Komunikaty PR

Czy warto pracować podczas studiów – nowe wykłady na AZiR.edu.pl

2020-11-23  |  11:30
Biuro prasowe

Decyzja, co będziemy robić po studiach, bardzo często zmienia się jeszcze w ich trakcie. Dlatego tak istotne jest skupienie się na tym, w czym czujemy się najlepsi i jak najwcześniejsze rozpoczęcie pracy – mówi Adam Łącki, prezes zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej, w wypowiedzi dla platformy edukacyjnej Akademia Zarządzania i Rozwoju (azir.edu.pl). Z kolei Krzysztof Krystowski, prezes Związku Pracodawców Klastry Polskie, podkreśla, że na początku drogi zawodowej ważne jest znalezienia swojego „mistrza”. Natomiast Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Żabka Polska, opowiada o możliwościach rozwoju zawodowego, jakie firma daje studentom.

Na platformie edukacyjnej azir.edu.pl regularnie zamieszczane są nowe filmy z wypowiedziami ludzi sukcesu: znanych menedżerów, przedstawicieli nauki i sztuki. Opowiadają oni o swoich studiach, radzą, jaki kierunek wybrać i jak rozpocząć biznes, a także dzielą się refleksjami dotyczącymi swojej kariery. Nagrane specjalnie dla Akademii kilkuminutowe filmy można oglądać bezpłatnie.

Musimy sobie zdawać sprawę z tego, jakie mamy predyspozycje – co sprawia nam przyjemność, a chcielibyśmy, żeby nam jeszcze za to płacili – mówi Adam Łącki, prezes zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. – Jeżeli zaczniemy praktykę wcześniej, okaże się, że może jednak chcemy robić coś innego, że zaczęliśmy pracować w zupełnie innej branży i nam się spodobało, odnajdujemy się tam. I wtedy jest szansa na zmianę kierunku. Ewentualnie, można skończyć wybrany kierunek studiów, a mimo wszystko myśleć o pracy w zupełnie innej branży — podkreśla Łącki, podając siebie za przykład: ukończył Akademię Medyczną w Poznaniu, a odnalazł się w świecie finansów. Zaznacza też, że nie ma uniwersalnej rady co do tego, gdzie warto podjąć pierwszą pracę – niektórzy będą zadowoleni pracując w korporacji, inni zaś odnajdą się w pracy u jednoosobowego przedsiębiorcy, która może zapewnić im większą samodzielność i odpowiedzialność: https://azir.edu.pl/wyklad/wazne-jest-jak-najwczesniejsze-rozpoczecie-pracy-zawodowej/

Podobnego zdania jest Krzysztof Krystowski, prezes Związku Pracodawców Klastry Polskie. Według niego, pierwszą pracę warto rozpocząć jeszcze w czasie studiów. – Buduje to siłę człowieka, odporność i lepsze rozeznanie w prawdziwym świecie – wyjaśnia i dodaje, że podstawa praktyczna, a nie tylko wiedza książkowa, jest niezwykle cenna. Podkreśla też, jak ważne na początku zawodowej drogi jest znalezienia mistrza, czyli kogoś, kto jest nie tylko wybitnym specjalistą w swojej dziedzinie, ale przede wszystkim może być dla nas autorytetem, także życiowym. – Wtedy ta nauka zupełnie inaczej idzie i efekty są lepsze – dodaje. Jego zdaniem, zarówno ekonomia, jak i zarządzanie są naukami z pogranicza nauk ścisłych i nauk społecznych, dlatego będą dobrymi propozycjami kierunków studiów dla zainteresowanych obydwoma obszarami. – Absolwent uczelni o profilu ekonomicznym ma bardzo duże pole do popisu po zakończonych studiach – zaznacza Krzysztof Krystowski, który jest absolwentem Wydziału Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Jakie zainteresowania przydają się w studiowaniu ekonomii? Gdzie można pracować po studiach ekonomicznych? O tym można się przekonać, słuchając wypowiedzi Krzysztofa Krystowskiego dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/na-poczatku-drogi-zawodowej-wazne-jest-znalezienie-mistrza/

O szansach rozwoju zawodowego, stwarzanych dla studentów w firmie Żabka Polska, opowiada na platformie Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych. – Możliwości, które staramy się tworzyć dla studentów, dają zetknięcie z praktyką codziennego funkcjonowania firmy – zaznacza.  Podkreśla, że jest ich wiele: m.in. staże, praktyki, a także program „Kreatorzy produktów”, umożliwiający tworzenie propozycji produktów, które być może trafią na sklepowe półki. Żabka jest partnerem kilku uczelni, ściśle współpracuje m.in. z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.

Jak przekonuje Kubczak, rozwój sieci w ostatnich latach świadczy o wyjątkowości firmy. Warto samemu się o niej przekonać . – Myślę, że warto zobaczyć, jak wygląda od środka firma, która była w stanie w ciągu niespełna czterech lat przeobrazić całą swoją sieć do zupełnie nowego formatu – uważa dyrektor ds. korporacyjnych Żabka Polska. Co ciekawe, aktualnie ponad 10% stanowisk pracy w Żabce to stanowiska związane z technologiami cyfrowymi. – Firma stereotypowo postrzegana jako handlowa, niepostrzeżenie zmieniła się tak naprawdę w firmę cyfrową. To pokazuje, jak zmienia się rynek pracy – zauważa Kubczak. Jakie możliwości rozwoju  zawodowego oferuje Żabka Polska? Dlaczego warto z nich skorzystać? O tym więcej w wypowiedzi Alfreda Kubczaka dla AZiR: https://azir.edu.pl/wyklad/siec-zabka-daje-studentom-wiele-mozliwosci-rozwoju-zawodowego/

Cyfrowa forma Akademii gwarantuje możliwość korzystania z jej zasobów wszystkim osobom z dostępem do Internetu, niezależnie od miejsca zamieszkania czy szkoły, do której uczęszczają. Partnerem strategicznym Akademii Zarządzania i Rozwoju jest Żabka Polska. Natomiast patronat medialny nad platformą objęły: dziennik Polska The Times, Agencja Informacyjna oraz portale: NaszeMiasto.pl, NaszaHistoria.pl, RaportCSR.pl, podlasie24.pl.

Więcej informacji na azir.edu.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.