Komunikaty PR

3. edycja kampanii #KTOTYJESTEŚ „Język polski otwiera”

2021-10-15  |  15:30
Biuro prasowe

Dlaczego warto uczyć się i pielęgnować znajomość języka polskiego? Jakie możliwości przed młodymi ludźmi otwiera dwujęzyczność? To tematy przewodnie 3. edycji kampanii społecznej #KtoTyJesteś. W tym roku działania będą adresowane przede wszystkim do mniejszości polskiej na Litwie, Łotwie, Ukrainie, w Mołdawii, Estonii, Rosji oraz w Czechach. Organizatorem akcji jest Fundacja „Pomoc Polakom na Wschodzie”.

Głównym celem, organizowanej od 2018 roku, kampanii #KtoTyJesteś jest promocja dwujęzyczności oraz języka polskiego jako nośnika wartości i kultury. W tej edycji organizatorzy zwracają się w szczególności do rodziców oraz młodzieży szkolnej i studentów, przed którymi stoją ważne decyzje związane z dalszą edukacją i rozwojem zawodowym.

- Zdajemy sobie sprawę, że rodzice oraz młodzi ludzie mierzą się z wieloma wyzwaniami, stawianymi przez wolny rynek. Zarówno rodzicom, jak i młodzieży szkolnej czy studentom bardzo zależy na indywidualnym rozwoju, wszechstronnej edukacji na wysokim poziomie oraz dobrych perspektywach na rynku pracy tłumaczy Mikołaj Falkowski, Prezes Zarządu Fundacji „Pomoc Polakom na Wschodzie”. - Dlatego chcemy przekonać te grupy, że nauka języka polskiego to nie tylko sentymentalna podróż po ojczyźnie przodków, ale i inwestycja w przyszłość, a co za tym idzie, większe szanse na znalezienie pracy w międzynarodowym środowisku czy dostanie się na dobre studia – podkreśla.

O tym, że znajomość języka polskiego otwiera nowe możliwości przekonują nas bohaterowie spotu, który od 4 października można zobaczyć m.in. na kanale YouTube Fundacji, na profilu kampanii na Facebooku oraz na stronie www.ktotyjestes.pl. Premiera drugiego filmu odbędzie się w listopadzie.

Tegoroczna edycja akcji #KtoTyJesteś skierowana jest, podobnie jak poprzednie, także do nauczycieli szkół polskich i placówek z językiem polskim działających za granicą. - Doświadczenie dwóch edycji pokazało, że nauczycieli nie musimy przekonywać do tego, jak ważna jest nauka języka ojczystego. Stąd, przygotowując tegoroczną kampanię, postanowiliśmy dać im coś więcej - nowe umiejętności związane z komunikacją, sztuką opowiadania oraz z wykorzystywaniem w codziennej pracy ogólnodostępnych narzędzi cyfrowych – dodaje Mikołaj Falkowski.

Już w październiku nauczyciele z polskich szkół będą mogli wziąć udział w webinarach. Eksperci kampanii pokażą, jak zaskakujący i nieoczywisty może być język polski. Wspólnie z uczestnikami stworzą kreatywne opowieści. Będzie inspirująco, zabawnie, ale też momentami poważnie. Zaplanowane spotkania online dostarczą nauczycielom niezbędnych narzędzi, które z pewnością wspomogą ich w codziennej pracy. Cykl webinarów rozpocznie się 13 października. Na pierwsze spotkanie zaproszone zostaną także dzieci uczące się w szkołach polskich działających za granicą, podczas którego eksperci przeprowadzą pokazową lekcję o języku polskim, z wykorzystaniem metody storytellingu.

Działania w ramach kampanii #KtoTyJesteś realizowane będą w październiku i w listopadzie
br. W planach m.in. konkurs grantowy dla szkół, konkurs dla dziennikarzy polonijnych oraz webinary
z udziałem ekspertów. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.ktotyjestes.pl.

Projekt jest finansowany ze środków KPRM w ramach konkursu „Polonia i Polacy za Granicą 2021”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Druga edycja eduSensus Education Awards 2024 Biuro prasowe
2024-07-10 | 09:40

Druga edycja eduSensus Education Awards 2024

Od 9 maja można nadsyłać zgłoszenia, doceniając najbardziej kreatywnych i innowacyjnych nauczycieli, dyrektorów, pedagogów oraz szkoły, które w wyjątkowy
Edukacja „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
2024-07-08 | 14:00

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM

Warszawa, 8 lipca 2024 r.: Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych
Edukacja Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt
2024-07-05 | 08:37

Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt

Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Ministerstwo Transformacji Cyfrowej w Ukrainie ogłosiły projekt odbudowy ukraińskich szkół na nieokupowanych terenach kraju. Specjalnie powołany w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.