Białostoccy uczniowie w świątecznych akcjach charytatywnych
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Paczki dla dzieci specjalnej troski i rodzin w trudnej sytuacji – uczniowie Zespołu Szkół Społecznych Fundacji Edukacji „Fabryczna 10” na różne sposoby pomagali potrzebującym przed świętami.
Wspólne świętowanie, oglądanie przedstawienia teatralnego, a na koniec wręczanie wielkich paczek pełnych prezentów – tak, już od 10 lat, szkoła wspiera niepełnosprawne dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Białymstoku. W szykowanie prezentów dla podopiecznych ośrodka zaangażowała się cała szkolna społeczność - uczniowie, rodzice i nauczyciele.
- Tym razem pomocą objęliśmy ośmioro dzieci – pięcioro z nich jest wychowankami domu dziecka, dwoje wychowują samotne matki, a jedno – babcia. Dwie lub trzy klasy obdarowują jedną osobę, więc każde z dzieci dostaje po kilka paczek. Staramy się, w miarę możliwości, spełniać marzenia tych dzieci – mówi Greta Hapunik, szkolny pedagog i organizator spotkania.
Wśród prezentów są więc ubrania, buty, zabawki, przybory szkolne, klocki lego, a nawet rower.
- Nasi podopieczni znajdują w paczkach rzeczy, o których marzą i te, których najbardziej potrzebują – mówi Agata Mozolewska z SOSW w Białymstoku. – Wszyscy – zarówno obdarowani, jak i cała społeczność ośrodka – jesteśmy niezmiernie wdzięczni uczniom i nauczycielom za okazane serce i wsparcie, gdyż jest to często jedyny podarunek, jaki te dzieci otrzymują na święta.
Kilkanaście ogromnych paczek wręczali podopiecznym ośrodka święty Mikołaj i śnieżynka.
- Uważam, że to bardzo dobre doświadczenie – mówi Bartek, który wcielił się w rolę Mikołaja. - Miło jest pomagać innym - to daje dużo satysfakcji, zwłaszcza, że dzieci bardzo spontanicznie reagowały na widok Mikołaja, widać było ich szczerą radość. Myślę, że za rok chętnie to powtórzę.
Ale było też coś dla ducha - goście obejrzeli przedstawienie, w wykonaniu uczniów - scenki, ilustrujące zwyczaje z różnych krajów i kręgów kulturowych. Spotkanie osłodziły przysmaki, przygotowane przez szkolnych wolontariuszy.
- Jestem pełna podziwu dla zaangażowania całej szkolnej społeczności w tę akcję. Organizujemy ją już od wielu lat i nigdy nie było problemów - zawsze jestem pod wrażeniem ofiarności naszych uczniów i ich rodziców, bo bez tego niewiele by nam wyszło. Dziękuję jeszcze raz wszystkim za pomoc - dodaje Greta Hapunik.
Paczki dla doświadczonych przez los
Paczki dla dzieci z ośrodka to jedna z ważniejszych inicjatyw ZSS Fundacji Edukacji „Fabryczna 10”, związanych ze świętami, ale nie jedyna. Wszyscy – uczniowie, pracownicy szkoły i rodzice - zaangażowani są w ogólnopolską akcję „Szlachetna paczka”, a młodzież ze szkolnego koła wolontariatu co roku pracuje na jej rzecz w charakterze wolontariuszy.
W tym roku wszystkie klasy, zarówno podstawówki, jak i liceum przygotowały paczkę dla rodziny z pięciorgiem dzieci, która - ze względu na problemy zdrowotne rodziców - z trudem wiąże koniec z końcem. Młodzieży udało się zebrać pieniądze na zakup żywności, butów dla dzieci, a także łóżka dla jednego z synów i kuchenki
- „Szlachetna Paczka” to wyjątkowa pomoc, skierowana do rodzin, które w wyniku choroby lub innych zdarzeń losowych znalazły się w szczególnie trudnej sytuacji – mówi Mikołaj Czemiel, szkolny wolontariusz. – Naszą ideą jest udzielanie mądrej pomocy i wsparcie rodzin po takich różnych kryzysach. Jako wolontariusze często pomagamy im też znaleźć pracę, odciążyć kupując żywność czy też organizując pomoc medyczną lub prawną. Bardzo lubię pomagać ludziom - dlatego chętnie angażuję się w takie akcje, jak ta.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.