ADAMED SmartUP łączy Polskę i Wietnam. W Hanoi wystartowała 3. edycja programu s
Wietnamska odsłona programu stypendialnego ADAMED SmartUP jest organizowana od 2019 roku. Uczestniczą w niej uczniowie ze Szkoły Średniej im. Przyjaźni Polsko-Wietnamskiej w Hanoi. W tym roku do rekrutacji zgłosiło się 457 nastolatków, spośród których do trzeciej edycji programu zakwalifikowało się 150 osób.
Wietnam to oprócz Polski drugi kraj, w którym Fundacja Adamed prowadzi program naukowo-edukacyjny ADAMED SmartUP. Jest on skierowany do nastolatków, którzy pasjonują się naukami ścisłymi i przyrodniczymi.
Pogłębiona wiedza, nowe umiejętności
Każdego roku wietnamska edycja programu cieszy się coraz większym zainteresowaniem uczniów szkoły z Hanoi. W tegorocznej rekrutacji uczestniczyło 457 osób. Pierwszym etapem kwalifikacji był test z nauk ścisłych i przyrodniczych, a kolejnym test z języka angielskiego. Na podstawie łącznych wyników wyłoniono 150 uczestników 3. edycji ADAMED SmartUP w Wietnamie.
– To dla nas ogromna radość, że jako Fundacja Adamed możemy wspierać rozwój zdolnych i ambitnych uczniów nie tylko w Polsce, lecz także poza jej granicami. Coraz większe zainteresowanie programem ADAMED SmartUP w Wietnamie pokazuje, jak bardzo taka inicjatywa jest potrzebna – mówi Martyna Strupczewska z Fundacji Adamed.
Tak jak w dwóch poprzednich edycjach również tym razem dla uczestników ważna będzie nauka angielskiego z native speakerami. Dodatkowo uczniowie wezmą udział w zajęciach z przedmiotów ścisłych i przyrodniczych, a także w warsztatach dotyczących ochrony środowiska, które poprowadzi ekspert ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ze względu na sytuację pandemiczną w Wietnamie wszystkie zajęcia na razie będą odbywały się online.
3. edycja programu ADAMED SmartUP w Wietnamie zakończy się wraz z końcem roku szkolnego wiosną 2022 roku. Jej uczestnicy napiszą sprawdzian ewaluacyjny. Następnie na podstawie wyników tego testu oraz całościowej oceny pracy uczniów zostanie wybranych troje laureatów. Jedną z nagród będzie możliwość udziału w obozie naukowym, który odbędzie się w Polsce w lipcu przyszłego roku.
Siedem lat popularyzacji nauki w Polsce
1 października została uruchomiona gra rekrutacyjna do nowej polskiej odsłony ADAMED SmartUP. To pierwszy etap rekrutacji do 8. edycji programu, który potrwa do 15 stycznia. Mogą wziąć w nim udział uczniowie z całej Polski mający 14-19 lat, którzy są szczególnie zainteresowani naukami ścisłymi i przyrodniczymi.
Za poprawnie rozwiązane zadania gracze otrzymują punkty, a ci z najlepszymi wynikami zostaną poproszeni o wypełnienie formularzy aplikacyjnych i zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne. W kolejnym etapie 50 osób otrzyma możliwość udziału w letnim innowacyjnym obozie naukowym. Następnie 10 uczestników obozu zdobędzie nagrodę główną, czyli indywidualny program konsultacji edukacyjnych. Po roku 3 z nich dostanie stypendium naukowe.
Szczegółowe informacje o grze rekrutacyjnej i nowej polskiej edycji programu można znaleźć na stronie adamedsmartup.pl.
***
ADAMED SmartUP to program naukowo-edukacyjny skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych. Jego celem jest popularyzacja nauk ścisłych i przyrodniczych oraz wsparcie rozwoju pasji i zainteresowań szczególnie uzdolnionej młodzieży. Podstawą inicjatywy jest platforma internetowa adamedsmartup.pl oraz program stypendialny przeznaczony dla osób w wieku 14-19 lat. Dotychczas program objęli patronatem honorowym: Minister Edukacji Narodowej, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Minister Rozwoju i Technologii, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Instytut Badań Edukacyjnych, Narodowe Centrum Nauki, Politechnika Warszawska, Politechnika Śląska, Polska Akademia Nauk, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Medyczny w Łodzi, Uniwersytet Warszawski, Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz Akademia Morska w Szczecinie.
Organizatorem programu ADAMED SmartUP jest Fundacja Adamed, której celem jest wspieranie działalności badawczo-rozwojowej, naukowej i oświatowej, a także popularyzacja nauki oraz wsparcie rozwoju młodzieży i środowiska naukowego.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.