Komunikaty PR

Czy kosmetolog upiększa też duszę?

2022-04-25  |  11:40
Biuro prasowe
Kontakt
Karina Grygielska
Ramka PR

Obecnie większość ludzi szuka odrobiny wytchnienia. Zmartwienia dnia codziennego, stres, niepewność, co będzie jutro – to wszystko odbija się na naszym samopoczuciu. Potrzebujemy zrobić coś dla siebie, coś co pozwoli nam poczuć się lepiej. Bardzo często pomagają drobne przyjemności, np. wybranie się do salonu beauty. Chwile, które tam spędzamy wydają się być beztroskie, liczymy też na bezpieczną przestrzeń do rozmowy. Wymaga to od pracowników empatycznego podejścia i umiejętności słuchania – kompetencji, które nie wszyscy posiadają.
W jaki sposób je zapewnić?

Holistyczność biznesu beauty

Prowadzenie salonu beauty z pozoru wydaje się proste. Nie jest to jednak biznes jak każdy inny, gdyż tutaj najważniejszy jest bliski kontakt z klientem. Specyfika usług wiąże się ze zbudowaniem relacji opartej na zaufaniu. Często, udając się na zabieg, mamy ku temu głębszy powód. Motywacją do zmiany wizerunku może być np. chęć odnalezienia pewności siebie, dowartościowania się.  Usługi proponowane w salonach beauty są zatem czymś więcej niż tylko polepszeniem wyglądu, wpływają też na poprawę postrzegania samego siebie.

Współczesny biznes beauty z całą pewnością to nie tylko usługa, to coś więcej. Po drugiej stronie zawsze jest człowiek, który potrzebuje czegoś więcej niż samej usługi beauty – mówi Ewa Grzegorczuk, właścicielka trzech salonów beauty Cosmeo, certyfikowana trenerka mentalna. Większość naszych klientów przychodzi do nas też po to, by się wygadać, oczyścić ze swoich stresów – tu nie chodzi o samą poprawę wyglądu. Dlatego jestem przekonana, że dzisiaj kosmetolodzy potrzebują profesjonalnej wiedzy nie tylko w kwestii usług, które wykonują, ale też budowania relacji opartych na zaufaniu. W salonach beauty po prostu upiększa się zarówno wygląd jak i duszę.

Pracownicy kluczem do sukcesu

Skoro wizyta u kosmetologa jest czymś więcej niż zwykłą usługą, od personelu jest nie tylko wymagany jedynie profesjonalizm i ukończone kursy, ale też umiejętność interakcji i empatycznej rozmowy z klientem. Odpowiednie kompetencje związane z budowaniem relacji z drugim człowiekiem, zadbaniem o jego komfort zarówno psychiczny jak i fizyczny bezpośrednio przekładają się na zadowolenie klientów, którzy chętnie wracają do swojego ulubionego miejsca. Właściciele salonów powinni więc zadbać o dobry zespół, który spełni te oczekiwania. Nie wystarczy jednak zatrudnić najlepszych w swoim fachu, warto ich też przeszkolić z holistycznego podejścia do klienta i współpracowników.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, stworzyłam kurs szkoleń Akademia Dream Team, w którym przekazuję zarówno swoje sprawdzone metody na stworzenie dobrego zespołu jak i tajniki empatycznego podejścia do klienta – zdradza Ewa Grzegorczuk. Ten pomysł powstał z potrzeby dzielenia się z innymi właścicielami salonów wiedzą i doświadczeniem, którego nabrałam, prowadząc moje salony już 18 lat. Na moim kursie uczę, że kluczowym aspektem prowadzenia naszego bardzo konkurencyjnego biznesu jest dobra relacja z pracownikami. W interesie właścicieli salonów beauty jest zrozumienie, że to właśnie pracownicy są naszym kluczem do sukcesu, ich właściwe podejście do klienta – mówi Ewa Grzegorczuk.

Zatrudnienie odpowiedniego teamu to droga do stworzenia salonu, który stanie się modny
w okolicy i do którego klienci będą z przyjemnością wracać. Jeżeli chcesz stworzyć świetne miejsce, takie, w którym uzdrawia się nie tylko wygląd, ale i duszę, musisz pamiętać, że potrzebujesz zaufanych ludzi, którzy pomogą Ci rozwinąć firmę – mówi Ewa Grzegorczuk, która podczas prowadzonych kursów, doradza, jak skompletować najlepszy zespół. Pamiętaj o jednej rzeczy: stawiaj na takie osoby, które są blisko Twoich wartości. Tylko w taki sposób możesz sprawić, że Twój biznesprzyniesie Tobie, Twoim pracownikom i klientom satysfakcję. Pamiętaj, że Ty nadajesz rytm i wyznaczasz kierunek, a Twoją główną rolą, jako właściciela salonu beauty jest zapewnienie odpowiednich warunków pracownikom do tego, aby mogli swobodnie działać i budować długofalowe relacje z Waszymi klientami.

Ewa Grzegorczuk – trener mentalny branży beauty, bizneswoman, właścicielka 3 salonów beauty, a także autorskiego projektu - nowoczesnego centrum szkoleniowego z przestrzenią do integracji zespołów o charakterze SPA. Autorka wielu publikacji i wykładów na temat rozwoju biznesu beauty. Twórca unikalnego na polskim rynku programu rozwijającego placówki beauty. Lider Zespołu, który wprowadza standard i wsparcie dla usług beauty na całkowicie nowy poziom.

Ewa zaprojektowała, stworzyła i wciąż rozwija markę Cosmeo. Cosmeo to sieć nowoczesnych gabinetów zbudowanych na kilkunastoletnim doświadczeniu.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ramka PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.