BLISKO dołącza do prestiżowego akceleratora Google for Startups Growth Academy
oLIVE media
ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/
BLISKO, polska marka specjalizująca się w nowoczesnych rozwiązaniach edukacyjnych, została wybrana do elitarnego programu Google for Startups Growth Academy, do kohorty AI for Education. Program ten, skierowany do startupów z sektora edukacyjnego, które wykorzystują sztuczną inteligencję, zapewnia uczestnikom dostęp do wiedzy, mentorów oraz sieci kontaktów potrzebnych do dalszego rozwoju i ekspansji. BLISKO jest jedynym polskim projektem w tej kohorcie, wybranym spośród ponad 600 zgłoszonych z całej Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu.
Projekt BLISKO koncentruje się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji do wspierania dzieci z opóźnieniami rozwojowymi i neurozróżnicowaniem, takimi jak ADHD i spektrum autyzmu i skierowany jest do dzieci w wieku od 1 do 3 lat. Dzięki zastosowaniu technik uczenia maszynowego i dużych modeli językowych, narzędzie umożliwia wczesną diagnostykę przesiewową oraz personalizowane programy rozwoju, stymulujące odpowiednie sfery poznawcze, emocjonalne i społeczne.
- Udział w prestiżowym programie AI for EdTech organizowanym przez Google for Startups to dla nas ogromna szansa na networking z osobami, które doskonale rozumieją najnowsze trendy w sztucznej inteligencji. Dzięki temu mamy dostęp do globalnych ekspertów, potencjalnych inwestorów oraz możliwość internacjonalizacji naszego innowacyjnego rozwiązania na rynkach europejskich. Wierzymy, że współpraca w ramach tego programu przyspieszy rozwój naszego projektu i pomoże nam dotrzeć do jeszcze większej liczby placówek opiekuńczych w Europie - komentuje Aleksandra Kozera, założycielka BLISKO.
Rozwiązanie opracowane przez BLISKO to krok milowy w profilaktyce zaburzeń, który pozwala wychwycić i przeciwdziałać problemom wynikającym z niewiedzy o neuroatypowości już na najwcześniejszych etapach życia dziecka. Platforma SaaS dociera do placówek edukacyjnych w Polsce i w Europie, dostarczając narzędzia poprawiające jakość opieki nad dziećmi. Rozwój projektu był możliwy m.in. dzięki dofinansowaniu od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), które pozwoliło BLISKO na dalsze inwestycje w rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji i rozbudowę platformy.
Udział w Google for Startups Growth Academy umożliwi BLISKO dalszy rozwój i ekspansję na nowych rynkach, wspierając firmę w jej misji wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w edukacji wczesnodziecięcej. W trakcie trzymiesięcznego programu polska marka skorzysta z warsztatów, sesji mentoringowych i wydarzeń networkingowych, które pomogą jej rozwijać strategie oparte na danych, nawiązywać nowe partnerstwa i wdrażać odpowiedzialne innowacje technologiczne. Program jest hybrydowy, z dwiema sesjami stacjonarnymi oraz wsparciem zdalnym.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.