Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą zasilać usługi oparte na lokalizacji w rozwiązaniach Microsoftu, docierając codziennie do setek milionów ludzi i organizacji. Firmy będą ściśle współpracować nad wprowadzaniem innowacji na rynek, w tym produktów opartych na sztucznej inteligencji. Ponadto TomTom potwierdza, że Microsoft Azure jest preferowanym dostawcą usług w chmurze.
Nowa umowa odzwierciedla wspólne zaangażowanie TomTom i Microsoft w dostarczanie najnowocześniejszych technologii lokalizacyjnych dla firm i konsumentów. TomTom obsługuje usługę Azure Maps, która za pośrednictwem platformy chmurowej Azure umożliwia przedsiębiorstwom i programistom włączanie rozbudowanych funkcji mapowania i lokalizacji do rozwiązań, od analiz przestrzennych po Internet Rzeczy i śledzenie zasobów. Technologia lokalizacji TomTom jest również wykorzystywana w ofertach własnych firmy Microsoft. Oparta na sztucznej inteligencji wyszukiwarka Bing, narzędzie do wizualizacji danych Microsoft Power BI, Microsoft 365 i inne wykorzystują mapy i usługi TomTom do obsługi funkcji opartych na lokalizacji.
TomTom i Microsoft będą także współpracować nad innowacjami produktowymi, wykorzystując zdolności Microsoftu w zakresie AI i bogate doświadczenie TomTom w technologii lokalizacji. Celem jest opracowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji dla branży motoryzacyjnej, logistycznej i szerszych dziedzin mobilności. Firmy będą wspólnie realizować inicjatywy wejścia na rynek, wspierać sukces klientów i oferować im ekspercką wiedzę.
„Cieszymy się, że możemy zacieśnić nasze relacje z Microsoft. Firma wdraża już usługę TomTom Traffic, opartą na naszych nowych mapach TomTom Orbis Maps. Z niecierpliwością czekamy na dalsze wsparcie w postaci najbardziej aktualnych i najdokładniejszych danych o lokalizacji”, powiedział Harold Goddijn, Chief Executive Officer, TomTom. „Dzięki tej współpracy stworzymy innowacyjne produkty oparte na sztucznej inteligencji, które zapewnią klientom dodatkowe korzyści”.
„Nasza współpraca z TomTom opiera się na wspólnej wizji wartości dla klienta bazującej na lokalizacji”, powiedział Nicholas Lee, Corporate Vice President, Microsoft Maps & Local. „Cieszymy się z innowacji produktowych, które będziemy mogli wprowadzić w życie w ramach naszej stałej współpracy, przy dodatkowym wsparciu technologii AI firmy Microsoft. Dzięki obsłudze rozwiązań w Microsoft Azure, technologia lokalizacji TomTom płynnie łączy się z naszymi usługami, przynosząc korzyści klientom z różnych branż”.
TomTom i Microsoft współpracują ze sobą od 2016 roku, kiedy to TomTom zasilił usługi lokalizacyjne Microsoft Azure Maps. Następnie rozszerzyli swoją współpracę o dane mapowe i usługi dla własnych ofert Microsoft. W ramach naturalnej ewolucji tych relacji, firmy współpracowały również w obszarze usług dla branży motoryzacyjnej, napędzając innowacje dotyczące generatywnych rozwiązań z zakresu automotive opartych na AI, opracowując także cyfrowy kokpit samochodowy oraz rozwiązanie informacyjno-rozrywkowe z analizą w chmurze.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.