DANONE stworzył przyjazne środowisko do pracy i rozwoju. Pracownicy potwierdzają
Utrzymanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym oraz praca w przyjaznym, wspierającym i stwarzającym możliwości rozwoju środowisku sprzyja czerpaniu satysfakcji i radości z życia. Motywuje też do podejmowania działań, które przyczyniają się do budowania lepszej przyszłości. Wiedzą o tym pracownicy grupy spółek DANONE - w cyklicznym badaniu opinii aż 91%[1] z nich zadeklarowało, że nie tylko zna wartości, które przyświecają organizacji, ale są one dla nich ważne. Tworzenie środowiska, które jest najlepszym miejscem do pracy i rozwoju jest jednym ze strategicznych celów firmy.
Co łączy Dzień Kobiet, Dzień Mężczyzn i Dzień Doceniania Pracownika? Wszystkie są obchodzone w marcu i wszystkie przypominają o nieocenionej roli zaangażowanych pracowników, którzy każdego dnia stoją za sukcesami swoich organizacji. Jednak dla grupy spółek DANONE, zatrudniającej w Polsce blisko 3 tysiące osób[2], nie potrzeba specjalnych okazji, by doceniać wkład pracowników i stwarzać możliwości ich dalszego rozwoju. Co więcej, takie podejście działa w obie strony. Jak wynika z ostatniego badania opinii pracowników grupy spółek DANONE, 87% z nich docenia firmę za działania pozytywnie wpływające na zdrowie, planetę i społeczności, a 86% przyznało, że ceni liderów, z którymi pracuje[3].
– Jesteśmy dumni z wyników badania opinii. Rezultaty pokazują, że jako organizacja rozumiemy potrzeby pracowników, zarówno zawodowe, jak również te związane z organizacją życia prywatnego, odpoczynkiem, cieszeniem się czasem z rodziną i bliskimi czy rozwijaniem pasji. Zależy nam, by pracownik nigdy nie musiał wybierać między rozwojem kariery a życiem prywatnym, by mógł zachować odpowiednią równowagę w obu tych ważnych częściach życia. Dlatego w centrum naszej uwagi, niezmiennie jest człowiek - jego dobrostan fizyczny i psychiczny – mówi Magda Dybska-Tabor, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi w grupie spółek DANONE w Polsce.
Zrównoważony rozwój dla wszystkich
Utrzymanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym wspiera kultura organizacyjna spółek DANONE, która opiera się na wartościach takich jak Humanizm, Otwartość, Bliskość i Entuzjazm. Pozwala to stworzyć przestrzeń bez podziałów, bezpieczne i otwarte środowisko, którego siłą jest różnorodność. Wzajemny
szacunek, docenianie indywidualnych inicjatyw, zwracanie się do siebie po imieniu, transparentne zasady – te elementy kultury organizacyjnej są bardzo charakterystyczne w codziennym funkcjonowaniu firmy.
Kultura organizacyjna, oparta na wartościach, to wyróżnik firmy. Przełożyło się to m.in. na fakt, że grupa spółek DANONE przez dwa lata z rzędu – w 2022 i 2023 roku – otrzymała tytuł „Friendly Workplace” w plebiscycie organizowanym przez Redakcję Marki Pracodawcy. W konkursie brano pod uwagę budowanie partnerskich relacji pomiędzy pracownikami, stwarzanie im warunków do ciągłego rozwoju oraz wypracowany model zachowania równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym, z uwzględnieniem dbania o dobrostan fizyczny oraz mentalny. DANONE zajął też trzecie miejsce w rankingu na najlepszego pracodawcę FMCG magazynu „Forbes”. – Wierzymy, że aby realizować nasza misję ,,Niesienia zdrowia przez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe” niezbędne jest zaangażowanie pracowników, co z kolei zaczyna się od codziennego środowiska pracy. Dlatego wielką wagę przywiązujemy do atmosfery i relacji, tworząc kulturę otwartości i bliskości. Jednocześnie cenimy przedsiębiorczość i innowacyjność – dodaje Magda Dybska-Tabor.
Elastyczność – droga do efektywności i równowagi
Jednoczesne realizowanie się na wielu życiowych polach może być wyzwaniem. Aby ułatwić pracownikom harmonijne łączenie różnych ról, w spółkach DANONE na stałe wprowadzono możliwość pracy hybrydowej. Dodatkowo na wszystkich stanowiskach, na których to możliwe - pracownicy mogą korzystać też z elastycznego czasu pracy. – Wierzymy, że nowoczesne środowisko pracy to takie, które skutecznie odpowiada na potrzeby pracowników. Do nich niewątpliwie można zaliczyć elastyczność, co sprzyja realizacji osobistych planów i łączenia ich z rozwojem zawodowym. Temu służy m.in. workation, dające możliwość połączenia pracy z odpoczynkiem, a nawet pasjami podróżniczymi – wyjaśnia Magda Dybska-Tabor.
W 2022 roku grupa spółek DANONE była jednym z pionierów rynkowych, jeśli chodzi o wprowadzenie workation, czyli rozwiązania umożliwiającego pracę zdalną przez 30 dni w roku, z niemal każdego miejsca w Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii. – Dzięki workation pracownicy zyskują szansę na zmianę otoczenia, czy znalezienie słońca lub śniegu wtedy, gdy w Polsce ich nie ma. Wprowadziliśmy to rozwiązanie, aby oferować jak najlepsze warunki pracy, ale także podnosić satysfakcję pracowników zarówno z życia zawodowego, jak i prywatnego – dodaje Magda Dybska-Tabor.
Workation jest dostępne dla wszystkich pracowników, których charakter pracy na to pozwala. Wystarczy uzyskać zgodę przełożonego oraz zadbać o dostęp do internetu i bezpieczne, ergonomiczne miejsce pracy.
Zgodnie z wizją „One Planet. One Health”, która łączy wszystkie spółki DANONE, zdrowie ludzi i równowaga planety stanowią wspólny ekosystem, jedno nie może funkcjonować bez drugiego. Dlatego firma zachęca i wspiera pracowników w realizacji działań, mających wymierny i pozytywny wpływ nie tylko na otoczenie, w którym funkcjonują, ale także ich samych. Pomóc w tym mogą oferowane benefity, takie jak atrakcyjny pakiet prywatnej opieki zdrowotnej, karta Multisport, a także możliwość udziału w wewnętrznych zawodach i inicjatywach sportowych czy webinarach. Każdy pracownik posiada także pakiet ubezpieczenia na życie, może korzystać ze spotkań i wyjazdów integracyjnych oraz psychoedukacji (webinary i warsztaty). Wszystko to przyczynia się do czerpania radości i satysfakcji zarówno z życia zawodowego, jak i prywatnego.
[1] People Survey 2023 r.
[1] Tyle osób pod koniec 2022 roku pracowało łącznie w Danone, Żywiec Zdrój i Nutricia Polska oraz Nutricia Zakłady Produkcyjne.
[1] People Survey 2023 r.

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.