Akcja #KomputerDlaUcznia przyspiesza
Pandemia znów dotyka milionów uczniów, mierzących się z wyzwaniem nauki zdalnej. I znów też nie brakuje rodzin, w których dzieci nie mają dostępu do komputera połączonego z siecią. Dlatego Fundacja Impact wraz z partnerami kontynuuje akcję #KomputerDlaUcznia. Dotychczas dzięki niej wykluczenia cyfrowego uniknęło już blisko 1000 rodzin w całej Polsce.
Ponad 4,5 mln uczniów w Polsce, z czego ponad 3 mln dzieci ze szkół podstawowych, znów musi być gotowych na naukę zdalną. Taka forma edukacji to dla polskich rodzin wyzwanie cyfrowe, które niejednokrotnie wciąż uniemożliwia e-naukę tysiącom dzieci. Dlatego też Fundacja Impact wraz z partnerami takimi jak: BNP Paribas, Orange, Nestle, BMW Financial Services, PayU, GovTech oraz 300 Gospodarka kontynuuje akcję #KomputerDlaUcznia. Jej pierwsza odsłona pozwoliła zorganizować narzędzia do nauki zdalnej i przekazać potrzebującym rodzinom prawie tysiąc zestawów komputerowych z dostępem do sieci.
– Dzięki akcji #KomputerDlaUcznia niemal 1000 dzieci dostało komputery z dostępem do internetu i mogło kontynuować naukę w czasach pandemii. Teraz, gdy niemal 400 tysięcy osób jest na kwarantannie, a obostrzenia epidemiczne obejmują także szkoły podstawowe, znów dostajemy dużo zgłoszeń od rodziców, niegodzących się na wykluczenie cyfrowe ich dzieci. Dlatego w najbliższych dniach i tygodniach kolejne zestawy do zdalnej nauki trafią do potrzebujących – zapowiada Urszula Hasiec, prezes Fundacji Impact.
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w 2019 r. ponad 83 proc. gospodarstw domowych posiadało w domu przynajmniej jeden komputer. 13 proc. gospodarstw domowych w Polsce nie posiada komputera z dostępem do internetu, co przekłada się na nawet 500 tys. uczniów będących na stałe odciętych od cyfrowego świata. Dlatego akcja #KomputerDlaUcznia się nie kończy: na stronie www.KomputerDlaUcznia.com można wesprzeć akcję, jak i zgłosić potrzebę otrzymania wsparcia.
– Fundacja Impact organizując akcję #KomputerDlaUcznia, chce wnieść swój wkład w likwidację zjawiska wykluczenia cyfrowego. Mamy świadomość, jak kluczowe dla przyszłości dzieci jest to, by mogły się uczyć także z domu, w okresie pandemii – zaznacza Urszula Hasiec.
Jak dotąd Fundacja impact przekazała 950 laptopów z dostępem do sieci o łącznej wartości prawie 1,5 mln zł.
- Córki otrzymały laptop w ramach akcji #KomputerDlaUcznia, za co jesteśmy bardzo wdzięczne. Laptop w tej sytuacji jest nam niezbędny do nauki. Dzięki sprzętowi możemy ją spokojnie kontynuować on-line. W imieniu swoim i córek jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuje wszystkim osobom, które przyczyniły się do daru jaki otrzymałyśmy. Wierzę, że dobro wraca! - mówi mama Julii i Alicji z Jaworzna, które już korzystają z komputera przekazanego przez Fundację Impact.
Fundacja Impact nawiązała również współpracę z Fundacją Poland 2.0. W dniach 27-29 października podczas konferencji https://poland20.com/ Fundacja będzie zachęcać do udziału online w wydarzeniu, oferując 1 pln za każdą minutę spędzoną na ich platformie. Zebrane środki (max. 10 tys. złotych) Fundacja Poland 2.0. przekaże na rzecz akcji #KomputerDlaUcznia.
Więcej o akcji na stronie www.KomputerDlaUcznia.com oraz na https://www.youtube.com/watch?v=nW_WzdIt4kM&feature=youtu.be

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.