Komunikaty PR

ECC Games publikuje wyniki za II kwartał br.

2020-08-17  |  08:02
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Chołuj
Inner Value

Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/

Ponad 0,37 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów oraz 0,11 mln zł zysku netto, wypracowało w drugim kwartale br. studio ECC Games, notowany na NewConnect, producent gier i symulatorów sportów motoryzacyjnych. Główne źródło wygenerowanych przychodów spółki pochodzi ze sprzedaży gry Car Mechanic Simulator w wersji na urządzenia mobilne oraz konsole Nintendo Switch. W minionym kwartale działania studia były skoncentrowane na finalizacji gry DRIFT21, która w maju zadebiutowała na platformie Steam, w trybie wczesnego dostępu (tzw. early access). ECC Games  kontynuowała również prace nad projektem GearShift, rozpoczęte na początku 2020 roku. Innowacyjne narzędzie pozwoli na tworzenie gier komputerowych charakteryzujących się wysoko realistycznym modelem jazdy i odzwierciedlających zachowania aut w wybranych dyscyplinach motosportu. Niedawno ECC Games podpisało aneks do umowy ze spółką PlayWay, dotyczący gry mobilnej Car Mechanic Simulator. Tytuł, pod nową nazwą Car Mechanic Simulator Racing trafi do soft lunch-u jeszcze w tym roku.

- Wyniki wypracowane w drugim kwartale br. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły w tym czasie ponad 0,37 mln zł, co jest porównywalne z wynikiem osiągniętym przez spółkę w pierwszym kwartale tego roku. Przeważająca część przychodów netto ze sprzedaży w okresie od marca do czerwca pochodzi ze sprzedaży gry Car Mechanic Simulator w wersji mobilnej oraz na konsolę Nintendo Switch – mówi Piotr Wątrucki, prezes ECC Games.

W minionym kwartale najważniejszym wydarzeniem w działalności ECC Games była premiera gry DRIFT21, która zadebiutowała na platformie Steam w maju br. Od początku powstawania projektu założeniem zespołu była współpraca ze społecznością graczy. Na podstawie zebranych opinii i sugestii, zespół ECC Games udoskonalał kluczowe funkcje dostępne w grze. Mając na uwadze maksymalizację potencjału wczesnego dostępu gry DRIFT21, spółka we współpracy z wydawcą – firmą 505 Games, podjęła działania nakierowane na poprawę modelu jazdy i poczucia zachowania samochodu, które można uzyskać dzięki funkcji Force Feedback. - Przeprowadzone ostatnio testy w tym zakresie przebiegły pomyślnie. Jeśli trend rosnących ocen nie ulegnie zmianie, na przełomie sierpnia i września rozpoczniemy cykliczne aktualizacje gry zawierające nowe tory wyścigowe, samochody, silniki oraz części do tuningu. Warto podkreślić, że zarówno dla zarządu jak i wydawcy - firmy 505 Games - gra DRIFT21 jest projektem długofalowym, nastawionym na wiele aktualizacji podtrzymujących sprzedaż w bardzo długim okresie. Zgodnie z polityką rachunkowości spółki rozliczanie projektu nastąpi w momencie premiery pełnej wersji gry - dodaje Piotr Wątrucki.

W najbliższych tygodniach planowane są cykliczne aktualizacje. ECC Games zapowiada również odsłonę trybu Multiplayer.

W drugim kwartale br. zespół ECC Games kontynuował również prace nas projektem innowacyjnego silnika GearShift, którego struktura została już przygotowana przez programistów. Autorskie narzędzie spółki w efektywny sposób pozwoli produkować zaawansowane gry o tematyce motoryzacyjnej. Rezultaty prac zespołu uczenia maszynowego przekraczają założone oczekiwania, stopień predykcji jest na poziomie 70 proc. Spółka cały czas prowadzi rekrutację pracowników do zespołu projektowego GearShift, gdzie zaangażowanych jest obecnie ponad 10 osób.

Jednocześnie ECC Games w dalszym ciągu rozwija segment gier mobilnych, który jest jednym z filarów działalności spółki. Pod koniec lipca studio zawarło aneks do umowy z  PlayWay-em, którego przedmiotem jest ustalenie nowych warunków w zakresie rozwijania i rozliczeń gry, wcześniej znanej jako Car Mechanic Simulator 19. W ramach wzajemnych uzgodnień ECC Games wynegocjowało znacząco lepsze niż dotychczas warunki finansowe. Jedno z ustaleń dotyczy także kampanii user acquisition (związanej z pozyskiwaniem graczy), która przy tym projekcie będzie prowadzona przez obie strony.

- Car Mechanic Simulator Racing jest odpowiedzią, na potrzeby graczy oraz platformą umożliwiającą integrację wielu złożonych technik monetyzacji produktu, które przy poprzedniej strukturze gry były niemożliwe do wdrożenia. W najbliższych miesiącach zamierzamy rozpocząć soft launch tytułu. Mamy nadzieję, że dzięki współpracy z PlayWay związanej z pozyskiwaniem graczy osiągniemy zadowalające wyniki sprzedażowe – mówi Piotr Wątrucki.

W grze znajdą się teraz elementy RPG (takie jak np.: rozwój statystyk) oraz wyścigów online. Gracz będzie naprawiał samochody w warsztacie w celu zebrania środków do zakupu oraz tuningu własnego auta. Tym autem będzie brał udział w wyścigach na ćwierć mili z innymi graczami. Wprowadzenie elementów współzawodnictwa do serii Car Mechanic Simulator zdaniem zarządu będzie miało znaczący wpływ na podniesienie możliwości monetyzacji gry.

ECC Games nie wyklucza przeprowadzenia emisji akcji w celu częściowego sfinansowania kosztów przygotowania gry oraz przeprowadzenia kampanii marketingowej user acquisition.

 

O spółce:

ECC GAMES S.A. to polskie studio deweloperskie notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, które tworzy gry od 2010 roku. Studio skupia entuzjastów motoryzacji, którzy realizują swoją pasję do samochodów i sportów motorowych, tworząc gry o samochodach. Firma wyprodukowała m.in. Car Mechanic Simulator 18 na iOS i Androida. Rozwój DRIFT21 aktywnie wspierają zawodowi kierowcy, mechanicy i sędziowie driftu. Aby zagwarantować najwyższy możliwy poziom realizmu w DRIFT21, ECC Games S.A. ściśle współpracuje z Pawłem Groszem z teamu Drift Patriot, wicemistrzem serii Drift Open 2017.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.