Bank Pocztowy wyróżniony za BAKCYLA

ITBC Communication
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl
1779 lekcji i spotkań dla 52 700 uczniów w 520 szkołach w całej Polsce - tak wygląda podsumowanie tegorocznej edycji programu BAKCYL realizowanego przez Warszawski Instytut Bankowości. Zajęcia z młodzieżą prowadzili bankowcy-wolontariusze z 16 banków komercyjnych, w tym Banku Pocztowego. Celem realizowanego programu jest podnoszenie wiedzy młodzieży na temat finansów i bankowości. Bank Pocztowy, który uczestniczy w tym programie już 5 lat, otrzymał wyróżnienie w tej edycji jako najbardziej efektywna instytucja w programie BAKCYL w 2020.
BAKCYL to program dla uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W tym roku ze względu na panującą pandemię koronawirusa część zajęć odbyła się online na platformie webinarowej. Scenariusz każdej lekcji został dostosowany do specyficznej formy online z jednoczesnym zachowaniem różnorodnych elementów aktywizujących uczniów: quizu, testu, filmu oraz sesji pytań i odpowiedzi z wykorzystaniem czatu. Główny cel edukacyjny programu Bakcyl to podniesienie wiedzy finansowej i umiejętności korzystania z nowoczesnych usług finansowych z uwzględnieniem zagrożeń w cyberprzestrzeni. Programy lekcji są zgodne z podstawą programową nauczania w szkołach. Każda lekcja to jednocześnie element zajęć z doradztwa zawodowego, czyli spotkanie z praktykiem i poznanie niezbędnych kompetencji, ścieżek rozwoju edukacyjnego i zawodowego w sektorze bankowym.
- BAKCYL to program, który ma wspierać wiedzę młodych ludzi o bankowości i finansach. Jestem przekonany, że to przedsięwzięcie z jednej strony ułatwi części młodzieży podjęcie decyzji o przyszłym zawodzie, z drugiej zaś strony pokazuje najlepsze i bezpieczne praktyki w zakresie korzystania z kont bankowych, kart płatniczych, mobilnych form płatności czy uczy oszczędzania. Jednym z głównych celów Banku Pocztowego jest wspieranie inicjatyw, które zapobiegają wykluczeniu niektórych grup społecznych w zakresie korzystania z rynku finansowego. BAKCYL wpisuje się w tę ideę, dlatego dziękuję wszystkich wolontariuszom, a przede wszystkim pracownikom Banku Pocztowego za udział w tym programie - komentuje Jakub Słupiński p.o. Prezesa Banku Pocztowego
- Z bankowością związany jestem od 25 lat, w tym od 9 pracując w Banku Pocztowym. W ramach projektu BAKCYL jako wolontariusz mam możliwość dzielenia się moją wiedzą z młodzieżą i być może zaszczepienia w nich bakcyla, dzięki któremu w przyszłości z większą swobodą i bezpieczeństwem będą poruszać się po świecie finansów. Być może niektórzy z nich zdecydują się na karierę w bankowości. Tegoroczne wyróżnienie jest dla mnie motywacją do dalszego działania i edukowania młodych pokoleń – mówi Maciej Fidecki, ekspert Banku Pocztowego i laureat wyróżnienia dla najaktywniejszego wolontariusza projektu BAKCYL w 2020 r.
- Projekt edukacji finansowej młodzieży BAKCYL jest nieprzerwanie realizowany od 8 lat. Jednocześnie od 2016 r. w projekt zaangażowany jest także Bank Pocztowy, dlatego tym bardziej cieszy nas, że w tym roku wolontariuszy Banku Pocztowego mogliśmy wyróżnić za największe zaangażowanie w nasz projekt - mówi Waldemar Zbytek, Prezes Warszawskiego Instytutu Bankowości, organizatora Projektu BAKCYL.
Warto zauważyć, że program wysoko oceniają także uczniowie. W anonimowej ankiecie w skali 1-6 uczniowie szkół ponadpodstawowych ocenili BAKCYLA na 5 w zakresie przydatności lekcji oraz prowadzenia zajęć przez wolontariuszy. Od września 2021 rusza kolejna edycja programu.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.