Dobre praktyki Columbusa ponownie w raporcie FOB

Columbus Energy
9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/
Spółka Columbus po raz kolejny znalazła się w ogólnopolskim przeglądzie inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju. W raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, wydanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, uwzględniono nowe działania realizowane w firmie.
Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” ukazał się już po raz 21. Zaprezentowano w nim 1705 działań, podjętych przez 272 firmy.
Spośród praktyk zgłoszonych przez Columbus, w raporcie wyróżniono i zaprezentowano dwie: Ambasador ESG i #ColumbusFlow. Pierwszy projekt zwiększa zaangażowanie oraz świadomość interesariuszy Grupy Columbus w tematyce zrównoważonego rozwoju firmy. Z kolei #CoumbusFlow zakłada redukcję kosztów stałych, negatywnego wpływu firmy na środowisko oraz zwiększenie zaangażowania pracowników w dbałość o własne otoczenie w pracy i w domu. Projekt promuje dobre nawyki, a także zwraca uwagę na ograniczenie wykorzystania zasobów w organizacji, takich jak woda, prąd, poprzez włączanie ich w proces raportowania niefinansowego, co też wpływa na popularyzację ESG wewnątrz i na zewnątrz organizacji. To projekt, który, powstały dzięki współpracy z Carbon Footprint Foundation.
- Ponad 1700 dobrych praktyk zgłoszonych do raportu, mocno zweryfikowanych przez FOB, a wśród nich dwie nowe praktyki od Columbus Energy: Ambasador ESG oraz #ColumbusFlow. Co ważne, w dalszym ciągu utrzymujemy i rozwijamy praktyki wyróżnione w raporcie w zeszłym roku, co w sumie daje już 11 wartościowych praktyk. Działania realizowane wewnętrznie i na zewnątrz, które są elementarnym fundamentem zrównoważonego rozwoju, pośrednio i bezpośrednio przekładają się na koszty biznesowe. Właśnie w tej synergii i zrozumieniu różnych interesów leży odpowiedź na pytanie: jak "robić CSR?". Dzięki raportowaniu wskaźników ESG ten często niemierzalny CSR sprowadzany jest do twardych danych, które możemy porównywać i z roku na rok doskonalić. Przez to efektywność działań jest bardziej przejrzysta, a ta narracja częściej i lepiej trafia do świadomości decydentów - mówi Agnieszka Rozwadowska, Dyrektorka Biura Zarządu i CSR Columbus Energy S.A.
- Już po raz 21. prezentujemy dobre praktyki biznesu. Z roku na rok jest coraz więcej firm i zgłoszeń. Z roku na rok pojawiają się też jakieś zmiany. Ale idea jest niezmienna od początku. Raport to pewnego rodzaju ściągawka dla innych firm, co mogą robić. Mówię ściągawka, bo te opisy są naprawdę krótkie. Jednak jeśli kogoś dana praktyka zainteresuje, może wejść na stronę firmy i dowiedzieć się więcej. Bardzo ważna jest też współpraca z NGO, bo te NGO-sy często są tymi miejscami, w których najlepiej diagnozuje się różne problemy społeczne czy środowiskowe. Dzięki sile ekologicznych biznesów, ale też sile wiedzy eksperckiej organizacji pozarządowych można zmieniać świat. Co nowego w tym roku? W kontekście ratowania świata, jak i względów zupełnie praktycznych, doszliśmy do wniosku, że najwyższy czas odejść od papierów. To pierwsze wydanie raportu, które nie jest dostępne w wersji papierowej. Wprowadziliśmy też dwie nowe podkategorie dla zgłaszanych praktyk - “Klimat” w obszarze środowiska oraz “Pomoc dla Ukrainy” w obszarze praw człowieka. To nasza odpowiedź na bieżącą sytuację. Raport jest zapisem tego, co firmy robią - komentuje Marzena Strzelczak, Prezeska, Dyrektorka Generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Członkini Zarządu CSR Europe.
Raport “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, ESG i zrównoważonego rozwoju oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. W części wprowadzającej znajdują się artykuły i komentarze ekspertów i ekspertek. Stałym elementem publikacji jest także przegląd wybranych artykułów prasowych oraz kalendarium wydarzeń związanych z odpowiedzialnością biznesu.
Więcej informacji można znaleźć w raporcie, dostępnym na stronie Organizatora.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.