Komunikaty PR

DANONE stworzył przyjazne środowisko do pracy i rozwoju. Pracownicy potwierdzają

2024-03-28  |  10:00
Biuro prasowe

Utrzymanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym oraz praca w przyjaznym, wspierającym i stwarzającym możliwości rozwoju środowisku sprzyja czerpaniu satysfakcji i radości z życia. Motywuje też do podejmowania działań, które przyczyniają się do budowania lepszej przyszłości. Wiedzą o tym pracownicy grupy spółek DANONE - w cyklicznym badaniu opinii aż 91%[1] z nich zadeklarowało, że nie tylko zna wartości, które przyświecają organizacji, ale są one dla nich ważne. Tworzenie środowiska, które jest najlepszym miejscem do pracy i rozwoju jest jednym ze strategicznych celów firmy.

Co łączy Dzień Kobiet, Dzień Mężczyzn i Dzień Doceniania Pracownika? Wszystkie są obchodzone w marcu i wszystkie przypominają o nieocenionej roli zaangażowanych pracowników, którzy każdego dnia stoją za sukcesami swoich organizacji. Jednak dla grupy spółek DANONE, zatrudniającej w Polsce blisko 3 tysiące osób[2], nie potrzeba specjalnych okazji, by doceniać wkład pracowników i stwarzać możliwości ich dalszego rozwoju. Co więcej, takie podejście działa w obie strony. Jak wynika z ostatniego badania opinii pracowników grupy spółek DANONE, 87% z nich docenia firmę za działania pozytywnie wpływające na zdrowie, planetę i społeczności, a 86% przyznało, że ceni liderów, z którymi pracuje[3].

Jesteśmy dumni z wyników badania opinii. Rezultaty pokazują, że jako organizacja rozumiemy potrzeby pracowników, zarówno zawodowe, jak również te związane z organizacją życia prywatnego, odpoczynkiem, cieszeniem się czasem z rodziną i bliskimi czy rozwijaniem pasji. Zależy nam, by pracownik nigdy nie musiał wybierać między rozwojem kariery a życiem prywatnym, by mógł zachować odpowiednią równowagę w obu tych ważnych częściach życia. Dlatego w centrum naszej uwagi, niezmiennie jest człowiek - jego dobrostan fizyczny i psychiczny – mówi Magda Dybska-Tabor, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi w grupie spółek DANONE w Polsce.

Zrównoważony rozwój dla wszystkich 

Utrzymanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym wspiera kultura organizacyjna spółek DANONE, która opiera się na wartościach takich jak Humanizm, Otwartość, Bliskość i Entuzjazm. Pozwala to stworzyć przestrzeń bez podziałów, bezpieczne i otwarte środowisko, którego siłą jest różnorodność. Wzajemny 

szacunek, docenianie indywidualnych inicjatyw, zwracanie się do siebie po imieniu, transparentne zasady – te elementy kultury organizacyjnej są bardzo charakterystyczne w codziennym funkcjonowaniu firmy.

Kultura organizacyjna, oparta na wartościach, to wyróżnik firmy. Przełożyło się to m.in. na fakt, że grupa spółek DANONE przez dwa lata z rzędu – w 2022 i 2023 roku – otrzymała tytuł „Friendly Workplace” w plebiscycie organizowanym przez Redakcję Marki Pracodawcy. W konkursie brano pod uwagę budowanie partnerskich relacji pomiędzy pracownikami, stwarzanie im warunków do ciągłego rozwoju oraz wypracowany model zachowania równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym, z uwzględnieniem dbania o dobrostan fizyczny oraz mentalny. DANONE zajął też trzecie miejsce w rankingu na najlepszego pracodawcę FMCG magazynu „Forbes”. – Wierzymy, że aby realizować nasza misję ,,Niesienia zdrowia przez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe” niezbędne jest zaangażowanie pracowników, co z kolei zaczyna się od codziennego środowiska pracy. Dlatego wielką wagę przywiązujemy do atmosfery i relacji, tworząc kulturę otwartości i bliskości. Jednocześnie cenimy przedsiębiorczość i innowacyjność – dodaje Magda Dybska-Tabor.

Elastyczność – droga do efektywności i równowagi

Jednoczesne realizowanie się na wielu życiowych polach może być wyzwaniem. Aby ułatwić pracownikom harmonijne łączenie różnych ról, w spółkach DANONE na stałe wprowadzono możliwość pracy hybrydowej. Dodatkowo na wszystkich stanowiskach, na których to możliwe - pracownicy mogą korzystać też z elastycznego czasu pracy. – Wierzymy, że nowoczesne środowisko pracy to takie, które skutecznie odpowiada na potrzeby pracowników. Do nich niewątpliwie można zaliczyć elastyczność, co sprzyja realizacji osobistych planów i łączenia ich z rozwojem zawodowym. Temu służy m.in. workation, dające możliwość połączenia pracy z odpoczynkiem, a nawet pasjami podróżniczymi – wyjaśnia Magda Dybska-Tabor.

W 2022 roku grupa spółek DANONE była jednym z pionierów rynkowych, jeśli chodzi o wprowadzenie  workation, czyli rozwiązania umożliwiającego pracę zdalną przez 30 dni w roku, z niemal każdego miejsca w Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii. – Dzięki workation pracownicy zyskują szansę na zmianę otoczenia, czy znalezienie słońca lub śniegu wtedy, gdy w Polsce ich nie ma. Wprowadziliśmy to rozwiązanie, aby oferować jak najlepsze warunki pracy, ale także podnosić satysfakcję pracowników zarówno z życia zawodowego, jak i prywatnego – dodaje Magda Dybska-Tabor.

Workation jest dostępne dla wszystkich pracowników, których charakter pracy na to pozwala. Wystarczy uzyskać zgodę przełożonego oraz zadbać o dostęp do internetu i bezpieczne, ergonomiczne miejsce pracy.

Zgodnie z wizją „One Planet. One Health”, która łączy wszystkie spółki DANONE, zdrowie ludzi i równowaga planety stanowią wspólny ekosystem, jedno nie może funkcjonować bez drugiego. Dlatego firma zachęca i wspiera pracowników w realizacji działań, mających wymierny i pozytywny wpływ nie tylko na otoczenie, w którym funkcjonują, ale także ich samych. Pomóc w tym mogą oferowane benefity, takie jak atrakcyjny pakiet prywatnej opieki zdrowotnej, karta Multisport, a także możliwość udziału w wewnętrznych zawodach i inicjatywach sportowych czy webinarach. Każdy pracownik posiada także pakiet ubezpieczenia na życie, może korzystać ze spotkań i wyjazdów integracyjnych oraz psychoedukacji (webinary i warsztaty). Wszystko to przyczynia się do czerpania radości i satysfakcji zarówno z życia zawodowego, jak i prywatnego.

[1] People Survey 2023 r.

[1] Tyle osób pod koniec 2022 roku pracowało łącznie w Danone, Żywiec Zdrój i Nutricia Polska oraz Nutricia Zakłady Produkcyjne.

[1] People Survey 2023 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Uchodźcy na rynku pracy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Uchodźcy na rynku pracy

Norwegia jest jednym z europejskich liderów, która rozwija różnorodne metody wsparcia dla uchodźców, ułatwiając im integrację na lokalnym rynku pracy. Badania
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.