DYWIDAG: PODSUMOWANIE ROKU I PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Właśnie minął rok od wyprodukowania pierwszego cięgna w nowej fabryce na Śląsku.
- Miniony rok był czasem ciągłego wzrostu i zmiany, zarówno dla pracowników jak i całej organizacji. Zrealizowaliśmy bardzo ambitny projekt relokacji produkcji z Niemiec do Polski i uruchomienia od podstaw nowoczesnej hali produkcyjnej. To sukces całego naszego zespołu, wytężonej pracy i determinacji wszystkich pracowników. Obecnie jesteśmy na etapie stabilizacji i standaryzacji procesów oraz w trakcie kolejnego, równie ambitnego projektu, który planujemy zakończyć w marcu 2022 r. – mówi Jacek Dolibóg, Regional Chief Operations Officer EMEA w DYWIDAG.
Z Niemiec do Rudy Śląskiej
Rudzka siedziba firmy to licząca 22 tys. m2 nowoczesna hala produkcyjna i pomieszczenia biurowe. Już teraz stanowi najważniejszy zakład całej Grupy DYWIDAG na świecie. To tu przeniesiona została produkcja cięgien z niemieckiego oddziału w Lagenfeld (Nadrenia Północna Westfalia). W trakcie jest relokacja zakładu z Koenigsbrunn (Bawaria), specjalizującego się w budownictwie geotechnicznym. W Rudzie Śl. mieszczą się także działy HR, sprzedaży i ofertowania, inżynieryjne oraz związane z obsługą finansową całej Grupy.
Firma na polskim rynku obecna jest od 12 lat. Poprzednia siedziba oddziału znajdowała się w Chorzowie, gdzie funkcjonowało biuro techniczno-handlowe. Koncentracja działalności w Rudzie Śląskiej jest efektem globalnej polityki Grupy DYWIDAG, związanej z przeniesieniem działalności operacyjnej z Niemiec do Polski i stworzeniem tu najnowocześniejszego centrum produkcyjnego firmy na świecie. - To bardzo dobry sygnał dla polskiego oddziału, już zatrudnionych pracowników oraz dla regionu. DYWIDAG wiąże z tą lokalizacją poważne, długofalowe plany, o czym świadczy zamknięcie dwóch fabryk w Niemczech i przeniesienie ich do Rudy Śląskiej. To oznacza zapełnienie portfela zleceń i obłożenie produkcyjne na kolejne lata, a z tym wiążę się zwiększenie liczby pracowników, czyli nowe, stabilne miejsca pracy dla mieszkańców miasta i okolic – dodaje Jacek Dolibóg, odpowiedzialny m.in.. za procesy restrukturyzacji operacji w całej Europie.
Nowe miejsca pracy
Pierwsze cięgno, czyli element służący do budowy m.in. mostów czy wież wiatrowych zostało wyprodukowane w Rudzie Śląskiej w listopadzie 2020 r., cztery miesiące od daty rozpoczęcia budowy nowoczesnej hali produkcyjnej. Z tej okazji, na początku grudnia Jacek Dolibóg, w imieniu zarządu DYWIDAG, spotkał się z pracownikami firmy, zarówno produkcyjnymi jak i administracją i oficjalnie podziękował im za wkład w dotychczasowy rozwój zakładu i pracę w minionym roku.
Co warto wiedzieć o firmie? DYWIDAG obecny jest przy realizacji projektów infrastrukturalnych na całym świecie, takich jak most Golden Gate, wieżowce w Arabii Saudyjskiej, kanał panamski, nowy stadion na Wembley, jeden z najdłuższych na świecie tuneli drogowych zanurzonych na trasie Busan-Goeje w Japonii, morskie platformy wiertnicze, farmy wiatrowe, porty, autostrady oraz wiele innych imponujących obiektów. Wykorzystywane są tu opatentowane systemy i wyroby DYWIDAG. W Rudzie Śląskiej będzie znajdować się globalne centrum produkcyjne systemów sprężania, podwieszeń wantowych a także systemów geotechnicznych.
Możliwości są imponujące, podobnie, jak plany. Firma prowadzi nabór pracowników na różne stanowiska, począwszy od produkcyjnych, inżynieryjnych po administracyjne i biurowe. - To bardzo ciekawy moment dla wszystkich, którzy chcieliby dołączyć do naszego zespołu. Nieustannie rozwijamy procesy w oparciu o wieloletnie doświadczenia firmy, dlatego jesteśmy otwarci na inicjatywę pracowników. Strukturę organizacyjną w zakładzie w Rudzie Śląskiej budujemy praktycznie od podstaw. Nasza załoga ma realny wpływ na to, jak będzie wyglądać ich miejsce pracy. Każdemu dajemy szansę zawodowego rozwoju i awansu – zachęca J. Dolibóg.
***
Tekst: Adventure Media
Zdjęcia: Adventure Media
***
DYWIDAG to międzynarodowe przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane. Produkty i usługi oferowane przez DYWIDAG obejmują: techniki sprężania, geotechnikę, technologie budowlane i usługi. Firma działa w następujących sektorach: przemysł energetyczny (OZE, energetyka jądrowa, linie przesyłowe, rurociągi, silosy i zbiorniki), geotechnika na światową skalę (stabilizacja skarp, podparcie konstrukcji oporowych, umożliwiające wykonywanie głębokich wykopów i posadowienia na palach, w tym tuneli podwodnych i drążonych w skałach), morski (platformy wiertnicze, morskie porty i doki), budowlany (w tym także system środowiskowe, służące wychwytywaniu, monitorowaniu i raportowaniu poziomu pyłów zawieszonych w powietrzu).
Polski zakład w Rudzie Śląskiej to najnowocześniejsze centrum produkcyjne firmy DYWIDAG na świecie.
***
KONTAKT:
Aleksandra Dik
Adventure Media
aleksandradik@adventure.media.pl
tel: + 48 604 231 738
Magdalena Matusik
Adventure Media
magdalena.matusik@adventure.media.pl
tel: + 48 690 449 064

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.