Komunikaty PR

Engineers of the Future – Smart, Skilled, Secure

2023-09-28  |  09:30
Biuro prasowe

Współfinansowany przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ i realizowany przez międzynarodowy zespół ekspertów z Uniwersytetu Luciana Blagi w Sibiu, Klaster GAIA oraz Smart Secure Networks, projekt "Engineers of the Future – Smart, Skilled, Secure" jest odpowiedzią na istotny problem, który dotyka obszar cyfrowego rozwoju w Europie. Cyberbezpieczeństwo, często postrzegane przez pracowników jako przeszkoda lub opcja, nie jest jeszcze wystarczająco doceniane jako kluczowy element funkcjonowania przedsiębiorstw w dobie cyfryzacji. Tymczasem zmiana tej mentalności jest kluczowa dla sukcesu i efektywności cyfryzacji, zwłaszcza w kontekście perspektywy 2021-27, której celem jest rozwijanie potencjału cyfrowego w ramach programu Cyfrowa Europa. 

Głównym celem projektu jest stworzenie systemu specjalistycznych kursów zawodowych dla młodzieży z ostatnich klas szkół średnich oraz studentów pierwszych lat inżynierskich. Te kursy skoncentrowane są na nowoczesnych systemach automatyki przemysłowej i Przemysłowym Internecie Rzeczy (IIoT) z uwzględnieniem cyberbezpieczeństwa jako kluczowego komponentu cyfryzacji. 

System kursów ma na celu wprowadzenie praktycznej wiedzy poprzez zajęcia laboratoryjne i projekty, przygotowując nowe grupy zawodowe do pracy w zautomatyzowanych przedsiębiorstwach. Projekt ma również za zadanie zapoznanie uczestników z możliwościami i wymaganiami związanymi z cyfrowymi systemami produkcji opartymi na inteligentnych rozwiązaniach Internetu Rzeczy, które wpisują się w koncepcję Przemysłu 4.0. 

Innowacyjność projektu polega na stworzeniu programu kursów i szkoleń specjalistycznych, które jeszcze nie istnieją jako standard. Te kursy krytycznie wpływają na kluczowe obszary rozwoju cyfrowego w Europie, zgodnie z założeniami programu Cyfrowa Europa oraz polityką Zielonego Ładu, które promują cyfryzację jako narzędzie do poprawy efektywności energetycznej i surowcowej. 

Projekt koncentruje się szczególnie na zagadnieniach cyberbezpieczeństwa w systemach Przemysłowego Internetu Rzeczy i ekosystemie Przemysłu 4.0, uznając je za nieodzowny warunek funkcjonowania tych systemów. Celem projektu jest zbudowanie świadomości roli, jaką odgrywa cyberbezpieczeństwo w cyfrowych rozwiązaniach produkcyjnych oraz w procesach zarządzania organizacjami operującymi w zautomatyzowanych systemach. 

Poprzez zajęcia laboratoryjne i projekty, uczestnicy kursów zdobywają praktyczną wiedzę na temat pracy urządzeń w systemach Automatyki Przemysłowej i Przemysłowego Internetu Rzeczy, korzystając z inteligentnych czujników i systemów analizy danych. Uczą się standardów i sposobów komunikacji, zarządzania oraz kontroli tych środowisk, a także programowania i zapewniania bezpieczeństwa fizycznego i cybernetycznego. 

Projekt umożliwia uczestnikom zapoznanie się z możliwościami oferowanymi przez zrobotyzowane systemy produkcji, cyfrowe systemy zarządzania produkcją oraz integrację systemów produkcyjnych i procesów organizacyjnych i biznesowych. W ramach projektu eksplorowane są również zagadnienia związane z efektywnością energetyczną i zarządzaniem surowcami w kontekście nowoczesnego zarządzania logistyką. 

W rezultacie projekt "Engineers of the Future – Smart, Skilled, Secure" ma na celu nie tylko przygotowanie nowej generacji pracowników do cyfrowego świata przemysłu, ale także zwiększenie świadomości roli cyberbezpieczeństwa w tym kontekście. Jest to krytyczny krok w kierunku osiągnięcia celów programu Cyfrowa Europa oraz polityki Zielonego Ładu, przyczyniając się do zrównoważonego rozwoju i konkurencyjności przemysłu europejskiego.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.