Komunikaty PR

Festiwal Explory w Urzędzie Patentowym

2023-03-31  |  16:00
Biuro prasowe

Za nami Regionalny Festiwal Explory w Warszawie! To pierwszy, z czterech lokalnych wydarzeń, które odbędą się wiosną 2023 roku. Festiwal składał się dwóch części – stacjonarnej, w której uczniowie i uczennice brali udział w popularnonaukowych zajęciach oraz internetowej czyli regionalnego etapu Konkursu Explory.

 

Explory to największa w Polsce inicjatywa wyszukująca, sieciująca i rozwijająca talenty. Od 12 lat Program pomaga młodym badaczom i naukowcom odnaleźć się w świecie nauki i biznesu. -Jesteśmy dumni, że Program Explory zachęca coraz więcej młodych talentów do rozwijania nowatorskich projektów badawczych i technicznych. Cieszymy się, że mamy udział w tym, że młodzi zauważają swój potencjał i rozwijają skrzydła. Z radością budujemy wspierającą społeczność łącząc różne środowiska – uzdolnioną młodzież, szkoły i uczelnie oraz odpowiedzialny biznes, którego zaangażowanie pozwala nam działać jeszcze prężniej – mówi o Programie Dorota Braziewicz, Dyrektor Explory.

 

29 marca w Urzędzie Patentowym RP, na zaproszenie Explory pojawiło się 350 uczniów i uczennic. Młodzi wzięli udział w warsztatach i wykładach, w których prowadzący przekonywali, że nauka nie tylko pobudza kreatywność, ale może być także ciekawą drogą kariery. Goście festiwalu mieli do wyboru osiem różnych tematów, m.in. „Jak zobaczyć niewidzialne? Poszukiwanie planet swobodnych” dr Przemysława Mroza, „Zadziwiająca matematyka”- dr inż. Michała Zwierzyńskiego, „Korzyści z e(x)ploracji własności intelektualnej”- spotkanie prowadzone przez gospodarzy wydarzenia Piotra Wiatrowskiego i Jacka Romanowicza z Urzędu Patentowego RP. Kilka grup uczestniczyło także w warsztatach dr Katarzyny Kołacz dotyczących metody „design thiniking” w prowadzeniu projektu badawczego. 

Ważnym i inspirującem momentem Festiwalu była prowadzona przez Justynę Suchecką- Jadczak rozmowa z finalistami poprzednich edycji Explory.  Podczas panelu zaprezentowali się Julia Kosińska, Mateusz Malikowski, Patryk Górski, Gabriela Rutkowska i Kamil Leonik. Opowiedzieli o projektach, nad którymi pracują, kulisach pracy młodego badacza i swoich planach na przyszłość.

Mamy nadzieję, że ta dawka festiwalowej wiedzy i inspiracji zaowocuje kolejnymi  ambitnymi projektami młodych twórców.

Kolejne dwa dni Festiwalu odbywały się online. W platformie konferencyjnej zgromadziło się 66 twórców 31 projektów. Młodzi mieli okazję skonfrontować swoje innowacje z eksperckim jury złożonym z naukowców i przedstawicieli specjalistycznych firm. Jury wyłoniło 8 projektów, które zakwalifikowały się do finału.  W Konkursie Explory młodzi walczą o nagrody główne ufundowane przez Mecenasa Programu, PKN ORLEN (stypendia w wysokości 15, 10 i 7 tysięcy złotych) oraz akredytację na najważniejszy konkurs dla innowatorów na świecie – REGENERON ISEF.

Sprawdzony sposób na rozwój talentów

W minionej dekadzie Program zgromadził społeczność ponad 2400 młodych innowatorów, którzy zgłosili do Konkursu Explory ponad 1500 projektów naukowych i wynalazków. Odbyło się już ponad 90 wydarzeń dla pasjonatów innowacji i nowych technologii. Wzięło w nich udział ponad 40 tysięcy osób. O Explory i kompleksowym rozwoju swoich talentów uczniowie słyszą już w szkołach i regionach. Międzysektorowa współpraca z samorządami pozwala bowiem na lokalne pojawienie się Programu poprzez organizowane warsztaty, spotkania ze specjalistami i  prezentacje naukowe.

O skuteczności Programu najlepiej świadczą Alumni Explory – uzdolnione osoby, które dziś studiują i pracują na najlepszych Uniwersytetach w kraju i za granicą. Tak jak Anna Skierska, studentka Uniwersytetu w w Groningen, która od pięciu lat pracuje nad projektem modyfikacji nanokrystalicznych ogniw słonecznych w celu zwiększenia ich wydajności czy Szymon Gaca, w Explory rozwijający projekt wpływu chelatów IDHA żelaza i miedzi na przyswajanie azotu przez pszenicę, dziś stażysta renomowanego  instytutu technologicznego w Walencji. O rozwoju laureatów, ich codzienności i perspektywie na otaczający świat przeczytać można w mediach społecznościowych Explory. Alumni chętnie angażują się w kolejne działania Programu jako mentorzy, ambasadorzy czy prowadzący zajęcia. Wierzymy, że już wkrótce do tego grona dołączą kolejni młodzi, tym razem z Warszawy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Znamy wyniki 2. edycji Universiady – zwycięzcami młodzi naukowcy z Oławy Biuro prasowe
2024-04-30 | 01:00

Znamy wyniki 2. edycji Universiady – zwycięzcami młodzi naukowcy z Oławy

PPG (NYSE: PPG) poinformowała, że wyłoniono zwycięskie zespoły 2. edycji konkursu Universiada. Pierwsze miejsce i 5000 zł przyznano drużynie ze SP nr 8 w Oławie, drugie miejsce i 2500 zł
Edukacja Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”
2024-04-25 | 15:30

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.