Komunikaty PR

Edukacja w zakresie ekologii oraz ochrona środowiska kluczowe dla P&G

2020-07-02  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Procter & Gamble od dawna wpisuje w swoją strategię działania zmniejszające ślad środowiskowy firmy i jej produktów. Podchodząc do tematu kompleksowo, firma wprowadza w życie plany, które pozwalają na zmniejszenie użycia wody, ograniczenie emisji gazów cieplarnianych i ilości odpadów we własnych fabrykach, na etapie logistyki, a także w czasie, gdy jej produkty są używane. Czując się członkiem społeczności, w których funkcjonuje, firma dba o czystość środowiska, pomaga także budować wiedzę na temat zrównoważonej konsumpcji, realizując, m.in. program edukacyjny „Czysta Ziemia”.

Procter & Gamble i  Fundacja Nasza Ziemia są twórcami programu edukacyjnego „Czysta Ziemia”, przeznaczonego dla uczniów klas VII i VIII  szkół podstawowych. Jest to wieloletnia inicjatywa będąca częścią strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Głównym celem programu jest edukowanie uczniów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji, w szczególności w kwestii ograniczania ilości odpadów, prawidłowej ich segregacji, odpowiedzialnego gospodarowania wodą i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych dzięki zmniejszaniu zużycia energii elektrycznej. W ciągu minionych dwu lat, 1800 uczniów klas 7 i 8 z 30 szkół na warszawskim Targówku, w Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim  wzięło udział lekcjach, podczas których wolontariusze koncernu tłumaczyli powyższe zasady. W ramach  programu uczniowie, wspólnie z wolontariuszami Fundacji oraz P&G zebrali odpady plastikowe, metalowe, szklane oraz papierowe. Wśród zebranych śmieci znalazły się również małe sprzęty AGD, takie jak żelazka czy czajniki elektryczne. - Chcemy kształtować proekologiczne postawy wśród młodzieży. Wierzymy, że łącząc siły firmy, organizacji pozarządowej i lokalnej społeczności  możemy odnieść sukces i sprawić, że nasza planeta będzie czystsza. Dlatego też razem z Fundacją Nasza Ziemia zainicjowaliśmy program edukacyjny, bo tylko poprzez edukowanie, a następnie przekładanie wiedzy na czyny możemy zadbać o środowisko – komentuje Małgorzata Mejer, Manager ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Środkowej.

Dwie edycje programu „Czysta Ziemia” były początkiem edukacyjnych działań koncernu. We wrześniu  dostępne będą  kompleksowe materiały edukacyjne  zarówno dla młodszych jak i starszych klas szkół podstawowych. Materiały będą przygotowane w taki sposób, by odpowiadały wymogom edukacyjnym klas 1-6, ale także starszym uczniom, 7 i 8 klasy. Zróżnicowanie metodyczne tematów związanych z dbaniem o ekologię, odpowiednią segregacją odpadów, oszczędzaniem wody oraz ograniczaniem zużycia energii elektrycznej pozwoli edukować młodzież od najmłodszych lat, a tym samym pielęgnować zrównoważone wybory. Materiały będą dostępne dla wszystkich nauczycieli, ale także dla rodziców. – Wierzymy, że udostępnienie materiałów zarówno nauczycielom jak i rodzicom pozwoli pogłębić wiedzę o ekologii wśród młodzieży. Szkoła jest miejscem, w którym uczymy się jak odpowiednio dbać o środowisko czy segregować odpady, natomiast rodzice i najbliżsi będą wsparciem w powielaniu odpowiedzialnych wyborów, a także umacnianiu ekologicznych nawyków  - dodaje Małgorzata Mejer.

Materiały dydaktyczne będą składać się ze specjalnie przygotowanych skryptów dla kadry nauczycielskiej do wykorzystania podczas lekcji przyrody, biologii, chemii, fizyki czy geografii, ale także podczas godziny wychowawczej.  Ponadto nauczyciele będą dysponować kartami zadań oraz ćwiczeń dla swoich podopiecznych. – Dla Fundacji Nasza Ziemia od początku działalności bardzo ważną grupą są najmłodsi Polacy. To właśnie dzięki uczniom i nauczycielom rok rocznie Akcja Sprzątanie świata - Polska osiąga tak znakomite wyniki.  Dlatego cieszy nas, iż z pomocą takich programów jak „Czysta Ziemia” opracowanych wspólnie z Procter & Gamble możemy docierać z edukacją ekologiczną do milionów Polaków w tym również do nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat pozwala zaszczepić w najmłodszych miłość do środowiska, uwrażliwić ich na potrzeby współczesnego świata, takie jak segregacja odpadów, ograniczenie zużycia wody czy energii. – komentuje Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.

Program Czysta Ziemia, jest częścią wszechstronnych działań, które Procter & Gamble podejmuje w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zaangażowanie jak największej liczby konsumentów pozwoli przekazać, utrwalać i powielać wiedzę na temat odpowiedzialnego dbania o środowisko, procesu odzyskiwania tworzyw sztucznych oraz segregacji odpadów. Z tego względu działania w ramach tego programu będą realizowane w 2020 roku, tak by stale zwiększać ilość zaangażowanych osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW Biuro prasowe
2024-11-29 | 13:30

Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu Eduniversal dla Wydziału Zarządzania UW

Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego zdobywa prestiżowe wyróżnienia w rankingu Eduniversal Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego zdobył srebrne
Edukacja Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie
2024-11-28 | 13:28

Uczelnia Łazarskiego ogłasza zmiany w Zarządzie

Z dniem 23 października 2024 roku nastąpiły zmiany w Zarządzie Uczelni Łazarskiego, które są istotnym krokiem w kierunku dalszego umacniania jej pozycji jako nowoczesnej instytucji
Edukacja Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum
2024-11-26 | 12:00

Dyrektorzy polskich szkół na Litwie odwiedzili białostockie liceum

Wizyta 27 dyrektorów litewskich szkół to początek współpracy z I Społecznym Liceum Ogólnokształcącym. Jej celem jest wymiana doświadczeń, budowa

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.