Komunikaty PR

Bank Pocztowy wyróżniony za BAKCYLA

2021-03-31  |  23:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

1779 lekcji i spotkań dla 52 700 uczniów w 520 szkołach w całej Polsce - tak wygląda podsumowanie tegorocznej edycji programu BAKCYL realizowanego przez Warszawski Instytut Bankowości. Zajęcia z młodzieżą prowadzili bankowcy-wolontariusze z 16 banków komercyjnych, w tym Banku Pocztowego. Celem realizowanego programu jest podnoszenie wiedzy młodzieży na temat finansów i bankowości. Bank Pocztowy, który uczestniczy w tym programie już 5 lat, otrzymał wyróżnienie w tej edycji jako najbardziej efektywna instytucja w programie BAKCYL w 2020.

BAKCYL to program dla uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W tym roku ze względu na panującą pandemię koronawirusa część zajęć odbyła się online na platformie webinarowej. Scenariusz każdej lekcji został dostosowany do specyficznej formy online z jednoczesnym zachowaniem różnorodnych elementów aktywizujących uczniów: quizu, testu, filmu oraz sesji pytań i odpowiedzi z wykorzystaniem czatu. Główny cel edukacyjny programu Bakcyl to  podniesienie wiedzy finansowej i umiejętności korzystania z nowoczesnych usług finansowych z uwzględnieniem zagrożeń w cyberprzestrzeni. Programy lekcji są zgodne z podstawą programową nauczania w szkołach. Każda lekcja to jednocześnie element zajęć z doradztwa zawodowego, czyli spotkanie z praktykiem i poznanie niezbędnych kompetencji, ścieżek rozwoju edukacyjnego i zawodowego w sektorze bankowym.

 - BAKCYL to program, który ma wspierać wiedzę młodych ludzi o bankowości i finansach. Jestem przekonany, że to przedsięwzięcie z jednej strony ułatwi części młodzieży podjęcie decyzji o przyszłym zawodzie, z drugiej zaś strony pokazuje najlepsze i bezpieczne praktyki w zakresie korzystania z kont bankowych, kart płatniczych, mobilnych form płatności czy uczy oszczędzania. Jednym z głównych celów Banku Pocztowego jest wspieranie inicjatyw, które zapobiegają wykluczeniu niektórych grup społecznych w zakresie korzystania z rynku finansowego. BAKCYL wpisuje się w tę ideę, dlatego dziękuję wszystkich wolontariuszom, a przede wszystkim pracownikom Banku Pocztowego za udział w tym programie - komentuje Jakub Słupiński p.o. Prezesa Banku Pocztowego

- Z bankowością związany jestem od 25 lat, w tym od 9 pracując w Banku Pocztowym. W ramach projektu BAKCYL jako wolontariusz mam możliwość dzielenia się moją wiedzą z młodzieżą i być może zaszczepienia w nich bakcyla, dzięki któremu w przyszłości z większą swobodą i bezpieczeństwem będą poruszać się po świecie finansów. Być może niektórzy z nich zdecydują się na karierę w bankowości. Tegoroczne wyróżnienie jest dla mnie motywacją do dalszego działania i edukowania młodych pokoleń – mówi Maciej Fidecki, ekspert Banku Pocztowego i laureat wyróżnienia dla najaktywniejszego wolontariusza projektu BAKCYL w 2020 r.

- Projekt edukacji finansowej młodzieży BAKCYL jest nieprzerwanie realizowany od 8 lat. Jednocześnie od 2016 r. w projekt zaangażowany jest także Bank Pocztowy, dlatego tym bardziej cieszy nas, że w tym roku wolontariuszy Banku Pocztowego mogliśmy wyróżnić za największe zaangażowanie w nasz projekt - mówi Waldemar Zbytek, Prezes Warszawskiego Instytutu Bankowości, organizatora Projektu BAKCYL.

 

Warto zauważyć, że program wysoko oceniają także uczniowie. W anonimowej ankiecie w skali 1-6 uczniowie szkół ponadpodstawowych ocenili BAKCYLA na 5 w zakresie przydatności lekcji oraz prowadzenia zajęć przez wolontariuszy. Od września 2021 rusza kolejna edycja programu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.