Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest najniższe w Europie – według badania Gallupa Global Workplace Report 2024 tylko 10% z nich odczuwa satysfakcję z pracy, a wynik ten spadł o 4 p.p. względem 2022 roku. Tymczasem dane pokazują, że inwestycja w Employee Experience przynosi wymierne korzyści dla firm i pracowników: na poziomie całej grupy Pluxee wskaźnik retencji wynosi 90%, a poziom zaangażowania osiągnął 71,2% (Pluxee Annual Report 2024).
Praca bez radości? Nie tego potrzebują pracownicy
Rynek pracy mierzy się z kryzysem zaangażowania – tylko 10% Polek i Polaków odczuwa satysfakcję z pracy, co jest jednym z najniższych wyników w Europie (Gallup 2024). Jednocześnie 98% pracowników uważa radość za istotny element doświadczenia zawodowego (HRM Institute 2024), co pokazuje, że nie warto bagatelizować znaczenia przyjemności.
Dzień Przyjemności w Pracy to inicjatywa Pluxee Polska, której pierwsza edycja odbyła się 14 lutego 2024 roku. Jest odpowiedzią na potrzebę większej uważności i doceniania w kontekście zawodowym, zgodną z duchem marki Pluxee. To alternatywa dla Walentynek, gdzie zamiast skupiać się na relacjach romantycznych, koncentrują się na budowaniu pozytywnej atmosfery w zespołach, wzmacnianiu relacji zawodowych i tworzeniu przestrzeni do wzajemnego wsparcia poprzez wspólne aktywności i okazje do budującego feedbacku. Jednocześnie proponuje coś więcej niż przypadkowe rozmowy przy ekspresie do kawy. Tym sposobem święto wpisuje się w filozofię marki „przyjemności codzienności” jako element długofalowej strategii HR.
Dzień Przyjemności w Pracy to okazja do tego, by odłożyć na bok codzienny biznesowy rytm i skupić się na tym, co buduje zespół – radości z bycia razem. W tym roku biuro Pluxee zamieniło się w hawajską wyspę pełną kolorów, śmiechu i pozytywnej energii. Zespół mógł uwolnić swoją kreatywność podczas warsztatów robienia lei, czyli naszyjników z kwiatów czy nauki tradycyjnego tańca hula, ale nie tylko! Tego dnia pracownicy grali też w limbo, próbowali pysznych, egzotycznych smaków, robili pamiątkowe zdjęcia w fotobudce, a dzięki technologii VR nurkowali w oceanicznych głębinach. Ważnym punktem Dnia Przyjemności była poczta doceniania – ponad 400 „walentynkowych kartek” z dobrym słowem od współpracowników dla kolegi lub koleżanki, które przypomniały, jak ważne są małe gesty.
Każda z tych aktywności przekłada się na ogólny nastrój i poczucie większej integracji z zespołem, co jest niezwykle istotne, ponieważ aż 69% pracowników angażuje się w pracę bardziej, kiedy czuje wsparcie współpracowników (Enpulse, Zaangażowanie 2024). Tegoroczna edycja po raz kolejny pokazała, że Dzień Przyjemności w Pracy jest wartościową inicjatywą z punktu widzenia wellbeingu. Potwierdzają to zarówno nagroda w konkursie HR Dream Team 2024 za innowacyjne podejście do Employee Experience, jak i wyniki wewnętrznego badania pracowników.
Drobne przyjemności, odczuwalna różnica – co mówią pracownicy?
Dane są jednoznaczne: pracownicy potrzebują inicjatyw, które realnie wpływają na ich dobrostan. Wewnętrzne badanie przeprowadzone przez Pluxee przed Dniem Przyjemności w Pracy i po nim pokazuje, że takie wydarzenia przekładają się na samopoczucie i relacje zespołowe.
- Samopoczucie psychiczne – znacząco wzrosła grupa osób czujących się znakomicie lub raczej dobrze, bo z 40% do 88%.
- Samopoczucie fizyczne – odsetek osób czujących się źle lub raczej źle zmniejszył się o 27 p.p., z 33% do jedynie 6%.
- Ogólny nastrój – z 60% do 79% wzrosła liczba osób odczuwających dobry lub raczej dobry nastrój.
- Poczucie integracji z zespołem – liczba osób odczuwających integrację z zespołem wzrosła z 74% do 92%.
To nie tylko symboliczna inicjatywa, ale element strategii HR. Szczęście w pracy nie jest efektem sukcesu, ale jego przyczyną – to pozytywne nastawienie zwiększa produktywność, kreatywność i zaangażowanie pracowników, co pokazuje m.in. Shawn Achor, ekspert w dziedzinie psychologii pozytywnej.
Działania na rzecz poprawy doświadczenia pracowników powinny się stać integralnym elementem strategii biznesowej również z perspektywy ESG – wpływają na dobrostan zespołu, a tym samym na retencję, kulturę organizacji oraz postrzeganie pracodawcy przez kandydatów.
Szczęśliwi pracownicy, silniejsze firmy – jak przyjemność wspiera efektywność
Dzień Przyjemności w Pracy jest świadomym działaniem na rzecz integracji, pozytywnej atmosfery i angażowania zespołów. W rzeczywistości, w której pracownicy coraz częściej doświadczają wypalenia zawodowego, a hybrydowy model współpracy utrudnia spontaniczne interakcje, firmy potrzebują rozwiązań, które stworzą przestrzeń do komunikacji i niewymuszonej radości.
– W tym roku obchodziliśmy drugą edycję Dnia Przyjemności w Pluxee. To walentynkowe święto pracowników, podczas którego zwiększamy poziom endorfin i powodujemy, że ludzie się śmieją i są szczęśliwsi. Naszym celem jest integracja, budowanie pozytywnej kultury firmy, a tym samym wzmacnianie zaangażowania i wellbeingu. Jestem przekonany, że szczęście i radość sprawiają, że chce nam się bardziej i lepiej wspólnie osiągać cele – tłumaczy Arkadiusz Rochala, Dyrektor Zarządzający Pluxee Polska.
Pluxee wierzy, że firmy, które świadomie dbają o Employee Experience, realnie zyskują – nie tylko budują lojalność i zaangażowanie pracowników, ale także wzmacniają swoją markę pracodawcy. W obliczu wyzwań, z jakimi mierzą się pracodawcy, takimi jak wielopokoleniowość czy wysoki poziom stresu i ryzyko wypalenia zawodowego, warto wprowadzić do kalendarza HR dzień, który promuje docenianie, integrację i codzienne przyjemności. Z tego powodu Pluxee zachęca inne firmy do podjęcia podobnej inicjatywy – bo szczęśliwi pracownicy to nie tylko lepsza atmosfera, ale także większa efektywność i długoterminowy sukces organizacji.
Jak organizacje mogą świętować Dzień Przyjemności?
Dzień Przyjemności w Pracy warto dostosować do kultury organizacji, preferencji zespołu i dostępnych zasobów, tym bardziej że 67% pracowników oczekuje od pracodawców większego wsparcia w zakresie wellbeingu (Randstad Workmonitor 2025).
Firmy mogą celebrować ten dzień na różne sposoby – od warsztatów mindfulness i dni bez spotkań po wspólne przerwy na kawę czy rekreację. Warto zainspirować się praktyką Pluxee, czyli pracowniczymi „walentynkami” z wartościowym feedbackiem. Można również postawić na prezenty, np. karty podarunkowe na sprawienie sobie przyjemności, na którą ma się najbardziej ochotę. Najważniejsze, żeby zaangażować w to zespół.
Według raportu Blanchard 2024 organizacje, które inwestują w pozytywną kulturę organizacyjną i employee experience notują o 31% mniejszą absencję. To wyraźny sygnał, że dbałość o dobrostan zespołu przynosi realne korzyści biznesowe. Warto więc traktować Dzień Przyjemności nie jako jednorazowe wydarzenie, ale element długofalowej strategii HR.
Źródło: Pluxee

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.