Komunikaty PR

Czy produkcja polskich serów zwolni w 2023 roku?

2023-01-30  |  01:00
Biuro prasowe

Miniony rok mocno nadszarpnął portfele Polaków i wszystko wskazuje na to, że w kolejnych kwartałach nadal będziemy mierzyć się z rosnącymi cenami. Trudne okoliczności związane z inflacją, niebotycznymi kosztami energii i wojną na Ukrainie stawiają liczne wyzwania nie tylko przed konsumentami, ale również przed producentami żywności. Jak kształtuje się perspektywa na ten rok dla branży mleczarskiej? Czy producenci serów mają powody do zmartwień?

Serowy potencjał rośnie

Mimo kryzysu produkcja serów w Polsce ma się dobrze i odnotowuje rekordowe wyniki. Nasz kraj plasuje się pod tym względem w czołówce europejskiej. Popularność tego typu produktów rośnie sukcesywnie – tendencja ta nabrała szczególnego rozpędu w 2019 roku i od tamtego czasu wcale się nie zatrzymuje. Największym zainteresowaniem cieszą się sery twarogowe i dojrzewające. Choć Polacy, szukając oszczędności, coraz częściej rezygnują z produktów luksusowych, to jednak te podstawowe, takie jak właśnie sery, nadal są i będą przez nich chętnie kupowane.

Badanie przeprowadzone przez BS Research wykazało, że wielu Polaków spożywa ser codziennie, a 80,6% respondentów sięga po ser żółty co najmniej kilka razy w tygodniu*. Czemu zawdzięczają tak wielką popularność?

– Sery to wartościowy, pożywny i dostarczający ważne składniki odżywcze produkt, a do tego świetna baza dla wielu dań i deserów. Mają więc swoje sztandarowe miejsce na polskich stołach, zarówno podczas śniadań czy kolacji, jak i obiadów. – zauważa Ewa Polińska, ekspert MSM Mońki. – Jako producent niezmiennie obserwujemy szczególną popularność serów dojrzewających typu szwajcarskiego i holenderskiego – dodaje.

Łącząc tradycję z innowacjami. Optymistyczna perspektywa w branży

Do tak dużej popularności sera w Polsce przyczyniają się też rodzimi producenci, którzy zapewniają wysoką jakość produktów w przystępnej cenie. Z jednej strony oferują sprawdzony i lubiany od lat asortyment, a jednocześnie co jakiś czas wprowadzają na rynek nowości, po które chętnie sięgają konsumenci. Niewątpliwie chcemy jeść świadomie – zdrowo i smacznie. Klienci jako podstawowe kryterium decyzji zakupowej wskazują smak i jakość sera, a dopiero potem jego cenę. Zwracają też uwagę na wygodę opakowania i również pod tym względem firmy starają się wyjść naprzeciw swoim odbiorcom.

W oczach konsumentów szczególnie zyskują ci producenci, którzy uwzględniają fakt, że Polacy przykładają coraz większą wagę do ekologii i zrównoważonego rozwoju. Takie firmy koncentrują się na tym, by oferowane produkty były naturalne i odpowiednio kontrolowane.

¬– Troska o jakość serów i połączenie tradycji z innowacją skutkują doskonałymi wynikami. Stawiamy na wykorzystanie wyłącznie naturalnych składników, współpracę ze sprawdzonymi, lokalnymi dostawcami mleka, a jednocześnie na nowe technologie i sukcesywne unowocześnianie firmy, by zwiększać wydajność produkcji i bezpieczeństwo, a także oferować szeroką gamę produktów z dużą dostępnością – dodaje Ewa Polińska z MSM Mońki. Firma, działająca na rynku od 50 lat i będąca laureatem licznych nagród i wyróżnień, w ostatnich latach wprowadziła wiele nowych rozwiązań. To m. in. nowa linia produkcyjna do serów dojrzewających (z wydajnością do 1 mln litrów mleka na dobę) czy praktyczne opakowanie serów plastrowanych „otwórz – zamknij”. Przedsiębiorstwo zwraca też szczególną uwagę na skrupulatną kontrolę produkcji na każdym jej etapie, w czym pomagają Zakładowy Kodeks Dobrej Praktyki Produkcyjnej/Dobrej Praktyki Higienicznej GMP/GHP oraz System HACCP.

Producenci serów widzą więc swoją przyszłość w jasnych barwach. Ta kategoria spożywcza ma ogromny potencjał rozwoju, zarówno wewnątrz kraju, jak i w aspekcie eksportowym. Możemy więc spodziewać się, że zaskakiwani nowymi smakami, innowacyjnymi rozwiązaniami i wysoką jakością produktów konsumenci, nadal chętnie będą sięgać po serowe smakołyki.

 

*https://wiadomoscispozywcze.pl/artykuly/9499/produkcja-serow-i-twarogow-osiagnea-rekordowy-wynik-jak-wyglada-rynek/#1

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.