Komunikaty PR

Facebook, NASK i UNICEF Polska zapraszają nauczycieli i pedagogów na konferencje

2021-03-11  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

11 marca 2021 r.

 

Konferencje online odbędą się 30 marca oraz 13 kwietnia 2021 r. jako część ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Przystań w sieci”. W całej Polsce dołączyło do niego już blisko 3000 nauczycieli i 36 000 uczniów, którzy pogłębiają wiedzę na temat bezpiecznego i świadomego korzystania z internetu, realizując kursy e-learningowe dostępne na platformie www.przystanwsieci.pl.

 

Celem programu jest wsparcie procesu kształtowania umiejętności krytycznej oceny treści i wyposażenie odbiorców –  nauczycieli i uczniów w wieku 13-17 lat –  w kompetencje niezbędne do radzenia sobie z niebezpiecznymi sytuacjami w sieci. Wirtualne wydarzenia, które odbędą się 30 marca oraz 13 kwietnia 2021 r. w godzinach 10:00-14:00, dostarczą wiedzę  adresowaną do szerokiego grona profesjonalistów pracujących na co dzień z młodzieżą.

Wykłady poprowadzą eksperci, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z bezpieczeństwem online. Wśród zaproszonych gości są m.in. prof. Jacek Pyżalski, zajmujący się tematami agresji elektronicznej i cyberbullyingu wśród młodzieży, dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, koordynatorka badań dotyczących FOMO (ang. fear of missing out), Przemek Jaroszewski, kierownik zespołu CERT Polska, zajmujący się bezpieczeństwem teleinformatycznym, Dawid Łasiński, znany w sieci jako Pan Belfer, a także Agnieszka Jaworska i Karol Karpiński, eksperci Facebooka w zakresie bezpieczeństwa w sieci. Obie konferencje poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge, dziennikarka radiowo-telewizyjna, w przeszłości związana m.in. z Radiem ZET czy Polskim Radiem.

– Obserwując ogromne zainteresowanie naszym projektem wśród nauczycieli i uczniów, widzimy rosnącą potrzebę pogłębiania informacji, które zdobyli dzięki naszej platformie i dostępnym tam materiałom – mówi Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce, krajach bałtyckich, Rumunii i Bułgarii. – Konferencje dla nauczycieli to kolejny krok ku bezpiecznemu i świadomemu odbieraniu treści internetowych przez młodych ludzi, którzy w dobie zdalnej edukacji potrzebują wsparcia i opieki jak nigdy dotąd. Cieszę się, że Facebook jest częścią projektu, który realnie odpowiada na ich potrzeby i wpisuje się w aktualne wyzwania polskich szkół.

 

Na bezpłatne konferencje mogą zarejestrować się wszyscy nauczyciele i pedagodzy, którzy w codziennej pracy z młodzieżą szukają odpowiedzi na pytania związane z funkcjonowaniem nastolatków w sieci. Z uwagi na epidemię COVID-19, udział odbiorców konferencji zaplanowany jest w formule online. Zapisy odbywają się poprzez formularz dostępny pod adresem www.przystanwsieci.pl/konferencje. Liczba miejsc jest ograniczona, a o udziale decyduje kolejność zgłoszeń. Chętni mogą wybrać jedną konferencję lub wziąć udział w obydwu wydarzeniach.

 

– NASK od wielu lat realizuje projekty mające na celu podwyższanie poziomu kompetencji cyfrowych, zarówno u dorosłych, jak i dzieci oraz młodzieży. „Przystań w sieci” doskonale wpisuje się w naszą misję edukacyjną. Chcielibyśmy, aby dzięki takim inicjatywom internet nie tylko był miejscem wolnym od zagrożeń, ale też stawał się przestrzenią, w której młodzi mogą z powodzeniem realizować swoje pasje i zdobywać wiedzę. Jest to jednak możliwe tylko w przypadku, kiedy korzystają z zasobów sieci w pełni świadomie. Jestem przekonana, że projekt „Przystań w sieci” i najbliższe konferencje pomogą młodszym i starszym użytkownikom internetu poczuć się online bezpiecznie i pewnie – mówi Agnieszka Żeglińska, Dyrektor ds. Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Ekosystemu OSE.

W trakcie transmisji uczestnicy będą mogli także pobrać certyfikat potwierdzający udział w wydarzeniu. Po zakończeniu obydwu wydarzeń nagrania wystąpień i materiały konferencyjne zostaną udostępnione na platformie projektu. Będą mogły z nich skorzystać np. osoby, które z różnych przyczyn nie wezmą udziału w spotkaniach.

– Z ogromną przyjemnością zapraszamy wszystkich nauczycieli i pedagogów do udziału w konferencjach poświęconych bezpieczeństwu w internecie. Programy obu wydarzeń są niezwykle interesujące, wypełnione aktualną wiedzą, którą można wykorzystać w pracy dydaktycznej. Wierzę głęboko, że zarówno udział w projekcie „Przystań w sieci”, jak i uczestnictwo w konferencjach, przyczynią się do budowania i rozwijania kompetencji cyfrowych nauczycieli, a w efekcie przełożą się na podniesienie bezpieczeństwa młodych ludzi w sieci – podsumowuje Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

 

„Przystań w sieci” to projekt edukacyjny poświęcony tematyce bezpieczeństwa w sieci i świadomego odbioru treści internetowych, który został zainicjowany w listopadzie 2020 r. przez Facebooka, NASK PIB oraz UNICEF Polska. Głównym elementem projektu jest platforma edukacyjna z sześcioma modułami tematycznymi przystosowanymi do potrzeb nauczycieli, a także uczniów klas 7-8 szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych.

 

Projekt trwa do końca roku szkolnego 2020/2021. Na bazie dodatkowych materiałów dostępnych na stronie internetowej projektu, uczestnicy mogą wziąć udział w konkursie na projekt kampanii społecznej, a także zorganizować w swojej placówce Dzień Świadomego Korzystania z Internetu. Szczegółowe informacje dostępne są po zalogowaniu na platformie www.przystanwsieci.pl. Udział w projekcie jest bezpłatny.

 

Projekt „Przystań w sieci” został objęty patronatem honorowym Prezesa Rady Ministrów. Wszystkie placówki, które zrealizują projekt zgodnie z jego założeniami, otrzymają Certyfikat Szkoły Promującej Świadome Korzystanie z internetu w roku szkolnym 2020/2021.

 

Więcej informacji jest dostępnych jest na platformie www.przystanwsieci.pl oraz na stronach organizatorów na Facebooku:


Przestrzeń from Facebook https://www.facebook.com/PrzestrzenFb

NASK https://www.facebook.com/NASKpl

UNICEF Polska https://www.facebook.com/unicefpolska 

 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu:

 

Biuro Prasowe Facebooka – Piotr Czarniak, tel. 609 520 578,
piotr.czarniak@hkstrategies.com

NASK BIP – Bartosz Loba, tel. 693 220 713, media@nask.pl 

UNICEF Polska – Monika Kacprzak, tel. 509 224 588, mkacprzak@unicef.pl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Stowarzyszenie UNICEF Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.