Komunikaty PR

Deszcz w Polsce nie ustępuje. Ekspert hydroizolacji: produktowo jesteśmy gotowi

2021-07-31  |  09:18
Biuro prasowe

O tym, czy polskie budownictwo jest gotowe na częstsze ulewy mówi ekspert Sika Poland, międzynarodowego koncernu dostarczającego specjalistyczne produkty chemiczne. 

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej informuje, że w tym i przyszłym tygodniu nadal możemy spodziewać się burz. Co kilka dni, a okresowo nawet codziennie, Polacy dostają SMS-owe ostrzeżenia od Rządowego Centrum Bezpieczeństwa (RCB) o możliwych ulewach, silnym wietrze i innych gwałtownych zjawiskach pogodowych. Czy polskie budownictwo stosuje wystarczające zabezpieczenia konstrukcyjne chroniące przed niepożądanym działaniem wody i czy zainteresowanie tym tematem wzrośnie w najbliższych latach?

Właściwa hydroizolacja obiektu to inwestycja w bezpieczeństwo

Hydroizolacja to nic innego jak zabezpieczenie izolacyjne, które ma za zadanie chronić konstrukcję przed niekontrolowanym wnikaniem, a co za tym idzie, destrukcyjnym działaniem wody. Zwykle wykonuje się ją w czasie budowy lub gruntownego remontu, dzięki czemu potem jest niewidoczna. Hydroizolacja to kluczowy element właściwego realizowania zarówno ogromnych obiektów infrastruktury, jak mosty czy tunele, jak i prywatnych domów.

– Rolą hydroizolacji jest zapewnienie właściwych warunków pracy konstrukcji przy obciążeniach stałych i wydarzeniach nagłych. Kluczowe jest więc świadome podejście do zagadnienia, od fazy projektu do wykonawstwa. To kwestia późniejszej trwałości konstrukcji, a co za tym idzie bezpieczeństwa jej użytkowników – tłumaczy Maciej Wiśniewski, ekspert Sika Poland.

Zmiana klimatu pociąga zmiany w budowlance

Naukowcy Uniwersytetu Newcastle zbadali, że już pod koniec tego wieku niszczycielskie, wolno poruszające się burze, jakie ostatnio spustoszyły Belgię i Niemcy, będą występować w Europie nawet 14 razy częściej. Te informacje powinny stanowić mocny sygnał do zmian, na jakie powinna szykować się branża budowalna w całej Europie. Czy w Polsce inżynieryjnie także będziemy gotowi na intensywne burze i związane z nią nadwyżki wody?

W branży budowlanej w Polsce zauważalny jest trend przywiązywania większej uwagi do właściwej hydroizolacji, szczególnie w konstrukcjach inżynierskich. Specyfiką polskiego rynku jest jednak brak jednoznacznych standardów i regulacji w kwestii hydroizolacji, w zależności od stopnia skomplikowania obiektu i warunków gruntowo-wodnych. Powoduje to w niektórych przypadkach niedoszacowanie kosztów właściwego rozwiązania na etapie przetargów i wybór rozwiązań low-cost, co nie zapewnia spełnienia realnych, technicznych wymagań inwestycji. W tej kwestii potrzeba zmian, ale sądzę, że naturalnie zostaną one wymuszone przez warunki zewnętrzne np. wzrost znaczenia firm ubezpieczających obiekty, co wiąże się z potencjalnie wysokimi kosztami eksploatacji, wysokie  standardy ich utrzymania, itp.. Jeśli zaś chodzi o dostępne materiały i technologie to tu nie widzę zagrożeń. Sika oferuje identyczne rozwiązania i systemy na każdym rynku w Europie – sprawdzają się one nawet w najtrudniejszych warunkach i pozwalają zatrzymać wodę w lub poza konstrukcją tunelu, mostu, kondygnacji podziemnych, balkonu czy zbiornika. O jakość możemy być spokojni – mówi Maciej Wiśniewski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura BERGER Bau przebuduje zabytkowy budynek administracyjno-biurowy w Złotoryi Biuro prasowe
2024-09-05 | 09:00

BERGER Bau przebuduje zabytkowy budynek administracyjno-biurowy w Złotoryi

Firma BERGER Bau podjęła się kompleksowej przebudowy zabytkowego budynku administracyjno-biurowego w Złotoryi przy ul. Stromej 6. Inwestycja o wartości ponad 11,5 miliona złotych zakłada
Infrastruktura Zmiany w transporcie publicznym – Bydgoszcz rozbudowuje zajezdnię tramwajową
2024-08-28 | 01:00

Zmiany w transporcie publicznym – Bydgoszcz rozbudowuje zajezdnię tramwajową

Budowa nowoczesnych budynków służb eksploatacyjnych, poprawa infrastruktury technicznej obejmująca m.in. nowy układ torowo-sieciowy oraz drogowy – to tylko część prac
Infrastruktura FBSerwis SA podpisała 3 umowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach
2024-08-12 | 17:06

FBSerwis SA podpisała 3 umowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach

FBSerwis SA podpisała 3 umowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach o łącznej ‎wartości prawie 28 milionów złotych brutto na bieżące utrzymanie dróg

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Media i PR

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

DlaWas.info

Nauka

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.