Komunikaty PR

Dynamiczny rozwój rynku FMCG w Polsce

2024-05-27  |  06:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kucia
Infomedia Group Sp. z o.o.

ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 795 455 405
https://markethub.pl/

 

Rynek FMCG (Fast Moving Consumer Goods – produkty szybkozbywalne) obejmuje codzienne produkty takie jak żywność, napoje, kosmetyki, produkty do sprzątania, alkohol i wyroby tytoniowe. W Polsce sektor ten przechodzi znaczącą transformację, napędzaną przez zmieniające się preferencje konsumentów oraz postpandemiczne zmiany nawyków zakupowych.


Polska liderem w produkcji FMCG

Polska jest jednym z głównych krajów w Europie w produkcji mięsa, zwłaszcza drobiu, mleka, warzyw i owoców. Ogólna sprzedaż detaliczna w kraju zanotowała wzrost o 6,1% w porównaniu do poprzedniego roku, z żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi jako dominującymi produktami, których sprzedaż wzrosła o 1,3%.

E-grocery i zdrowa żywność na fali wznoszącej

Jednym z kluczowych trendów jest rozwój sektora e-grocery, który zyskał na znaczeniu szczególnie w czasie pandemii. Konsumenci coraz częściej wybierają zakupy online, co prowadzi do wzrostu znaczenia platform takich jak Allegro oraz dedykowanych aplikacji do codziennych zakupów spożywczych, jak Glovo, Wolt czy Lisek app.

Wzrost zainteresowania zdrową żywnością i produktami ekologicznymi również jest widoczny. Chociaż Polacy wydają na żywność ekologiczną znacznie mniej niż średni Europejczyk (4 euro na osobę rocznie w porównaniu do 90-195 euro), prognozuje się roczny wzrost popytu na tego typu produkty o 20%.

Nowe segmenty: Nutraceutyka i EcoFood

Rosnącą popularność zdobywa nutraceutyką spożywcza. Konsumenci poszukują produktów bogatych w korzystne składniki odżywcze, dodatki dietetyczne, zioła i suplementy, które wspierają zdrowie i aktywność fizyczną.

Podobnie EcoFood zaczyna zajmować coraz większe miejsce na polskim rynku. Przewiduje się, że w dłuższej perspektywie popyt na żywność ekologiczną będzie dynamicznie rosnąć.

Wiodący detaliści FMCG

W Polsce najwyższe przychody w branży detalicznej FMCG osiągają sieci sklepów takie jak Jeronimo Martins (Biedronka), Lidl i Eurocash. Firmy te dominują rynek, dostosowując swoje strategie do zmieniających się potrzeb konsumentów.

Przyszłość rynku FMCG

Rynek FMCG w Polsce przechodzi dynamiczne zmiany, dostosowując się do nowych realiów i oczekiwań konsumentów. Zrównoważony rozwój, rozwój e-commerce oraz wykorzystanie big data to tylko niektóre z trendów, które kształtują przyszłość tego sektora. Dzięki nim polski rynek FMCG ma szansę na dalszy rozwój i umocnienie swojej pozycji w Europie.


O MarketHub: Założona w 2006 roku firma MarketHub specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych analiz rynkowych, wspierając dynamiczny rozwój przedsiębiorstw. Z sukcesem zrealizowali ponad 800 projektów, często angażując się w badania specjalistyczne, niszowe lub wyjątkowo skomplikowane, dla szerokiego spektrum branż. Ich usługi cieszą się uznaniem przede wszystkim wśród małych i średnich przedsiębiorstw z Polski oraz międzynarodowych rynków.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Infomedia Group Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha! Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:00

Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha!

Monster Munch ogłasza start wyjątkowej loterii, której motywem przewodnim jest promowanie bezpiecznej jazdy na rowerze oraz korzyści płynących z kolarstwa. Do wygrania są
Przemysł spożywczy Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
2024-06-25 | 23:20

Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?

Zapewne myślami jesteś już na wakacjach w nadmorskim kurorcie, ale sporym wyzwaniem wydaje się utrzymanie zdrowej diety podczas błogiego lenistwa na all inclusive. Ale jak tu nie
Przemysł spożywczy Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie
2024-06-24 | 11:15

Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie

Kolejną okazją do tego były warsztaty dla influencerów, zorganizowane w siedzibie Akademii – zabytkowym Dworku Ziemiańskim w Woli Suchożebrskiej. Tematem było grillowanie, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.