Dwie srebrne nagrody dla Tremend w prestiżowym konkursie A'Design Award
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Aż dwa projekty warszawskiej pracowni Tremend zostały wyróżnione w prestiżowym konkursie A'Design Award & Competition w kategorii Projektowania Wnętrz i Wystaw. Wnętrza hotelu AC Hotel by Marriott Krakow i Crowne Plaza Budapest zostały docenione przez międzynarodowe jury za idealne połączenie współczesnej sztuki, designu i lokalnych uroków, naturalnie wpływających na wygląd wnętrz.
Organizowany od 13 lat konkurs A’Design Award & Competition uznawany jest za jeden z najbardziej prestiżowych wydarzeń designerskich na świecie. W międzynarodowym jury konkursu zasiadają znakomici eksperci z branży. Są wśród nich designerzy, wykładowcy, dziennikarze i przedsiębiorcy, którzy wybierają najlepsze projekty, wyróżniające się innowacyjnością i kreatywnością, zgłaszane z całego świata. Każdego roku w poszczególnych kategoriach przyznawane są wyróżnienia różnej wagi: Platynowe, Złote, Srebrne, Brązowe i Żelazne, a porównywane są prestiżem do filmowych Oscarów. Zdobycie nagrody A’Design Award to symbol doskonałości we wzornictwie i innowacyjności pracowni, a także oferowanych przez nią usług.
- Jesteśmy niesamowicie dumni i szczęśliwi otrzymując aż dwie srebrne nagrody za nasze projekty. To dowód na to, że podążamy w dobrym stylistycznie kierunku. Każdy z tych projektów jest inny, ale łączy je design na najwyższym poziomie oraz poszanowanie sztuki lokalnych artystów – wyjaśnia prezes firmy, architekt Magdalena Federowicz-Boule. W Crowne Plaza Budapest nawiązaliśmy do specyfiki miasta - tętniącej życiem stolicy, podróży w odniesieniu do sąsiadującego, zabytkowego dworca kolejowego, a także winnic, z których słyną Węgry. W AC Hotel by Marriott Krakow postawiliśmy na klasykę i naturalne kolory ziemi, zabawę fakturami, światłem i odcieniami. Oba projekty nawiązują do tego, co je otacza. Jest to dla nas bardzo ważne, by tworzone przez nas wnętrza czy bryły korespondowały, z tym co jest wokół nich. - dodaje.
AC Hotel by Marriott Krakow
Wnętrza AC Hotel by Marriott Krakow to kwintesencja klasycznego stylu. Jak mówią architekci pracowni Tremend - ideą projektu była ponadczasowość i prostota.
- Zależało nam na stworzeniu wnętrz, w których przyjemnie będzie przebywać i wypoczywać. Chcieliśmy, by były eleganckie, luksusowe, ale również przytulnie domowe. Sami nie lubimy bezosobowych zimnych pokoi hotelowych. Dlatego projektując wnętrza hotelu AC Hotel by Marriott w Krakowie, kluczowe było dla nas, by odwiedzający goście czuli się swobodnie i mieli miłe wspomnienia z pobytu, także te wizualne. - mówi Klaudyna Czechowska Architekt Tremend, kierownik projektu.
Architekci postawili na naturalne barwy: brązy, beże, przeplatane delikatnymi akcentami w kolorze mosiądzu, zestawiając je ze szlachetnymi szarościami i drewnem. Niewątpliwą wisienką na torcie są tutaj detale i dodatki. Hotel w kolorach ziemi, miał być ukłonem w stronę natury, która otacza go z wszech stron. Zieleń "zaproszono" również do wnętrz w postaci roślin doniczkowych, jak i zielonych ścian oraz drzewek oliwnych. Hotel przepełniony jest też sztuką. Poza malowanymi na zamówienie dziełami w pokojach, na każdym kroku natrafiamy na obrazy czy murale. Specjalnie wygospodarowane miejsca na piękne „naturalne” rzeźby z konarów, wkomponowane niekiedy w ścianę, stanowią mini galerię, ciesząc oko odwiedzających.
Od progu czeka na gości prawdziwa designerska perełka - sofy Vis-a-vis od Moroso projektu Patricii Urquioli. Pomiędzy nimi nad złotym stolikiem została umieszczona niesamowita instalacja świetlna sięgająca 2 piętra hotelu, przywodząca na myśl spadające z drzew złote i srebrne liście, projektu Barańska Studio.
Crowne Plaza Budapest
Inspiracją dla projektu wnętrz hotelu było oblicze współczesnego Budapesztu - miasta pełnego fascynujących kontrastów, noszącego w sobie dziedzictwo rzymskiego Aquincum i średniowiecznej Budy. Zamysłem projektantów stało się stworzenie przestrzeni będących odpowiedzią na potrzeby osób podróżujących zarówno w sprawach biznesowych, jak i prywatnych. Stąd otwarte przestrzenie, proste, czyste formy i naturalne kolory ziemi, przełamane zgaszoną zielenią. Pracowni, prowadzonej przez Magdalenę Federowicz-Boule, zależało, by wnętrza nawiązywały do otoczenia. Goście czują tu więc prawdziwy luksus jakim jest spokój, przestrzeń i natura.
Każda część hotelu inspirowana jest innym fragmentem miasta lub jego okolicą. Parter to nawiązanie do historycznego dworca wybudowanego przez firmę Gustawa Eiffla w XIX w. Zarówno w lobby jak i barze połączono różnorodność występujących na dworcu materiałów drewna, stali i szkła, starając się oddać atmosferę podróży i przemieszczania się.
Dekoracyjne oświetlenie w kształcie kul, znajdujące się nad stolikami w części barowej, zawieszone zostało na przestrzennej metalowej konstrukcji i przypomina klasyczne lampy z hal dworcowych. Surowe ścianki między kanapami wykonane zostały z terakoty. Z jednej strony nawiązują do okolicznych winiarni, z drugiej, do ceglanej elewacji budynku dworca Nyugati. Na piętrze hotelu Crowne Plaza Budapest znajdują się sale konferencyjne oraz restauracja z tarasem. W koncepcji wnętrz restauracji architekci nawiązali do winnic i tradycji, z których znane są Węgry. Wybrali naturalne materiały wykończeniowe, takie jak drewno i tkaniny, które nadają przytulności, natomiast czerwona terakota na posadzce, naturalne beże i zgaszona zieleń kreują specyficzny klimat niewielkich miasteczek, w których można odpocząć i zatrzymać się na lampkę wina.
Pokoje gościnne również zostały utrzymane w tych samych tonacjach. Łagodne odcienie i naturalne materiały sprzyjają odpoczynkowi i odprężeniu. Na uwagę zasługuje wydzielenie w pokojach stref snu, pracy i relaksu, by podróżujący mogli z nich korzystać w zależności od potrzeb. W łazienkach do dyspozycji gości oddano zarówno wanny jak i prysznice.
Zdjęcia : Piotr Gęsicki
Więcej na: http://tremend.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/tremendarchitects
Instagram: https://www.instagram.com/tremend_architects/

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.