Komunikaty PR

Edukacja w zakresie ekologii oraz ochrona środowiska kluczowe dla P&G

2020-07-02  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Procter & Gamble od dawna wpisuje w swoją strategię działania zmniejszające ślad środowiskowy firmy i jej produktów. Podchodząc do tematu kompleksowo, firma wprowadza w życie plany, które pozwalają na zmniejszenie użycia wody, ograniczenie emisji gazów cieplarnianych i ilości odpadów we własnych fabrykach, na etapie logistyki, a także w czasie, gdy jej produkty są używane. Czując się członkiem społeczności, w których funkcjonuje, firma dba o czystość środowiska, pomaga także budować wiedzę na temat zrównoważonej konsumpcji, realizując, m.in. program edukacyjny „Czysta Ziemia”.

Procter & Gamble i  Fundacja Nasza Ziemia są twórcami programu edukacyjnego „Czysta Ziemia”, przeznaczonego dla uczniów klas VII i VIII  szkół podstawowych. Jest to wieloletnia inicjatywa będąca częścią strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Głównym celem programu jest edukowanie uczniów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji, w szczególności w kwestii ograniczania ilości odpadów, prawidłowej ich segregacji, odpowiedzialnego gospodarowania wodą i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych dzięki zmniejszaniu zużycia energii elektrycznej. W ciągu minionych dwu lat, 1800 uczniów klas 7 i 8 z 30 szkół na warszawskim Targówku, w Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim  wzięło udział lekcjach, podczas których wolontariusze koncernu tłumaczyli powyższe zasady. W ramach  programu uczniowie, wspólnie z wolontariuszami Fundacji oraz P&G zebrali odpady plastikowe, metalowe, szklane oraz papierowe. Wśród zebranych śmieci znalazły się również małe sprzęty AGD, takie jak żelazka czy czajniki elektryczne. - Chcemy kształtować proekologiczne postawy wśród młodzieży. Wierzymy, że łącząc siły firmy, organizacji pozarządowej i lokalnej społeczności  możemy odnieść sukces i sprawić, że nasza planeta będzie czystsza. Dlatego też razem z Fundacją Nasza Ziemia zainicjowaliśmy program edukacyjny, bo tylko poprzez edukowanie, a następnie przekładanie wiedzy na czyny możemy zadbać o środowisko – komentuje Małgorzata Mejer, Manager ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Środkowej.

Dwie edycje programu „Czysta Ziemia” były początkiem edukacyjnych działań koncernu. We wrześniu  dostępne będą  kompleksowe materiały edukacyjne  zarówno dla młodszych jak i starszych klas szkół podstawowych. Materiały będą przygotowane w taki sposób, by odpowiadały wymogom edukacyjnym klas 1-6, ale także starszym uczniom, 7 i 8 klasy. Zróżnicowanie metodyczne tematów związanych z dbaniem o ekologię, odpowiednią segregacją odpadów, oszczędzaniem wody oraz ograniczaniem zużycia energii elektrycznej pozwoli edukować młodzież od najmłodszych lat, a tym samym pielęgnować zrównoważone wybory. Materiały będą dostępne dla wszystkich nauczycieli, ale także dla rodziców. – Wierzymy, że udostępnienie materiałów zarówno nauczycielom jak i rodzicom pozwoli pogłębić wiedzę o ekologii wśród młodzieży. Szkoła jest miejscem, w którym uczymy się jak odpowiednio dbać o środowisko czy segregować odpady, natomiast rodzice i najbliżsi będą wsparciem w powielaniu odpowiedzialnych wyborów, a także umacnianiu ekologicznych nawyków  - dodaje Małgorzata Mejer.

Materiały dydaktyczne będą składać się ze specjalnie przygotowanych skryptów dla kadry nauczycielskiej do wykorzystania podczas lekcji przyrody, biologii, chemii, fizyki czy geografii, ale także podczas godziny wychowawczej.  Ponadto nauczyciele będą dysponować kartami zadań oraz ćwiczeń dla swoich podopiecznych. – Dla Fundacji Nasza Ziemia od początku działalności bardzo ważną grupą są najmłodsi Polacy. To właśnie dzięki uczniom i nauczycielom rok rocznie Akcja Sprzątanie świata - Polska osiąga tak znakomite wyniki.  Dlatego cieszy nas, iż z pomocą takich programów jak „Czysta Ziemia” opracowanych wspólnie z Procter & Gamble możemy docierać z edukacją ekologiczną do milionów Polaków w tym również do nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat pozwala zaszczepić w najmłodszych miłość do środowiska, uwrażliwić ich na potrzeby współczesnego świata, takie jak segregacja odpadów, ograniczenie zużycia wody czy energii. – komentuje Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.

Program Czysta Ziemia, jest częścią wszechstronnych działań, które Procter & Gamble podejmuje w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zaangażowanie jak największej liczby konsumentów pozwoli przekazać, utrwalać i powielać wiedzę na temat odpowiedzialnego dbania o środowisko, procesu odzyskiwania tworzyw sztucznych oraz segregacji odpadów. Z tego względu działania w ramach tego programu będą realizowane w 2020 roku, tak by stale zwiększać ilość zaangażowanych osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.