Facebook, NASK i UNICEF Polska zapraszają nauczycieli i pedagogów na konferencje
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
11 marca 2021 r.
Konferencje online odbędą się 30 marca oraz 13 kwietnia 2021 r. jako część ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Przystań w sieci”. W całej Polsce dołączyło do niego już blisko 3000 nauczycieli i 36 000 uczniów, którzy pogłębiają wiedzę na temat bezpiecznego i świadomego korzystania z internetu, realizując kursy e-learningowe dostępne na platformie www.przystanwsieci.pl.
Celem programu jest wsparcie procesu kształtowania umiejętności krytycznej oceny treści i wyposażenie odbiorców – nauczycieli i uczniów w wieku 13-17 lat – w kompetencje niezbędne do radzenia sobie z niebezpiecznymi sytuacjami w sieci. Wirtualne wydarzenia, które odbędą się 30 marca oraz 13 kwietnia 2021 r. w godzinach 10:00-14:00, dostarczą wiedzę adresowaną do szerokiego grona profesjonalistów pracujących na co dzień z młodzieżą.
Wykłady poprowadzą eksperci, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z bezpieczeństwem online. Wśród zaproszonych gości są m.in. prof. Jacek Pyżalski, zajmujący się tematami agresji elektronicznej i cyberbullyingu wśród młodzieży, dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, koordynatorka badań dotyczących FOMO (ang. fear of missing out), Przemek Jaroszewski, kierownik zespołu CERT Polska, zajmujący się bezpieczeństwem teleinformatycznym, Dawid Łasiński, znany w sieci jako Pan Belfer, a także Agnieszka Jaworska i Karol Karpiński, eksperci Facebooka w zakresie bezpieczeństwa w sieci. Obie konferencje poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge, dziennikarka radiowo-telewizyjna, w przeszłości związana m.in. z Radiem ZET czy Polskim Radiem.
– Obserwując ogromne zainteresowanie naszym projektem wśród nauczycieli i uczniów, widzimy rosnącą potrzebę pogłębiania informacji, które zdobyli dzięki naszej platformie i dostępnym tam materiałom – mówi Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce, krajach bałtyckich, Rumunii i Bułgarii. – Konferencje dla nauczycieli to kolejny krok ku bezpiecznemu i świadomemu odbieraniu treści internetowych przez młodych ludzi, którzy w dobie zdalnej edukacji potrzebują wsparcia i opieki jak nigdy dotąd. Cieszę się, że Facebook jest częścią projektu, który realnie odpowiada na ich potrzeby i wpisuje się w aktualne wyzwania polskich szkół.
Na bezpłatne konferencje mogą zarejestrować się wszyscy nauczyciele i pedagodzy, którzy w codziennej pracy z młodzieżą szukają odpowiedzi na pytania związane z funkcjonowaniem nastolatków w sieci. Z uwagi na epidemię COVID-19, udział odbiorców konferencji zaplanowany jest w formule online. Zapisy odbywają się poprzez formularz dostępny pod adresem www.przystanwsieci.pl/konferencje. Liczba miejsc jest ograniczona, a o udziale decyduje kolejność zgłoszeń. Chętni mogą wybrać jedną konferencję lub wziąć udział w obydwu wydarzeniach.
– NASK od wielu lat realizuje projekty mające na celu podwyższanie poziomu kompetencji cyfrowych, zarówno u dorosłych, jak i dzieci oraz młodzieży. „Przystań w sieci” doskonale wpisuje się w naszą misję edukacyjną. Chcielibyśmy, aby dzięki takim inicjatywom internet nie tylko był miejscem wolnym od zagrożeń, ale też stawał się przestrzenią, w której młodzi mogą z powodzeniem realizować swoje pasje i zdobywać wiedzę. Jest to jednak możliwe tylko w przypadku, kiedy korzystają z zasobów sieci w pełni świadomie. Jestem przekonana, że projekt „Przystań w sieci” i najbliższe konferencje pomogą młodszym i starszym użytkownikom internetu poczuć się online bezpiecznie i pewnie – mówi Agnieszka Żeglińska, Dyrektor ds. Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Ekosystemu OSE.
W trakcie transmisji uczestnicy będą mogli także pobrać certyfikat potwierdzający udział w wydarzeniu. Po zakończeniu obydwu wydarzeń nagrania wystąpień i materiały konferencyjne zostaną udostępnione na platformie projektu. Będą mogły z nich skorzystać np. osoby, które z różnych przyczyn nie wezmą udziału w spotkaniach.
– Z ogromną przyjemnością zapraszamy wszystkich nauczycieli i pedagogów do udziału w konferencjach poświęconych bezpieczeństwu w internecie. Programy obu wydarzeń są niezwykle interesujące, wypełnione aktualną wiedzą, którą można wykorzystać w pracy dydaktycznej. Wierzę głęboko, że zarówno udział w projekcie „Przystań w sieci”, jak i uczestnictwo w konferencjach, przyczynią się do budowania i rozwijania kompetencji cyfrowych nauczycieli, a w efekcie przełożą się na podniesienie bezpieczeństwa młodych ludzi w sieci – podsumowuje Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.
„Przystań w sieci” to projekt edukacyjny poświęcony tematyce bezpieczeństwa w sieci i świadomego odbioru treści internetowych, który został zainicjowany w listopadzie 2020 r. przez Facebooka, NASK PIB oraz UNICEF Polska. Głównym elementem projektu jest platforma edukacyjna z sześcioma modułami tematycznymi przystosowanymi do potrzeb nauczycieli, a także uczniów klas 7-8 szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych.
Projekt trwa do końca roku szkolnego 2020/2021. Na bazie dodatkowych materiałów dostępnych na stronie internetowej projektu, uczestnicy mogą wziąć udział w konkursie na projekt kampanii społecznej, a także zorganizować w swojej placówce Dzień Świadomego Korzystania z Internetu. Szczegółowe informacje dostępne są po zalogowaniu na platformie www.przystanwsieci.pl. Udział w projekcie jest bezpłatny.
Projekt „Przystań w sieci” został objęty patronatem honorowym Prezesa Rady Ministrów. Wszystkie placówki, które zrealizują projekt zgodnie z jego założeniami, otrzymają Certyfikat Szkoły Promującej Świadome Korzystanie z internetu w roku szkolnym 2020/2021.
Więcej informacji jest dostępnych jest na platformie www.przystanwsieci.pl oraz na stronach organizatorów na Facebooku:
Przestrzeń from Facebook https://www.facebook.com/PrzestrzenFb
NASK https://www.facebook.com/NASKpl
UNICEF Polska https://www.facebook.com/unicefpolska
W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu:
Biuro Prasowe Facebooka – Piotr Czarniak, tel. 609 520 578,
piotr.czarniak@hkstrategies.com
NASK BIP – Bartosz Loba, tel. 693 220 713, media@nask.pl
UNICEF Polska – Monika Kacprzak, tel. 509 224 588, mkacprzak@unicef.pl

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.