Edukacja w zakresie ekologii oraz ochrona środowiska kluczowe dla P&G
Procter & Gamble od dawna wpisuje w swoją strategię działania zmniejszające ślad środowiskowy firmy i jej produktów. Podchodząc do tematu kompleksowo, firma wprowadza w życie plany, które pozwalają na zmniejszenie użycia wody, ograniczenie emisji gazów cieplarnianych i ilości odpadów we własnych fabrykach, na etapie logistyki, a także w czasie, gdy jej produkty są używane. Czując się członkiem społeczności, w których funkcjonuje, firma dba o czystość środowiska, pomaga także budować wiedzę na temat zrównoważonej konsumpcji, realizując, m.in. program edukacyjny „Czysta Ziemia”.
Procter & Gamble i Fundacja Nasza Ziemia są twórcami programu edukacyjnego „Czysta Ziemia”, przeznaczonego dla uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych. Jest to wieloletnia inicjatywa będąca częścią strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Głównym celem programu jest edukowanie uczniów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji, w szczególności w kwestii ograniczania ilości odpadów, prawidłowej ich segregacji, odpowiedzialnego gospodarowania wodą i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych dzięki zmniejszaniu zużycia energii elektrycznej. W ciągu minionych dwu lat, 1800 uczniów klas 7 i 8 z 30 szkół na warszawskim Targówku, w Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim wzięło udział lekcjach, podczas których wolontariusze koncernu tłumaczyli powyższe zasady. W ramach programu uczniowie, wspólnie z wolontariuszami Fundacji oraz P&G zebrali odpady plastikowe, metalowe, szklane oraz papierowe. Wśród zebranych śmieci znalazły się również małe sprzęty AGD, takie jak żelazka czy czajniki elektryczne. - Chcemy kształtować proekologiczne postawy wśród młodzieży. Wierzymy, że łącząc siły firmy, organizacji pozarządowej i lokalnej społeczności możemy odnieść sukces i sprawić, że nasza planeta będzie czystsza. Dlatego też razem z Fundacją Nasza Ziemia zainicjowaliśmy program edukacyjny, bo tylko poprzez edukowanie, a następnie przekładanie wiedzy na czyny możemy zadbać o środowisko – komentuje Małgorzata Mejer, Manager ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Środkowej.
Dwie edycje programu „Czysta Ziemia” były początkiem edukacyjnych działań koncernu. We wrześniu dostępne będą kompleksowe materiały edukacyjne zarówno dla młodszych jak i starszych klas szkół podstawowych. Materiały będą przygotowane w taki sposób, by odpowiadały wymogom edukacyjnym klas 1-6, ale także starszym uczniom, 7 i 8 klasy. Zróżnicowanie metodyczne tematów związanych z dbaniem o ekologię, odpowiednią segregacją odpadów, oszczędzaniem wody oraz ograniczaniem zużycia energii elektrycznej pozwoli edukować młodzież od najmłodszych lat, a tym samym pielęgnować zrównoważone wybory. Materiały będą dostępne dla wszystkich nauczycieli, ale także dla rodziców. – Wierzymy, że udostępnienie materiałów zarówno nauczycielom jak i rodzicom pozwoli pogłębić wiedzę o ekologii wśród młodzieży. Szkoła jest miejscem, w którym uczymy się jak odpowiednio dbać o środowisko czy segregować odpady, natomiast rodzice i najbliżsi będą wsparciem w powielaniu odpowiedzialnych wyborów, a także umacnianiu ekologicznych nawyków - dodaje Małgorzata Mejer.
Materiały dydaktyczne będą składać się ze specjalnie przygotowanych skryptów dla kadry nauczycielskiej do wykorzystania podczas lekcji przyrody, biologii, chemii, fizyki czy geografii, ale także podczas godziny wychowawczej. Ponadto nauczyciele będą dysponować kartami zadań oraz ćwiczeń dla swoich podopiecznych. – Dla Fundacji Nasza Ziemia od początku działalności bardzo ważną grupą są najmłodsi Polacy. To właśnie dzięki uczniom i nauczycielom rok rocznie Akcja Sprzątanie świata - Polska osiąga tak znakomite wyniki. Dlatego cieszy nas, iż z pomocą takich programów jak „Czysta Ziemia” opracowanych wspólnie z Procter & Gamble możemy docierać z edukacją ekologiczną do milionów Polaków w tym również do nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat pozwala zaszczepić w najmłodszych miłość do środowiska, uwrażliwić ich na potrzeby współczesnego świata, takie jak segregacja odpadów, ograniczenie zużycia wody czy energii. – komentuje Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Program Czysta Ziemia, jest częścią wszechstronnych działań, które Procter & Gamble podejmuje w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zaangażowanie jak największej liczby konsumentów pozwoli przekazać, utrwalać i powielać wiedzę na temat odpowiedzialnego dbania o środowisko, procesu odzyskiwania tworzyw sztucznych oraz segregacji odpadów. Z tego względu działania w ramach tego programu będą realizowane w 2020 roku, tak by stale zwiększać ilość zaangażowanych osób.
Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW
Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie
Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.