Eagle F1 Asymmetric 6 zapewnia osiągi w sposób odpowiedzialny
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jest oponą skoncentrowaną na osiągach. Zastosowane w niej technologie, takie jak Dry Contact Plus i Wet Braking Pro, zostały zaprojektowane, aby dać kierowcom samochodów o wysokich osiągach poczucie pewności i kontroli. Rozwiązania te przyczyniają się także do poprawy kondycji środowiska, ponieważ w najnowszej generacji opon Eagle F1 zastosowano innowacyjne i zrównoważone materiały.
„W 2020 r. Goodyear postawił sobie ambitny cel, aby do końca dekady stworzyć oponę wykonaną w 100% z materiałów zrównoważonych” - wyjaśnia Philippe Schmit, główny inżynier Goodyear. „Naukowcy i inżynierowie pracujący nad oponą Eagle F1 Asymmetric 6 poczynili ogromne postępy w dążeniu do tego celu”.
Schmit ma ogromne doświadczenie w opracowywaniu materiałów dla Goodyear. W swojej karierze zajmował się badaniami chemicznymi, tworzeniem mieszanek i inżynierią materiałową, kierując zespołem 20 ekspertów, którzy pracowali nad surowcami do produkcji nowej opony. „Zespół jest podzielony w taki sposób, że połowa zajmuje się surowcami, a druga połowa wzmocnieniami, czy to stalowymi, czy organicznymi. Główną różnicę między oponą Eagle F1 Asymmetric 6 a poprzednim modelem stanowią nowe zaawansowane żywice trakcyjne, które zapewniają imponujące osiągi w technologii Wet Braking Pro. Nasz zespół jest dumny z tego, że są to materiały zrównoważone” – wyjaśnił.
Goodyear potraktował prace nad surowcami do opony Eagle F1 Asymmetric 6 jako projekt globalny, a celem jest opracowanie żywicy, która będzie mogła być stosowana w przyszłych produktach UHP firmy.
Schmit dodaje: „Naszym zadaniem było stworzenie żywicy, która poprawiłaby trakcję i osiągi na mokrej nawierzchni w porównaniu z poprzednim modelem, a jednocześnie spełniałaby nasze korporacyjne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Przeszliśmy z żywic na bazie ropy naftowej na żywice bio. Są one oparte na ściekach z przemysłu papierniczego. Podstawę dla nowego typu żywicy stanowi specyficzny proces oczyszczania wody stosowany w branży papierniczej. Opiera się to na niedawnym wyróżnieniu Goodyear, przyznanym przez luksemburską federację przedsiębiorców (FEDIL) w kategorii „Proces” za żywicę trakcyjną. Stwierdziliśmy, że zastosowanie większej liczby takich żywic znacznie poprawia osiągi, zwłaszcza na mokrej nawierzchni bez wpływu na opory toczenia i zużycie”.
W ramach dążenia do stworzenia w pełni ekologicznej opony, bieżnik opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zawiera trzy razy więcej bio-żywic i dwa razy więcej innych zrównoważonych materiałów niż poprzedni model.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.