Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą zasilać usługi oparte na lokalizacji w rozwiązaniach Microsoftu, docierając codziennie do setek milionów ludzi i organizacji. Firmy będą ściśle współpracować nad wprowadzaniem innowacji na rynek, w tym produktów opartych na sztucznej inteligencji. Ponadto TomTom potwierdza, że Microsoft Azure jest preferowanym dostawcą usług w chmurze.
Nowa umowa odzwierciedla wspólne zaangażowanie TomTom i Microsoft w dostarczanie najnowocześniejszych technologii lokalizacyjnych dla firm i konsumentów. TomTom obsługuje usługę Azure Maps, która za pośrednictwem platformy chmurowej Azure umożliwia przedsiębiorstwom i programistom włączanie rozbudowanych funkcji mapowania i lokalizacji do rozwiązań, od analiz przestrzennych po Internet Rzeczy i śledzenie zasobów. Technologia lokalizacji TomTom jest również wykorzystywana w ofertach własnych firmy Microsoft. Oparta na sztucznej inteligencji wyszukiwarka Bing, narzędzie do wizualizacji danych Microsoft Power BI, Microsoft 365 i inne wykorzystują mapy i usługi TomTom do obsługi funkcji opartych na lokalizacji.
TomTom i Microsoft będą także współpracować nad innowacjami produktowymi, wykorzystując zdolności Microsoftu w zakresie AI i bogate doświadczenie TomTom w technologii lokalizacji. Celem jest opracowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji dla branży motoryzacyjnej, logistycznej i szerszych dziedzin mobilności. Firmy będą wspólnie realizować inicjatywy wejścia na rynek, wspierać sukces klientów i oferować im ekspercką wiedzę.
„Cieszymy się, że możemy zacieśnić nasze relacje z Microsoft. Firma wdraża już usługę TomTom Traffic, opartą na naszych nowych mapach TomTom Orbis Maps. Z niecierpliwością czekamy na dalsze wsparcie w postaci najbardziej aktualnych i najdokładniejszych danych o lokalizacji”, powiedział Harold Goddijn, Chief Executive Officer, TomTom. „Dzięki tej współpracy stworzymy innowacyjne produkty oparte na sztucznej inteligencji, które zapewnią klientom dodatkowe korzyści”.
„Nasza współpraca z TomTom opiera się na wspólnej wizji wartości dla klienta bazującej na lokalizacji”, powiedział Nicholas Lee, Corporate Vice President, Microsoft Maps & Local. „Cieszymy się z innowacji produktowych, które będziemy mogli wprowadzić w życie w ramach naszej stałej współpracy, przy dodatkowym wsparciu technologii AI firmy Microsoft. Dzięki obsłudze rozwiązań w Microsoft Azure, technologia lokalizacji TomTom płynnie łączy się z naszymi usługami, przynosząc korzyści klientom z różnych branż”.
TomTom i Microsoft współpracują ze sobą od 2016 roku, kiedy to TomTom zasilił usługi lokalizacyjne Microsoft Azure Maps. Następnie rozszerzyli swoją współpracę o dane mapowe i usługi dla własnych ofert Microsoft. W ramach naturalnej ewolucji tych relacji, firmy współpracowały również w obszarze usług dla branży motoryzacyjnej, napędzając innowacje dotyczące generatywnych rozwiązań z zakresu automotive opartych na AI, opracowując także cyfrowy kokpit samochodowy oraz rozwiązanie informacyjno-rozrywkowe z analizą w chmurze.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.