Komunikaty PR

Edukacja brzmieniem electro

2020-12-01  |  17:10
Biuro prasowe

Rusza kampania edukacyjna EkoElectro, której celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy, szczególnie wśród młodych ludzi, na temat prawidłowego postępowania z elektrośmieciami. Do współpracy zaangażowano artystkę muzyki elektronicznej – Zamilską, która na potrzeby kampanii stworzyła nowy utwór muzyczny, w oparciu o motyw bijącego serca Planety. Można go posłuchać angażując się w edukacyjną konwersację z botem w aplikacji Messenger. Kampania organizowana jest przez UNEP/GRIDWarszawa i ElektroEko, w partnerstwie z firmą SAMSUNG.

Głównym celem kampanii EkoElectro jest dotarcie z edukacyjnym przekazem do dwudziesto- i trzydziestolatków, aktywnie korzystających z takich sprzętów, jak telefony komórkowe i tablety. Wyzwaniem było zainteresowanie młodych ludzi tematem elektrośmieci. Rozwiązaniem stało się stworzenie utworu muzycznego ze znaną i cenioną artystką muzyki elektronicznej - Zamilską. Na język nowoczesnej muzyki przełożona została prośba od Planety o zaangażowanie i pomoc. Treść edukacyjną przekazuje specjalnie przygotowany bot w Messengerze, w formie interaktywnej konwersacji wokół muzyki: m.me/PosluchajEkoElectro

„To bardzo ważne, aby wszystkie elektrośmieci oddawane były przez konsumentów do miejsc do tego przeznaczonych. Chcemy żyć w sposób wygodny, korzystać z dóbr cywilizacji. Jednak, aby móc zachować komfort życia i dobrostan ludzkości konieczne jest korzystanie z technologii i sprzętów w sposób odpowiedzialny, pozwalający chronić środowisko naturalne przed zniszczeniem. Dlatego szukamy sposobów na skuteczne dotarcie z przekazem kampanii dotyczącym tego ważnego tematu bezpośrednio do użytkowników sprzętów” – podkreśla Maria Andrzejewska, Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Odbiorcy angażowani są w bogatą wizualnie konwersację przez kilka dni, a w zamian otrzymują kolejne ścieżki utworu. W trakcie rozmowy dowiadują się co zrobić ze starym i nieużywanym już sprzętem elektronicznym i elektrycznym, aby efektywnie i bezpiecznie wykorzystać surowce, które można z niego jeszcze odzyskać. Uczą się, dlaczego istotne jest, aby poddawać go recyklingowi lub utylizacji w określony sposób, i co przez to zyskujemy zarówno w wymiarze ekologicznym, ale również ekonomicznym. Na koniec, po trzech dniach, otrzymują w całości nowy utwór artystki.

„Młodzi ludzie są dla nas niezwykle ważną grupą odbiorców. – mówi Anna Podsiadło, Marketing Manager w ElektroEko - Wyrośli w świecie nowych technologii, korzystają z nich chętnie i umiejętnie. Ich kompetencje w obchodzeniu się ze sprzętami chcemy poszerzyć o świadome i odpowiedzialne korzystanie z nich, uwzględniające troskę o przyrodę i przyszłość kolejnych pokoleń. Dlatego z przekazem edukacyjnym pojawiamy się w ich „środowisku naturalnym”, jakim są internetowe komunikatory i media społecznościowe”

Dotarcie do grupy młodych odbiorców zapewnia angażujący, interaktywny format kampanii: specjalnie zbudowany bot (w pierwszym etapie kampanii od 1 do 15 grudnia) oraz strona kampanii na Facebooku (w drugim etapie kampanii od 16 do 31 grudnia). Motywacją do wejścia w interakcję jest wirtualne spotkanie z Zamilską - Artystką, która skomponowała specjalnie na potrzeby kampanii elektroniczny utwór EkoElectro.

„Utwór EkoElectro oparty jest na motywie bijącego serca Planety. To muzyczna próba przybliżenia nas do naturalnego rytmu, o którym często na co dzień zapominaliśmy w ostatnich dziesięcioleciach. To artystyczna forma przypominania o potrzebie zachowania tego rytmu, charakteryzującego świat przyrody, o który jako ludzie musimy bardziej bezkompromisowo dbać – również w swoich codziennych nawykach i działaniach” – wyjaśnia Zamilska.

Kampania „EkoElectro” organizowana jest przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa, realizujące w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP), działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Współorganizatorem kampanii jest organizacja odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego ElektroEko,
a partnerem firma Samsung Polska. Za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja SocialPowers. Bota
stworzyła firma finderstand, materiały wideo wyprodukowało Stream Studio, a kampanię wsparła agencja muzyczna CORD Warszawa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać! Biuro prasowe
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które
Edukacja UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
2024-12-28 | 01:00

UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0

Po maszynie parowej, elektryczności i komputerach - rozwój biotechnologii, nanotechnologii i sztucznej inteligencji ma być punktem zwrotnym w historii ludzkości. Zmiany gospodarcze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Sport

Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.