

Choć ziarna kakaowca znali już Majowie i Aztekowie, to uznaje się, że dopiero w XVI wieku trafiły one do Europy. Dziś czekolada to jedna z naszych ulubionych przekąsek, ale i słabości. Mimo popularności tego produktu, w indeksie zawodów i specjalności nie znajdziemy pozycji czekoladnika ani chocolatiera. Można mieć jednak pewność, że ta profesja istnieje, a dowodem na to są pracownicy fabryk i słodkich produkcji. Na pytanie, czy w świecie wysoko rozwiniętej technologii i parków maszynowych czekoladnik jest w ogóle potrzebny, odpowiada Anna Garmada, CEO firmy Slodkie, która od 25 lat zajmuje się produkcją czekoladowych gadżetów reklamowych.

Czekoladnicy to trzon naszej działalności. Już od ćwierćwiecza jesteśmy związani z prawdziwymi mistrzami w swoim fachu, którzy tworzą nowe smaki, eksperymentują z atrakcyjnymi połączeniami oraz formami, a dzięki ich ogromnej wiedzy nasza firma może się stale rozwijać. Produkty z ich rąk nie trafiają bezpośrednio do konsumentów, lecz do wielu europejskich firm i startują w międzynarodowych konkursach, a przede wszystkim są uwielbiane przez naszych odbiorców. Współpraca z takimi specjalistami to ogromna przyjemność i powód do dumy.

Za co odpowiedzialni są czekoladnicy? Poza udziałem w tworzeniu nowych, finezyjnych smaków kontrolują produkcję czekolady i poprawność działania maszyn oraz dbają o odpowiednie warunki w miejscu produkcji. Droga do mistrzostwa w tym fachu nie jest jednoznaczna, ponieważ nie wszystkie kursy czy szkolenia dostarczą wystarczającej wiedzy aspirującemu czekoladnikowi. Dobrym rozwiązaniem jest znalezienie autorytetu, wyjątkowego specjalisty, który nauczy młodych adeptów prawdziwego, profesjonalnego, popartego wieloletnim doświadczeniem rzemiosła.

To karmelki nie rosną na drzewach?

Niech podniesie rękę, kto nie lubi małych, rozpływających się w ustach cukierków, na których widok cieknie nam ślinka. A kto zastanawiał się, skąd na sklepowych półkach biorą się karmelki? Są one owocem pracy karmelarzy, specjalizujących się w wykonywaniu różnych wyrobów na bazie karmelu.

W naszej pracowni karmelarze zajmują się produkcją cukierków i lizaków. Zgodnie z recepturą i specyfikacją wyrabiają masę i dokładają do niej dodatki. Dla uzyskania oryginalnych połączeń smakowych, często wzbogacają ją w owoce lub zioła, które doskonale przełamują karmelową słodycz. Do najczęściej zamawianych produktów z tej kategorii należą karmelowe serduszka Heart Candies Plus, które świetnie sprawdzają się latem w zastępstwie za czekoladę. Ta zaś nie bez przyczyny gra pierwsze skrzypce w chłodniejszych sezonach (...) Znalezienie profesjonalisty w karmelowym sektorze nie jest łatwe, ponieważ nie ma na rynku wielu ekspertów w tej dziedzinie. Mamy duże szczęście, że od lat współpracujemy z zaufanymi osobami, które są jednocześnie pasjonatami w tworzeniu słodyczy – komentuje Anna Garmada.

Mogłoby się wydawać, że praca z przesłodką i aromatyczną masą karmelową to największa przyjemność, jaką można sobie wyobrazić. Warto jednak wiedzieć, że karmelarz jest jednocześnie zawodem produkcyjnym, który wymaga dużej wiedzy, a także fizycznej siły i zaangażowania.

Dzień Pracownika Przemysłu Spożywczego

Piekarze, cukiernicy, czekoladnicy, karmelarze, ale też inspektorzy, technolodzy produkcji, inżynierowie – te wszystkie osoby związane z przemysłem spożywczym obchodzą swoje święto już 31 maja. W prężnie rozwijającej się branży FMCG zawodów można mnożyć, ponieważ zmienia się ona na naszych oczach i rośnie zapotrzebowanie na kolejnych specjalistów. Warto jednak pamiętać również o tych profesjach, których przedstawiciele, spędzając wiele lat w fabrykach czy produkcjach, tworzą arcydzieła wywołujące niejeden uśmiech na twarzach konsumentów. Z okazji Dnia Pracownika Przemysłu Spożywczego składamy najlepsze życzenia wszystkim osobom związanym z sektorem spożywczym – szczególnie tym, którzy każdego dnia osładzają nam codzienność.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.