Komunikaty PR

Akcja #KomputerDlaUcznia przyspiesza

2020-10-22  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Grafika ( 0.63 MB )

Pandemia znów dotyka milionów uczniów, mierzących się z wyzwaniem nauki zdalnej. I znów też nie brakuje rodzin, w których dzieci nie mają dostępu do komputera połączonego z siecią. Dlatego Fundacja Impact wraz z partnerami kontynuuje akcję #KomputerDlaUcznia. Dotychczas dzięki niej wykluczenia cyfrowego uniknęło już blisko 1000 rodzin w całej Polsce. 

Ponad 4,5 mln uczniów w Polsce, z czego ponad 3 mln dzieci ze szkół podstawowych, znów musi być gotowych na naukę zdalną. Taka forma edukacji to dla polskich rodzin wyzwanie cyfrowe, które niejednokrotnie wciąż uniemożliwia e-naukę tysiącom dzieci. Dlatego też Fundacja Impact wraz z partnerami takimi jak: BNP Paribas, Orange, Nestle, BMW Financial Services, PayU, GovTech oraz 300 Gospodarka kontynuuje akcję #KomputerDlaUcznia. Jej pierwsza odsłona pozwoliła zorganizować narzędzia do nauki zdalnej i przekazać potrzebującym rodzinom prawie tysiąc zestawów komputerowych z dostępem do sieci. 

Dzięki akcji #KomputerDlaUcznia niemal 1000 dzieci dostało komputery z dostępem do internetu i mogło kontynuować naukę w czasach pandemii. Teraz, gdy niemal 400 tysięcy osób jest na kwarantannie, a obostrzenia epidemiczne obejmują także szkoły podstawowe, znów dostajemy dużo zgłoszeń od rodziców, niegodzących się na wykluczenie cyfrowe ich dzieci. Dlatego w najbliższych dniach i tygodniach kolejne zestawy do zdalnej nauki trafią do potrzebujących – zapowiada Urszula Hasiec, prezes Fundacji Impact. 

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w 2019 r. ponad 83 proc. gospodarstw domowych posiadało w domu przynajmniej jeden komputer. 13 proc. gospodarstw domowych w Polsce nie posiada komputera z dostępem do internetu, co przekłada się na nawet 500 tys. uczniów będących na stałe odciętych od cyfrowego świata. Dlatego akcja #KomputerDlaUcznia się nie kończy: na stronie www.KomputerDlaUcznia.com można wesprzeć akcję, jak i zgłosić potrzebę otrzymania wsparcia. 

Fundacja Impact organizując akcję #KomputerDlaUcznia, chce wnieść swój wkład w likwidację zjawiska wykluczenia cyfrowego. Mamy świadomość, jak kluczowe dla przyszłości dzieci jest to, by mogły się uczyć także z domu, w okresie pandemii – zaznacza Urszula Hasiec.

Jak dotąd Fundacja impact przekazała 950 laptopów z dostępem do sieci o łącznej wartości prawie 1,5 mln zł. 

- Córki otrzymały laptop w ramach akcji #KomputerDlaUcznia, za co jesteśmy bardzo wdzięczne. Laptop w tej sytuacji jest nam niezbędny do nauki. Dzięki sprzętowi możemy ją spokojnie kontynuować on-line. W imieniu swoim i córek jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuje wszystkim osobom, które przyczyniły się do daru jaki otrzymałyśmy. Wierzę, że dobro wraca! - mówi mama Julii i Alicji z Jaworzna, które już korzystają z komputera przekazanego przez Fundację Impact.

Fundacja Impact nawiązała również współpracę z Fundacją Poland 2.0. W dniach 27-29 października podczas konferencji https://poland20.com/ Fundacja będzie zachęcać  do udziału online w wydarzeniu, oferując 1 pln za każdą minutę spędzoną na ich platformie. Zebrane środki (max. 10 tys. złotych) Fundacja Poland 2.0. przekaże na rzecz akcji #KomputerDlaUcznia. 

Więcej o akcji na stronie www.KomputerDlaUcznia.com oraz na https://www.youtube.com/watch?v=nW_WzdIt4kM&feature=youtu.be 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.