Komunikaty PR

Dwadzieścia lat na słodko. Colian świętuje jubileusz wejścia w biznes słodyczowy

2024-06-19  |  14:40
Biuro prasowe

Grupa Colian świętuje jubileusz 20-lecia włączenia bydgoskiej Jutrzenki – zakładu z długoletnią tradycją cukierniczą w produkcji ciastek, wafli i żelków – w struktury organizacji. Decyzja ta zapoczątkowała rozwój firmy w segmencie słodyczy i na przestrzeni lat przyniosła ponad ośmiokrotny wzrost przychodów. Obecnie Grupa Colian zatrudnia 2500 osób, posiada 12 silnych marek, prężnie rozwija się i planuje ekspansję na rynki zagraniczne. W ubiegły weekend 2000 osób, pracowników z rodzinami, spotkało się podczas jubileuszowego pikniku w Bydgoszczy.

Na przełomie lat 2003 i 2004, w wyniku przejęcia większościowego pakietu akcji Jutrzenki SA, bydgoski zakład wszedł w struktury Colian, a z początkiem czerwca 2004 roku Jan Kolański został prezesem zarządu spółki. Jutrzenka była pierwszą marką słodką, jaka pojawiła się w portfolio firmy Ziołopex, która do tego momentu specjalizowała się w produkcji ziół i przypraw.

Gdy sięgam pamięcią 20 lat wstecz, jako pierwsze przychodzą mi na myśl towarzyszące nam wtedy emocje – radość i ekscytacja; wszyscy czuliśmy podniosłą atmosferę. Zdawaliśmy sobie sprawę ze spoczywającej na nas odpowiedzialności – marka Jutrzenka była doskonale znana. Zależało nam na dalszym jej budowaniu, chcieliśmy też, by bydgoski zespół poczuł się dobrze w szeregach naszej organizacji. Z perspektywy czasu uważam, że udało nam się tego dokonać mówi Jan Kolański, Prezes Zarządu Colian. Dziękuję wszystkim pracownikom, współpracownikom i parterom za nieustanne zaangażowanie – bez fantastycznego zespołu sukces naszej firmy nie byłby możliwy. To ludzie tworzą jej historię i sprawiają, że skala działalności jest tak imponująca. Jestem dumny, że zapoczątkowana w 2004 r. tradycja cukiernicza w Colian jest nadal pielęgnowana, a polskie produkty konkurują jakością i odważnie wychodzą na rynki zagraniczne dodaje Jan Kolański.

Colian jest dzisiaj jednym z czołowych graczy na polskim rynku słodyczy; w portfolio posiada 10 marek słodkich, takich jak: Jutrzenka, Jeżyki, Familijne, Akuku!, Goplana, Grześki, Solidarność, Śliwka Nałęczowska oraz brytyjska Elizabeth Shaw i irlandzka Lily O’Brien’s. W ramach dywizji kulinarno-napojowej z sukcesem rozwija brandy Oranżada Hellena i Appetita.

Aktualnie w Bydgoszczy produkowane są m.in. wafle Familijne, ciastka Jeżyki a także herbatniki Petit Beurre, bakalie w czekoladzie i galaretki Mella, znane konsumentom w całym kraju. Konsolidacja pięciu przejętych wówczas zakładów przyniosła wymierne efekty – uproszczono łańcuchy dostaw, usprawniono procesy, co przełożyło się na poprawę efektywności i ponad ośmiokrotny wzrost przychodów całej organizacji. Produkty z bydgoskiego oddziału są dostępne również za granicą, a Colian prowadzi szeroko zakrojone działania eksportowe i stawia na rozwój w tym obszarze.

Okrągły jubileusz jest doskonałą okazją do wspólnego świętowania. W ubiegłą sobotą, 15 czerwca, na rodzinnym pikniku pod hasłem „20 lat na słodko” w bydgoskim parku Myślęcinek, spotkało się ok. 2000 osób pracowników Grupy Colian i ich bliskich. Podczas wydarzenia m.in. wyróżniono osoby z najdłuższym, ponad 40-letnim, stażem pracy w organizacji. Doskonałą zabawę zapewnił koncert zespołu Czerwone Gitary.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.