Komunikaty PR

Dziewczynki z potencjałem, chłopcy z możliwościami

2024-03-08  |  01:00
Biuro prasowe

Wielu z nas wciąż jest przekonanych, że większe predyspozycje do nauki przedmiotów ścisłych mają chłopcy, a humanistycznych dziewczynki. Okazuje się jednak, że to nieprawda.

Wszystkie dzieci mają takie same szanse na efektywną naukę zarówno przedmiotów ścisłych, jak i humanistycznych. Wskazują na to wyniki badania przeprowadzonego w Carnegie Mellon University w Stanach Zjednoczonych pod koniec ubiegłej dekady. Dowodzą one, że mózgi dziewczynek i chłopców rozwijają się w identyczny sposób.

Żadna płeć nie ma „wdrukowanych” preferencji – chłopcy nie rodzą się z ponadprzeciętnymi zdolnościami do matematyki, a dziewczynki nie przychodzą na świat z umiejętnością pisania poprawnych językowo treści. Oznacza to, że przyszłe zainteresowania i umiejętności dzieci zależą głównie od ich wychowania.

W tym kontekście bardzo ważne jest, by rodzice wychowując dzieci już od ich najmłodszych lat wychodzili poza utarte schematy i stereotypy. To na szczęście już się dzieje. Gdy patrzymy na młodych rodziców i to, jakie zabawki kupują swoim dzieciom, zauważyć można, że niewielu z nich kieruje się starą zasadą, że lalki kupuje się jedynie dziewczynkom, a samochodziki chłopcom. To samo tyczy się aktywności jakie organizujemy dzieciom. Takie elementy w znacznym stopniu rzutują na to, czym nasze dzieci będą interesowały się, gdy już podrosną.

Dodatkowo, to czy nasza córka będzie dobra z matematyki a syn pisał szóstkowe wypracowania zależy też w dużej mierze od nauczyciela. Dobrze, jeśli będzie on zaszczepiał w uczniach porównanie, że mózg funkcjonuje, jak mięsień, który staje się silniejszy, jeśli jest „trenowany”. Gdy dziecko uczy się czegoś nowego, za każdym razem tworzą się w mózgu nowe połączenia. Zdolności intelektualne, jak najbardziej można nabywać. Z tego właśnie względu jedną z kluczowych ról w rozwijaniu potencjału dzieci odgrywa nauczyciel. Jego zadaniem jest wspieranie harmonijnego rozwoju dziecka przy uwzględnieniu jego indywidualnych potrzeb.

Podsumowując – zarówno chłopiec może być asem z języka polskiego, jak i dziewczynka może osiągać ponadprzeciętne wyniki z matematyki. Wystarczy rozbudzić zainteresowanie dziecka, a nasza pociecha będzie w stanie funkcjonować w świecie w taki sposób, aby mieć  z tego wysoką satysfakcję i samoocenę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.