Komunikaty PR

Edukacja cyfrowa z SAP. Zdobądź dofinansowanie i weź udział w Meet and Code 2020

2020-09-02  |  12:33
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl

Rusza kolejna edycja inicjatywy Meet and Code w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. Do dnia 10 września 2020 organizacje non-profit zajmujące się edukacją i podnoszeniem świadomości w dziedzinie kodowania mogą ubiegać się o dotację na organizację wydarzeń promujących programowanie i nowe technologie. W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo uczestników, wszystkie inicjatywy w ramach tegorocznego Meet and Code będą odbywać się w formie wirtualnej.

Europejski Tydzień Kodowania (Code Week) odbędzie się między 10 a 25 października. Idea Tygodnia Kodowania została opracowana przez Young Advisors, grupę doradczą Neelie Kroes, byłą Komisarz UE ds. Agendy Cyfrowej i jest wspierana przez Komisję Europejską. Częścią ogólnoeuropejskiego Code Week jest inicjatywa Meet and Code. Jej organizatorem jest firma SAP oraz partnerzy: Haus des Stiftens i fundacja TechSoup Europe.

Projekt ma na celu pokazanie dzieciom i młodzieży w wieku 8-24 lat jak dobrą zabawą może być programowanie oraz jak nowoczesne technologie mogą zmieniać codzienne życie i otaczający świat na lepsze.

W ramach Meet and Code przewidywane jest dofinansowanie do kwoty 500 euro na jedno wydarzenie promujące programowanie lub nowe technologie, które zostanie zorganizowane w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania.

Podczas Meet and Code 2019 w Europie odbyło się ponad 1200 inicjatyw, które przyciągnęły łącznie ponad 56 tysięcy uczestników. W Polsce w 100 warsztatach wzięło udział ponad 5 tysięcy uczniów i studentów.

W tym roku ponownie przyznane zostaną nagrody za najlepsze inicjatywy organizowane w ramach Meet and Code 2020. Projekty można zgłaszać w kategoriach:

  • „Girls in IT“,
  • „Community“,
  • „Diversity“,
  • „Code for the Planet“
  • „Code for Europe“.

Wśród europejskich laureatów tych nagród w 2019 roku znalazła się polska fundacja „ArchitectsPL“, która zwyciężyła w kategorii „Code for Planet“. Realizując projekt "Designing and Printing in 3D Coral Reefs", organizatorzy próbowali odbudować światową rafę oceaniczną za pomocą oprogramowania CAD i drukarek 3D. Uczestnicy projektowali sztuczne rafy, które naśladowały zarówno fakturę, jak i strukturę architektoniczną raf naturalnych. Dzięki temu młodzież otrzymała niecodzienną okazję do nauki o zmianie klimatu, jej wpływie na rafy koralowe oraz o tym, jak naukowcy morscy używają drukarek 3D do odtwarzania koralowców. 

Lokalnymi partnerami tegorocznego wydarzenia są fundacja TechSoup Polska i Ministerstwo Cyfryzacji. Więcej informacji na temat Meet and Code https://meet-and-code.org/pl/pl/. Link do rejestracji: https://meet-and-code.org/pl/pl/registration-info.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.