Komunikaty PR

Back to school – co powinno znaleźć się w wyprawce ucznia w obliczu pandemii?

2020-08-28  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.01 MB )

Początek roku zbliża się nieubłaganie. Kiedyś bardziej zapobiegliwi rodzice już na początku wakacji szukali tornistra, encyklopedii i słowników, zeszytów czy przyborów piśmienniczych – jednak z biegiem czasu zmieniły się zarówno zwyczaje rodziców, którzy coraz częściej myślą o zakupach szkolnych w połowie sierpnia, oraz sama wyprawka ucznia. Z badania Barometr Providenta wynika, że 25 proc. opiekunów podczas kompletowania wyprawki w tym roku najwięcej pieniędzy wyda na sprzęt elektroniczny, który wesprze ich dzieci w nauce. Jednak ten fakt nie powinien dziwić, ponieważ przez panującą nadal pandemię proces nauki może znacznie różnić się od dobrze znanej edukacji stacjonarnej w budynku szkoły. Dlatego warto wyciągnąć wnioski z drugiego semestru ubiegłego roku szkolnego i wziąć pod uwagę możliwość nauki zdalnej już na etapie planowania szkolnej wyprawki.

Nauka zdalna – sprzęt to podstawa

Z badania ankietowego przeprowadzonego w trakcie trwania pandemii przez twórcę dziennika elektronicznego VULCAN wraz z Zakładem Badań nad Procesem Uczenia się (UAM w Poznaniu) wynika, że przed koronawirusem tylko jeden na trzech uczniów codziennie korzystał z komputera lub smartfona w celu pogłębiania wiedzy. Blisko 80 proc. badanych uczyło się wykonując tradycyjne notatki, pisząc długopisem na kartce, a sprzęt elektroniczny był przez nich wykorzystywany przede wszystkim do rozrywki. Jednak realia nauki zdalnej znacznie zmieniły tę tendencję, ponieważ uczniowie spotkali się z obowiązkiem uczestniczenia w e-lekcjach.

Zajęcia prowadzone online wymagają nie tylko obecności, ale również możliwości wzięcia w nich aktywnego udziału. Dlatego też podczas kompletowania wyprawki dziecka w sprzęt elektroniczny, warto zaopatrzyć je w urządzenia, które będą posiadały wbudowaną kamerę i mikrofon lub też dedykowane słuchawki, które podniosą komfort e-zajęć.

Przenieś materiały cyfrowe na papier

Cały dzień przed ekranem komputera może być nie tylko męczący, ale negatywnie wpływać na wzrok dzieci. Na dodatek po zakończeniu zdalnych lekcji wielu uczniów zamienia komputer na konsolę lub smartfon pogarszając kondycję oczu. Dlatego przydatna okaże się kompaktowa i wydajna drukarka, która pozwoli uczniowi przenieść większość materiałów cyfrowych z rzeczywistości wirtualnej do świata materialnego. Ludzki mózg zdecydowanie lepiej przetwarza materiały na papierze, zwłaszcza kiedy uczeń ma możliwość nanoszenia notatek, kreślenia czy podkreślania istotnych fragmentów. Przydatny okaże się także skaner, który pozwoli zdigitalizować odręczne notatki. Dzięki temu nie zaginą one na biurku, a nauczyciel będzie miał możliwość wglądu do nich, jeśli pojawi się konieczność skonsultowania pracy domowej. Funkcja kserokopiarki może z kolei okazać się bardzo przydatna w przyszłości, gdy dziecko będzie często korzystało z książek wypożyczonych z biblioteki lub też notatek rówieśników.

Oznacz przybory ucznia = zadbaj o jego bezpieczeństwo

Myśląc o nadchodzącym roku szkolnym, musimy wziąć również pod uwagę, że dzieci wrócą do znanej wcześniej nauki stacjonarnej w szkole jesienią, gdy rozpocznie się sezon grypowy. Szkoła to miejsce w którym łatwo o zarażenie, zwłaszcza wśród dzieci, które ze swojej natury mogą traktować reguły bezpieczeństwa z niewystarczającą powagą. W tym przypadku warto zadbać o ich bezpieczeństwo przez odpowiednie oznaczenie przyborów szkolnych. Podpisanie akcesoriów, zeszytów, tornistra czy części garderoby zminimalizuje prawdopodobieństwo użycia rzeczy dziecka przez kolegów z klasy, a co za tym idzie, zmniejszy ryzyko przenoszenia wirusów i bakterii. Brother posiada w swoim portfolio drukarki etykiet, które umożliwiają druk oznaczeń na dedykowanych taśmach, które są odporne na ścieranie oraz działanie środków do dezynfekcji, dzięki czemu rodzice będą mogli bez obaw używać środków odkażających przy czyszczeniu przedmiotów ucznia. Za pomocą tego urządzenia możliwe będzie oznaczenie nawet najdrobniejszych elementów szkolnej wyprawki.

Rozpoczynający się niebawem rok szkolny budzi wiele emocji zarówno w rodzicach, stęsknionych za rówieśnikami uczniach, jak i nauczycielach. Dlatego podczas corocznych przygotowań należy skompletować wyprawkę, która umożliwi bezpieczny udział dziecka w lekcjach zarówno tych online, jak i tych w trybie stacjonarnym w szkole.

Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Ruszyła IX edycja „Go4Poland – Wybierz Polskę!” Fundacji GPW Biuro prasowe
2024-04-11 | 09:15

Ruszyła IX edycja „Go4Poland – Wybierz Polskę!” Fundacji GPW

Trwa rekrutacja do IX edycji programu „Go4Poland – Wybierz Polskę!” realizowanego przez Fundację GPW. Celem projektu jest wsparcie polskich studentów i
Edukacja ADHD u dziecka - odkryj jego supermoc i piękny umysł!
2024-04-09 | 11:35

ADHD u dziecka - odkryj jego supermoc i piękny umysł!

Lista rzeczy, które robi „nie tak”, jest długa, a rodzice coraz bardziej przytłoczeni są diagnozą. A przecież dzieci z ADHD mają swoje supermoce. Są spontaniczne,
Edukacja Wywiad z laureatkami International VELUX Award 2022
2024-04-08 | 14:00

Wywiad z laureatkami International VELUX Award 2022

Polscy studenci już pięciokrotnie wygrywali nagrody w międzynarodowym konkursie International VELUX Award. Rejestracja do bieżącej edycji upływa 14 kwietnia. Dlaczego warto stanąć do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zmiany klimatu coraz mocniej uderzają w polskie rolnictwo. W adaptacji wspierają rolników nowe technologie

60 proc. polskich rolników ocenia, że zmiany klimatu mają już duży wpływ na kondycję sektora. 75 proc. z nich obawia się skutków suszy i innych ekstremalnych zjawisk pogodowych, takich jak huraganowe wiatry, grad czy nawalne deszcze. Co trzeci ocenia, że zmiany klimatu są obecnie dużym zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego – wynika z raportu opublikowanego w ubiegłym roku przez Instytut Spraw Publicznych. Eksperci wskazują, że adaptacja do zmian klimatycznych jest niezbędna, żeby utrzymać zarówno rentowność gospodarstw rolnych, jak i ciągłość produkcji żywności. Rolników w coraz większym stopniu wspierają w tym nowe technologie.

Transport

Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje

W ubiegłym roku sumaryczny popyt na paliwa płynne w Polsce zwiększył się o 6 proc., przy czym popyt na główne paliwa transportowe – benzyny, olej napędowy i gaz LPG – wzrósł o 7 proc. Przełożyło się to na rekordowe wpływy, które branża wpłaciła do budżetu państwa. Daniny od sprzedaży paliw wyniosły w ub.r. łącznie ponad 93 mld zł – wynika z podsumowania POPiHN. Krajową konsumpcję paliw wspomagała w ubiegłym roku m.in. turystyka paliwowa i znaczna liczba samochodów na ukraińskich tablicach rejestracyjnych poruszających się po polskich drogach. Ten rok, w opinii ekspertów, może się okazać jeszcze lepszy. Zapotrzebowanie na paliwa będą napędzać nowe inwestycje rozpoczynane dzięki środkom z UE.

Handel

Rynek dań gotowych z silnym potencjałem wzrostu. Producent makaronów przyspiesza rozwój w tym obszarze

Notowany na GPW producent makaronów i dań gotowych ma za sobą bardzo udany rok i szykuje się na kolejne inwestycje. Grupa zamierza intensywnie się rozwijać w segmencie dań gotowych, w którym dostrzega duży potencjał, i ma ambicję, żeby pozostać liderem tego rynku. Pod koniec tego roku planuje poszerzyć swoje portfolio w tym obszarze. Nie wyklucza także przejęcia firmy z segmentu dań gotowych, bo organiczny rozwój spółki, zgodnie ze strategią, ma być wspierany przez akwizycje na rynku spożywczym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.