Dunlop Sportmax Q-Lite – nowość w segmencie sportowo-turystycznym
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Hypersportowe osiągi, podwyższona trwałość bieżnika i poprawione prowadzenie – to najważniejsze zalety nowej opony Dunlop Sportmax Q-Lite, która debiutuje w segmencie sportowo-turystycznym. Dzięki nowej gumowej mieszance Sportmax Q-Lite sprosta wymaganiom codziennej jazdy na lekkich motocyklach klasy 125cm3 i 250cm3.
„Dunlop Sportmax Q-Lite to świetne połączenie stylu i technologii, z ukłonem w stronę młodych entuzjastów motocykli, którzy szukają wyjątkowej przyczepności i ochrony w połączeniu ze stylowym wyglądem,” powiedział Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop w Europie.
Opona wprowadza hypersportowy design i osiągi do segmentu lekkich motocykli klasy 125cm3 i 250cm3. Zaawansowany profil opony Sportmax Q-Lite o jednolitym promieniu daje kierowcy porównywalne odczucia przy każdej prędkości i kącie nachylenia. To ważne dla zapewnienia motocyklistom niezmiennego poczucia pewności, zarówno podczas jazdy w mieście, jak i na krętej drodze.
Sportmax Q-Lite zastępuje model TT900 GP i w porównaniu do niego oferuje dłuższy o 60% przebieg [1]. Wnosi także wyraźną poprawę ogólnej przyczepności i prowadzenia dzięki przełomowym rozwiązaniom w konstrukcji bieżnika, które przekładają się na większą powierzchnię styku opony z podłożem nawet przy dużych obciążeniach.
Sportmax Q-Lite wyróżnia się także nową w pełni węglową mieszanką, wzbogaconą o najnowocześniejsze żywice, która zapewnia lepszą przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach. Inżynierowie Dunlop zoptymalizowali także wzór oraz profil opony, co dodatkowo wzmacnia jej zachowanie na różnych nawierzchniach drogi.
Inspirowany kategorią hypersportową wzór bieżnika nadaje Sportmax Q-Lite nie tylko sportowy wygląd, ale także charakterystyczny dla tej kategorii poziom przyczepności i prowadzenia. Pod względem strukturalnym, poprzez dostosowanie konstrukcji i liczby klocków, zoptymalizowano sztywność karkasu opony dla każdego rozmiaru. Ponadto kształt rowków został opracowany przy użyciu symulacji FEA (Finite Element Analysis), co zwiększa przebieg opony i ogranicza jej nierównomierne zużycie.
[1] Test przeprowadzony przez Sumitomo Rubber Industries, Ltd w Japonii w 2021 roku, w Shirosato Test Center. Testowane rozmiary opon: 110/70-17 i 140/70-17. Motocykle tetsowe: YAMAHA YZF-R3 i KAWASAKI Ninja 250. Wyniki testów uzyskano poprzez pomiar głębokości bieżnika SPORTMAX Q-LITE i TT900GP w pobliżu wskaźnika zużycia w centralnej części tylnej opony. Pomiary zarejestrowane przed testami i po przejechaniu 1200 km. Pojazdy i kierujący byli rekonfigurowani i zamieniani w celu wyrównania przebiegu. Ciśnienie powietrza (NA ZIMNO):YZF-R3 2,0 atm. przód ; 2,5 atm. tył / Ninja 250 2,0 atm. przód ; 2,25 atm tył. Indywidualne wyniki mogą się różnić.
Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS
Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.