ADAMED SmartUP łączy Polskę i Wietnam. W Hanoi wystartowała 3. edycja programu s
Wietnamska odsłona programu stypendialnego ADAMED SmartUP jest organizowana od 2019 roku. Uczestniczą w niej uczniowie ze Szkoły Średniej im. Przyjaźni Polsko-Wietnamskiej w Hanoi. W tym roku do rekrutacji zgłosiło się 457 nastolatków, spośród których do trzeciej edycji programu zakwalifikowało się 150 osób.
Wietnam to oprócz Polski drugi kraj, w którym Fundacja Adamed prowadzi program naukowo-edukacyjny ADAMED SmartUP. Jest on skierowany do nastolatków, którzy pasjonują się naukami ścisłymi i przyrodniczymi.
Pogłębiona wiedza, nowe umiejętności
Każdego roku wietnamska edycja programu cieszy się coraz większym zainteresowaniem uczniów szkoły z Hanoi. W tegorocznej rekrutacji uczestniczyło 457 osób. Pierwszym etapem kwalifikacji był test z nauk ścisłych i przyrodniczych, a kolejnym test z języka angielskiego. Na podstawie łącznych wyników wyłoniono 150 uczestników 3. edycji ADAMED SmartUP w Wietnamie.
– To dla nas ogromna radość, że jako Fundacja Adamed możemy wspierać rozwój zdolnych i ambitnych uczniów nie tylko w Polsce, lecz także poza jej granicami. Coraz większe zainteresowanie programem ADAMED SmartUP w Wietnamie pokazuje, jak bardzo taka inicjatywa jest potrzebna – mówi Martyna Strupczewska z Fundacji Adamed.
Tak jak w dwóch poprzednich edycjach również tym razem dla uczestników ważna będzie nauka angielskiego z native speakerami. Dodatkowo uczniowie wezmą udział w zajęciach z przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, a także w warsztatach dotyczących ochrony środowiska, które poprowadzi ekspert ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ze względu na sytuację pandemiczną w Wietnamie wszystkie zajęcia na razie będą odbywały się online.
3. edycja programu ADAMED SmartUP w Wietnamie zakończy się wraz z końcem roku szkolnego wiosną 2022 roku. Jej uczestnicy napiszą sprawdzian ewaluacyjny. Następnie na podstawie wyników tego testu oraz całościowej oceny pracy uczniów zostanie wybranych troje laureatów. Jedną z nagród będzie możliwość udziału w obozie naukowym, który odbędzie się w Polsce w lipcu przyszłego roku.
Siedem lat popularyzacji nauki w Polsce
1 października została uruchomiona gra rekrutacyjna do nowej polskiej odsłony ADAMED SmartUP. To pierwszy etap rekrutacji do 8. edycji programu, który potrwa do 15 stycznia. Mogą wziąć w nim udział uczniowie z całej Polski mający 14-19 lat, którzy są szczególnie zainteresowani naukami ścisłymi i przyrodniczymi.
Za poprawnie rozwiązane zadania gracze otrzymują punkty, a ci z najlepszymi wynikami zostaną poproszeni o wypełnienie formularzy aplikacyjnych i zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne. W kolejnym etapie 50 osób otrzyma możliwość udziału w letnim innowacyjnym obozie naukowym. Następnie 10 uczestników obozu zdobędzie nagrodę główną, czyli indywidualny program konsultacji edukacyjnych. Po roku 3 z nich dostanie stypendium naukowe.
Szczegółowe informacje o grze rekrutacyjnej i nowej polskiej edycji programu można znaleźć na stronie adamedsmartup.pl.
***
ADAMED SmartUP to program naukowo-edukacyjny skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych. Jego celem jest popularyzacja nauk ścisłych i przyrodniczych oraz wsparcie rozwoju pasji i zainteresowań szczególnie uzdolnionej młodzieży. Podstawą inicjatywy jest platforma internetowa adamedsmartup.pl oraz program stypendialny przeznaczony dla osób w wieku 14-19 lat. Dotychczas program objęli patronatem honorowym: Minister Edukacji Narodowej, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Minister Rozwoju i Technologii, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Instytut Badań Edukacyjnych, Narodowe Centrum Nauki, Politechnika Warszawska, Politechnika Śląska, Polska Akademia Nauk, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Medyczny w Łodzi, Uniwersytet Warszawski, Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz Akademia Morska w Szczecinie.
Organizatorem programu ADAMED SmartUP jest Fundacja Adamed, której celem jest wspieranie działalności badawczo-rozwojowej, naukowej i oświatowej, a także popularyzacja nauki oraz wsparcie rozwoju młodzieży i środowiska naukowego.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.