Edukacja brzmieniem electro
Rusza kampania edukacyjna EkoElectro, której celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy, szczególnie wśród młodych ludzi, na temat prawidłowego postępowania z elektrośmieciami. Do współpracy zaangażowano artystkę muzyki elektronicznej – Zamilską, która na potrzeby kampanii stworzyła nowy utwór muzyczny, w oparciu o motyw bijącego serca Planety. Można go posłuchać angażując się w edukacyjną konwersację z botem w aplikacji Messenger. Kampania organizowana jest przez UNEP/GRIDWarszawa i ElektroEko, w partnerstwie z firmą SAMSUNG.
Głównym celem kampanii EkoElectro jest dotarcie z edukacyjnym przekazem do dwudziesto- i trzydziestolatków, aktywnie korzystających z takich sprzętów, jak telefony komórkowe i tablety. Wyzwaniem było zainteresowanie młodych ludzi tematem elektrośmieci. Rozwiązaniem stało się stworzenie utworu muzycznego ze znaną i cenioną artystką muzyki elektronicznej - Zamilską. Na język nowoczesnej muzyki przełożona została prośba od Planety o zaangażowanie i pomoc. Treść edukacyjną przekazuje specjalnie przygotowany bot w Messengerze, w formie interaktywnej konwersacji wokół muzyki: m.me/PosluchajEkoElectro
„To bardzo ważne, aby wszystkie elektrośmieci oddawane były przez konsumentów do miejsc do tego przeznaczonych. Chcemy żyć w sposób wygodny, korzystać z dóbr cywilizacji. Jednak, aby móc zachować komfort życia i dobrostan ludzkości konieczne jest korzystanie z technologii i sprzętów w sposób odpowiedzialny, pozwalający chronić środowisko naturalne przed zniszczeniem. Dlatego szukamy sposobów na skuteczne dotarcie z przekazem kampanii dotyczącym tego ważnego tematu bezpośrednio do użytkowników sprzętów” – podkreśla Maria Andrzejewska, Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa.
Odbiorcy angażowani są w bogatą wizualnie konwersację przez kilka dni, a w zamian otrzymują kolejne ścieżki utworu. W trakcie rozmowy dowiadują się co zrobić ze starym i nieużywanym już sprzętem elektronicznym i elektrycznym, aby efektywnie i bezpiecznie wykorzystać surowce, które można z niego jeszcze odzyskać. Uczą się, dlaczego istotne jest, aby poddawać go recyklingowi lub utylizacji w określony sposób, i co przez to zyskujemy zarówno w wymiarze ekologicznym, ale również ekonomicznym. Na koniec, po trzech dniach, otrzymują w całości nowy utwór artystki.
„Młodzi ludzie są dla nas niezwykle ważną grupą odbiorców. – mówi Anna Podsiadło, Marketing Manager w ElektroEko - Wyrośli w świecie nowych technologii, korzystają z nich chętnie i umiejętnie. Ich kompetencje w obchodzeniu się ze sprzętami chcemy poszerzyć o świadome i odpowiedzialne korzystanie z nich, uwzględniające troskę o przyrodę i przyszłość kolejnych pokoleń. Dlatego z przekazem edukacyjnym pojawiamy się w ich „środowisku naturalnym”, jakim są internetowe komunikatory i media społecznościowe”
Dotarcie do grupy młodych odbiorców zapewnia angażujący, interaktywny format kampanii: specjalnie zbudowany bot (w pierwszym etapie kampanii od 1 do 15 grudnia) oraz strona kampanii na Facebooku (w drugim etapie kampanii od 16 do 31 grudnia). Motywacją do wejścia w interakcję jest wirtualne spotkanie z Zamilską - Artystką, która skomponowała specjalnie na potrzeby kampanii elektroniczny utwór EkoElectro.
„Utwór EkoElectro oparty jest na motywie bijącego serca Planety. To muzyczna próba przybliżenia nas do naturalnego rytmu, o którym często na co dzień zapominaliśmy w ostatnich dziesięcioleciach. To artystyczna forma przypominania o potrzebie zachowania tego rytmu, charakteryzującego świat przyrody, o który jako ludzie musimy bardziej bezkompromisowo dbać – również w swoich codziennych nawykach i działaniach” – wyjaśnia Zamilska.
Kampania „EkoElectro” organizowana jest przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa, realizujące w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP), działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Współorganizatorem kampanii jest organizacja odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego ElektroEko,
a partnerem firma Samsung Polska. Za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja SocialPowers. Bota
stworzyła firma finderstand, materiały wideo wyprodukowało Stream Studio, a kampanię wsparła agencja muzyczna CORD Warszawa.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.