Bank Pocztowy wyróżniony za BAKCYLA
ITBC Communication
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl
1779 lekcji i spotkań dla 52 700 uczniów w 520 szkołach w całej Polsce - tak wygląda podsumowanie tegorocznej edycji programu BAKCYL realizowanego przez Warszawski Instytut Bankowości. Zajęcia z młodzieżą prowadzili bankowcy-wolontariusze z 16 banków komercyjnych, w tym Banku Pocztowego. Celem realizowanego programu jest podnoszenie wiedzy młodzieży na temat finansów i bankowości. Bank Pocztowy, który uczestniczy w tym programie już 5 lat, otrzymał wyróżnienie w tej edycji jako najbardziej efektywna instytucja w programie BAKCYL w 2020.
BAKCYL to program dla uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W tym roku ze względu na panującą pandemię koronawirusa część zajęć odbyła się online na platformie webinarowej. Scenariusz każdej lekcji został dostosowany do specyficznej formy online z jednoczesnym zachowaniem różnorodnych elementów aktywizujących uczniów: quizu, testu, filmu oraz sesji pytań i odpowiedzi z wykorzystaniem czatu. Główny cel edukacyjny programu Bakcyl to podniesienie wiedzy finansowej i umiejętności korzystania z nowoczesnych usług finansowych z uwzględnieniem zagrożeń w cyberprzestrzeni. Programy lekcji są zgodne z podstawą programową nauczania w szkołach. Każda lekcja to jednocześnie element zajęć z doradztwa zawodowego, czyli spotkanie z praktykiem i poznanie niezbędnych kompetencji, ścieżek rozwoju edukacyjnego i zawodowego w sektorze bankowym.
- BAKCYL to program, który ma wspierać wiedzę młodych ludzi o bankowości i finansach. Jestem przekonany, że to przedsięwzięcie z jednej strony ułatwi części młodzieży podjęcie decyzji o przyszłym zawodzie, z drugiej zaś strony pokazuje najlepsze i bezpieczne praktyki w zakresie korzystania z kont bankowych, kart płatniczych, mobilnych form płatności czy uczy oszczędzania. Jednym z głównych celów Banku Pocztowego jest wspieranie inicjatyw, które zapobiegają wykluczeniu niektórych grup społecznych w zakresie korzystania z rynku finansowego. BAKCYL wpisuje się w tę ideę, dlatego dziękuję wszystkich wolontariuszom, a przede wszystkim pracownikom Banku Pocztowego za udział w tym programie - komentuje Jakub Słupiński p.o. Prezesa Banku Pocztowego
- Z bankowością związany jestem od 25 lat, w tym od 9 pracując w Banku Pocztowym. W ramach projektu BAKCYL jako wolontariusz mam możliwość dzielenia się moją wiedzą z młodzieżą i być może zaszczepienia w nich bakcyla, dzięki któremu w przyszłości z większą swobodą i bezpieczeństwem będą poruszać się po świecie finansów. Być może niektórzy z nich zdecydują się na karierę w bankowości. Tegoroczne wyróżnienie jest dla mnie motywacją do dalszego działania i edukowania młodych pokoleń – mówi Maciej Fidecki, ekspert Banku Pocztowego i laureat wyróżnienia dla najaktywniejszego wolontariusza projektu BAKCYL w 2020 r.
- Projekt edukacji finansowej młodzieży BAKCYL jest nieprzerwanie realizowany od 8 lat. Jednocześnie od 2016 r. w projekt zaangażowany jest także Bank Pocztowy, dlatego tym bardziej cieszy nas, że w tym roku wolontariuszy Banku Pocztowego mogliśmy wyróżnić za największe zaangażowanie w nasz projekt - mówi Waldemar Zbytek, Prezes Warszawskiego Instytutu Bankowości, organizatora Projektu BAKCYL.
Warto zauważyć, że program wysoko oceniają także uczniowie. W anonimowej ankiecie w skali 1-6 uczniowie szkół ponadpodstawowych ocenili BAKCYLA na 5 w zakresie przydatności lekcji oraz prowadzenia zajęć przez wolontariuszy. Od września 2021 rusza kolejna edycja programu.
Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW
Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie
Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.