Komunikaty PR

ADAMED SmartUP łączy Polskę i Wietnam. W Hanoi wystartowała 3. edycja programu s

2021-10-15  |  08:00
Biuro prasowe

Wietnamska odsłona programu stypendialnego ADAMED SmartUP jest organizowana od 2019 roku. Uczestniczą w niej uczniowie ze Szkoły Średniej im. Przyjaźni Polsko-Wietnamskiej w Hanoi. W tym roku do rekrutacji zgłosiło się 457 nastolatków, spośród których do trzeciej edycji programu zakwalifikowało się 150 osób.

Wietnam to oprócz Polski drugi kraj, w którym Fundacja Adamed prowadzi program naukowo-edukacyjny ADAMED SmartUP. Jest on skierowany do nastolatków, którzy pasjonują się naukami ścisłymi i przyrodniczymi.

Pogłębiona wiedza, nowe umiejętności

Każdego roku wietnamska edycja programu cieszy się coraz większym zainteresowaniem uczniów szkoły z Hanoi. W tegorocznej rekrutacji uczestniczyło 457 osób. Pierwszym etapem kwalifikacji był test z nauk ścisłych i przyrodniczych, a kolejnym test z języka angielskiego. Na podstawie łącznych wyników wyłoniono 150 uczestników 3. edycji ADAMED SmartUP w Wietnamie.

To dla nas ogromna radość, że jako Fundacja Adamed możemy wspierać rozwój zdolnych i ambitnych uczniów nie tylko w Polsce, lecz także poza jej granicami. Coraz większe zainteresowanie programem ADAMED SmartUP w Wietnamie pokazuje, jak bardzo taka inicjatywa jest potrzebna – mówi Martyna Strupczewska z Fundacji Adamed.

Tak jak w dwóch poprzednich edycjach również tym razem dla uczestników ważna będzie nauka angielskiego z native speakerami. Dodatkowo uczniowie wezmą udział w zajęciach z przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, a także w warsztatach dotyczących ochrony środowiska, które poprowadzi ekspert ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ze względu na sytuację pandemiczną w Wietnamie wszystkie zajęcia na razie będą odbywały się online.

3. edycja programu ADAMED SmartUP w Wietnamie zakończy się wraz z końcem roku szkolnego wiosną 2022 roku. Jej uczestnicy napiszą sprawdzian ewaluacyjny. Następnie na podstawie wyników tego testu oraz całościowej oceny pracy uczniów zostanie wybranych troje laureatów. Jedną z nagród będzie możliwość udziału w obozie naukowym, który odbędzie się w Polsce w lipcu przyszłego roku.

Siedem lat popularyzacji nauki w Polsce

1 października została uruchomiona gra rekrutacyjna do nowej polskiej odsłony ADAMED SmartUP. To pierwszy etap rekrutacji do 8. edycji programu, który potrwa do 15 stycznia. Mogą wziąć w nim udział uczniowie z całej Polski mający 14-19 lat, którzy są szczególnie zainteresowani naukami ścisłymi i przyrodniczymi.

Za poprawnie rozwiązane zadania gracze otrzymują punkty, a ci z najlepszymi wynikami zostaną poproszeni o wypełnienie formularzy aplikacyjnych i zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne. W kolejnym etapie 50 osób otrzyma możliwość udziału w letnim innowacyjnym obozie naukowym. Następnie 10 uczestników obozu zdobędzie nagrodę główną, czyli indywidualny program konsultacji edukacyjnych. Po roku 3 z nich dostanie stypendium naukowe.

Szczegółowe informacje o grze rekrutacyjnej i nowej polskiej edycji programu można znaleźć na stronie adamedsmartup.pl.

***

ADAMED SmartUP to program naukowo-edukacyjny skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych. Jego celem jest popularyzacja nauk ścisłych i przyrodniczych oraz wsparcie rozwoju pasji i zainteresowań szczególnie uzdolnionej młodzieży. Podstawą inicjatywy jest platforma internetowa adamedsmartup.pl oraz program stypendialny przeznaczony dla osób w wieku 14-19 lat. Dotychczas program objęli patronatem honorowym: Minister Edukacji Narodowej, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Minister Rozwoju i Technologii, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Instytut Badań Edukacyjnych, Narodowe Centrum Nauki, Politechnika Warszawska, Politechnika Śląska, Polska Akademia Nauk, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Medyczny w Łodzi, Uniwersytet Warszawski, Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz Akademia Morska w Szczecinie.

Organizatorem programu ADAMED SmartUP jest Fundacja Adamed, której celem jest wspieranie działalności badawczo-rozwojowej, naukowej i oświatowej, a także popularyzacja nauki oraz wsparcie rozwoju młodzieży i środowiska naukowego.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Druga edycja eduSensus Education Awards 2024 Biuro prasowe
2024-07-10 | 09:40

Druga edycja eduSensus Education Awards 2024

Od 9 maja można nadsyłać zgłoszenia, doceniając najbardziej kreatywnych i innowacyjnych nauczycieli, dyrektorów, pedagogów oraz szkoły, które w wyjątkowy
Edukacja „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM
2024-07-08 | 14:00

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Edukacyjny projekt marki Motorola i NAM

Warszawa, 8 lipca 2024 r.: Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych
Edukacja Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt
2024-07-05 | 08:37

Odbudowa szkół w Ukrainie – rusza pilotażowy projekt

Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Ministerstwo Transformacji Cyfrowej w Ukrainie ogłosiły projekt odbudowy ukraińskich szkół na nieokupowanych terenach kraju. Specjalnie powołany w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.