Białostoccy pedagodzy korzystają z doświadczeń europejskich szkół
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Nauczyciele z Zespołu Szkół Społecznych Fundacji Edukacji “Fabryczna 10” poznawali metody pracy szkoły na Gran Canaria w ramach unijnego programu PO WER. Tzw. job shadowing to kolejny etap tego przedsięwzięcia.
W projekcie „Mobilna kadra, mobilni uczniowie - kluczem do (mądrej, nowoczesnej, współczesnej, interaktywnej, ery IT) edukacji” bierze udział w sumie 10 nauczycieli szkoły, w tym dwie osoby z dyrekcji. Pedagodzy mają możliwość doskonalenia zawodowego w formie zagranicznych kursów metodycznych i językowych.
- Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji językowych pracowników szkoły oraz podniesienie jakości nauczania języka angielskiego na lekcjach i na zajęciach przyrodniczo-matematycznych – mówi Agata Baczewska, wicedyrektorka i koordynatorka projektu w ZSZ przy Fabrycznej 10.
W marcowym wyjeździe do szkoły w Las Palmas na Gran Canaria wzięło udział trzech nauczycieli i wicedyrektorka szkoły.
- Tzw. job shadowing polega na poznawaniu zasad funkcjonowania i metod nauczania zagranicznej placówki, poprzez obserwację i uczestnictwo w jej zajęciach – wyjaśnia Agata Baczewska. - Tym razem głównym celem warsztatów było zapoznanie naszych nauczycieli z metodą CLIL (równoczesna nauka języka i przedmiotu poprzez konkretne tematy i zagadnienia) na przedmiotach matematyczno-przyrodniczych z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w nauczaniu.
Białostoccy pedagodzy mieli też okazję poznać, stosowane w partnerskiej szkole innowacje metodyczne, a także specyfikę pracy z młodzieżą o różnym pochodzeniu (społecznym, kulturowym i religijnym). Z kolei przedstawicielka dyrekcji uczestniczyła w szkoleniach dotyczących szeroko pojętej organizacji szkoły; poznawała m.in. metody zarządzania kadrą, zakres obowiązków i odpowiedzialności, formy organizacji dnia pracy ucznia i nauczyciela i komunikacji w społeczności szkolnej (na linii uczniowie-nauczyciele-rodzice), a także udział szkoły i planowanie przez nią projektów z wykorzystaniem funduszy europejskich. Ważnym elementem wizyty było zaplanowanie międzynarodowej współpracy uczniów obu szkół w ramach projektu eTwinning (współpraca za pomocą mediów elektronicznych) i programu wizyt uczniowskich.
- Zachwyciło mnie bogactwo materiałów dostępnych dla nauczycieli, uczących metodą CLIL, zapewnionych bezpłatnie wszystkim chętnym szkołom przez władze oświatowe Gran Canarii oraz zaangażowanie nauczycieli pracujących tą metodą – mówi Monika Braun, nauczycielka angielskiego.
- Każdy taki wyjazd jest inspiracją do działań usprawniających pracę naszej szkoły, do wzbogacania materiałów, z którymi pracują nauczyciele oraz wprowadzania innowacji w nauczaniu. Pozwala to nam na spojrzenie z innej perspektywy na pracę nauczyciela w Polsce; polecam wszystkim pedagogom uczestnictwo w projektach mobilnościowych. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia funduszy europejskich – dodaje Agata Baczewska.
Projekt „Międzynarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej" jest realizowany w ramach PO WER (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój) 2014-2020 i współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.