Komunikaty PR

Edukacja w zakresie ekologii oraz ochrona środowiska kluczowe dla P&G

2020-07-02  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Procter & Gamble od dawna wpisuje w swoją strategię działania zmniejszające ślad środowiskowy firmy i jej produktów. Podchodząc do tematu kompleksowo, firma wprowadza w życie plany, które pozwalają na zmniejszenie użycia wody, ograniczenie emisji gazów cieplarnianych i ilości odpadów we własnych fabrykach, na etapie logistyki, a także w czasie, gdy jej produkty są używane. Czując się członkiem społeczności, w których funkcjonuje, firma dba o czystość środowiska, pomaga także budować wiedzę na temat zrównoważonej konsumpcji, realizując, m.in. program edukacyjny „Czysta Ziemia”.

Procter & Gamble i  Fundacja Nasza Ziemia są twórcami programu edukacyjnego „Czysta Ziemia”, przeznaczonego dla uczniów klas VII i VIII  szkół podstawowych. Jest to wieloletnia inicjatywa będąca częścią strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Głównym celem programu jest edukowanie uczniów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji, w szczególności w kwestii ograniczania ilości odpadów, prawidłowej ich segregacji, odpowiedzialnego gospodarowania wodą i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych dzięki zmniejszaniu zużycia energii elektrycznej. W ciągu minionych dwu lat, 1800 uczniów klas 7 i 8 z 30 szkół na warszawskim Targówku, w Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim  wzięło udział lekcjach, podczas których wolontariusze koncernu tłumaczyli powyższe zasady. W ramach  programu uczniowie, wspólnie z wolontariuszami Fundacji oraz P&G zebrali odpady plastikowe, metalowe, szklane oraz papierowe. Wśród zebranych śmieci znalazły się również małe sprzęty AGD, takie jak żelazka czy czajniki elektryczne. - Chcemy kształtować proekologiczne postawy wśród młodzieży. Wierzymy, że łącząc siły firmy, organizacji pozarządowej i lokalnej społeczności  możemy odnieść sukces i sprawić, że nasza planeta będzie czystsza. Dlatego też razem z Fundacją Nasza Ziemia zainicjowaliśmy program edukacyjny, bo tylko poprzez edukowanie, a następnie przekładanie wiedzy na czyny możemy zadbać o środowisko – komentuje Małgorzata Mejer, Manager ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Środkowej.

Dwie edycje programu „Czysta Ziemia” były początkiem edukacyjnych działań koncernu. We wrześniu  dostępne będą  kompleksowe materiały edukacyjne  zarówno dla młodszych jak i starszych klas szkół podstawowych. Materiały będą przygotowane w taki sposób, by odpowiadały wymogom edukacyjnym klas 1-6, ale także starszym uczniom, 7 i 8 klasy. Zróżnicowanie metodyczne tematów związanych z dbaniem o ekologię, odpowiednią segregacją odpadów, oszczędzaniem wody oraz ograniczaniem zużycia energii elektrycznej pozwoli edukować młodzież od najmłodszych lat, a tym samym pielęgnować zrównoważone wybory. Materiały będą dostępne dla wszystkich nauczycieli, ale także dla rodziców. – Wierzymy, że udostępnienie materiałów zarówno nauczycielom jak i rodzicom pozwoli pogłębić wiedzę o ekologii wśród młodzieży. Szkoła jest miejscem, w którym uczymy się jak odpowiednio dbać o środowisko czy segregować odpady, natomiast rodzice i najbliżsi będą wsparciem w powielaniu odpowiedzialnych wyborów, a także umacnianiu ekologicznych nawyków  - dodaje Małgorzata Mejer.

Materiały dydaktyczne będą składać się ze specjalnie przygotowanych skryptów dla kadry nauczycielskiej do wykorzystania podczas lekcji przyrody, biologii, chemii, fizyki czy geografii, ale także podczas godziny wychowawczej.  Ponadto nauczyciele będą dysponować kartami zadań oraz ćwiczeń dla swoich podopiecznych. – Dla Fundacji Nasza Ziemia od początku działalności bardzo ważną grupą są najmłodsi Polacy. To właśnie dzięki uczniom i nauczycielom rok rocznie Akcja Sprzątanie świata - Polska osiąga tak znakomite wyniki.  Dlatego cieszy nas, iż z pomocą takich programów jak „Czysta Ziemia” opracowanych wspólnie z Procter & Gamble możemy docierać z edukacją ekologiczną do milionów Polaków w tym również do nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat pozwala zaszczepić w najmłodszych miłość do środowiska, uwrażliwić ich na potrzeby współczesnego świata, takie jak segregacja odpadów, ograniczenie zużycia wody czy energii. – komentuje Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.

Program Czysta Ziemia, jest częścią wszechstronnych działań, które Procter & Gamble podejmuje w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zaangażowanie jak największej liczby konsumentów pozwoli przekazać, utrwalać i powielać wiedzę na temat odpowiedzialnego dbania o środowisko, procesu odzyskiwania tworzyw sztucznych oraz segregacji odpadów. Z tego względu działania w ramach tego programu będą realizowane w 2020 roku, tak by stale zwiększać ilość zaangażowanych osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów? Biuro prasowe
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?
Edukacja Przedsiębiorcza Warszawianka - spotkanie z Olgą Kozierowską
2024-04-16 | 14:00

Przedsiębiorcza Warszawianka - spotkanie z Olgą Kozierowską

Po krótkiej przerwie, w ramach inicjatywy Przedsiębiorcza Warszawianka, wracają  bezpłatne spotkania dla kobiet, które prowadzą swoje firmy lub myślą o ich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.