Komunikaty PR

BLISKO dołącza do prestiżowego akceleratora Google for Startups Growth Academy

2024-10-15  |  09:35
Biuro prasowe
Kontakt
Sonia Stępień
oLIVE media

ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/

BLISKO, polska marka specjalizująca się w nowoczesnych rozwiązaniach edukacyjnych, została wybrana do elitarnego programu Google for Startups Growth Academy, do kohorty AI for Education. Program ten, skierowany do startupów z sektora edukacyjnego, które wykorzystują sztuczną inteligencję, zapewnia uczestnikom dostęp do wiedzy, mentorów oraz sieci kontaktów potrzebnych do dalszego rozwoju i ekspansji. BLISKO jest jedynym polskim projektem w tej kohorcie, wybranym spośród ponad 600 zgłoszonych z całej Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu.

Projekt BLISKO koncentruje się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji do wspierania dzieci z opóźnieniami rozwojowymi i neurozróżnicowaniem, takimi jak ADHD i spektrum autyzmu i skierowany jest do dzieci w wieku od 1 do 3 lat. Dzięki zastosowaniu technik uczenia maszynowego i dużych modeli językowych, narzędzie umożliwia wczesną diagnostykę przesiewową oraz personalizowane programy rozwoju, stymulujące odpowiednie sfery poznawcze, emocjonalne i społeczne. 

- Udział w prestiżowym programie AI for EdTech organizowanym przez Google for Startups to dla nas ogromna szansa na networking z osobami, które doskonale rozumieją najnowsze trendy w sztucznej inteligencji. Dzięki temu mamy dostęp do globalnych ekspertów, potencjalnych inwestorów oraz możliwość internacjonalizacji naszego innowacyjnego rozwiązania na rynkach europejskich. Wierzymy, że współpraca w ramach tego programu przyspieszy rozwój naszego projektu i pomoże nam dotrzeć do jeszcze większej liczby placówek opiekuńczych w Europie - komentuje Aleksandra Kozera, założycielka BLISKO.

Rozwiązanie opracowane przez BLISKO to krok milowy w profilaktyce zaburzeń, który pozwala wychwycić i przeciwdziałać problemom wynikającym z niewiedzy o neuroatypowości już na najwcześniejszych etapach życia dziecka. Platforma SaaS dociera do placówek edukacyjnych w Polsce i w Europie, dostarczając narzędzia poprawiające jakość opieki nad dziećmi. Rozwój projektu był możliwy m.in. dzięki dofinansowaniu od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), które pozwoliło BLISKO na dalsze inwestycje w rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji i rozbudowę platformy. 

Udział w Google for Startups Growth Academy umożliwi BLISKO dalszy rozwój i ekspansję na nowych rynkach, wspierając firmę w jej misji wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w edukacji wczesnodziecięcej. W trakcie trzymiesięcznego programu polska marka skorzysta z warsztatów, sesji mentoringowych i wydarzeń networkingowych, które pomogą jej rozwijać strategie oparte na danych, nawiązywać nowe partnerstwa i wdrażać odpowiedzialne innowacje technologiczne. Program jest hybrydowy, z dwiema sesjami stacjonarnymi oraz wsparciem zdalnym.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: oLIVE media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.