Chiński w czterech tonach wiosną
Instytut Konfucjusza w Krakowie
Oleandry 2A
30-063 Kraków
media|instytutkonfucjusza.pl| |media|instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/
Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie” zaprasza wszystkich na wiosenne kursy języka chińskiego.
W semestrze letnim 2024 kursy j. chińskiego w Instytucie Konfucjusza w Krakowie rozpoczną się 4 marca i potrwają do końca czerwca 2024. Zajęcia będą odbywały się stacjonarnie oraz online. W nadchodzącym semestrze Instytut Konfucjusza w Krakowie planuje uruchomienie dwóch nowych grup dla początkujących:
A1 Jiangyou, online (wtorki i czwartki, 15:00-16:30), prowadzący: Zhou Lei i Inga Ligęcka.
A1 Kaoya online (poniedziałki i środy, 11:15-12:45), Liu Chao i Inga Ligęcka.
Kursy online to świetna, nowoczesna metoda uczenia się języka, która jest wygodna i ekonomiczna, jest też szansą dla osób spoza Krakowa na naukę języka chińskiego na najwyższym poziomie. Zajęcia online będą prowadzone w grupach od 6 do 12 osób.
Język chiński dla dorosłych
Kursy w Ośrodku „Instytut Konfucjusza Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie” obejmują naukę języka chińskiego mandaryńskiego o profilu ogólnym i konwersatoryjnym. Zajęcia dla osób rozpoczynających przygodę z nauką języka chińskiego (poziomy od A1 do B1.2) prowadzone są przez lektorów chińskich w języku angielskim oraz przez lektorów polskich, w proporcji 1:1 (zajęcia prowadzone są na zmianę przez lektora polskiego, zajmującego się przede wszystkim wyjaśnianiem zagadnień gramatycznych oraz przez native speakera, który koncentruje się na wymowie). Na zajęciach grup od poziomu B1.3 w górę grupy prowadzone są wyłącznie przez lektorów chińskich. Maksymalna ilość osób w grupie online wynosi 12, minimalna 6. Maksymalna ilość osób w grupie stacjonarnej wynosi 15, minimalna 8.
Semestr zajęć obejmuje 60 godzin zajęć, lekcje online odbywają się dwa razy w tygodniu, trwają 90 minut i prowadzone są na przemian przez polskiego lektora tłumaczącego zagadnienia gramatyczne oraz wykorzystanie słownictwa i chińskiego native speakera, który ćwiczy z kursantami wymowę oraz rozumienie ze słuchu.
Zakres materiału realizowany na zajęciach opiera się na podręczniku 标准教程 STANDARD COURSE HSK1 oraz dodatkowych materiałach przygotowywanych przez lektorów Instytutu.
Zgłoszenia: instytut.konfucjusza@uj.edu.pl.
Więcej informacji na stronie https://instytutkonfucjusza.uj.edu.pl oraz FB Instytutu.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.