Finaliści VIII edycji konkursu „Finansoaktywni” zostali nagrodzeni!
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
15 czerwca w Ministerstwie Finansów odbyła się gala finałowa VIII edycji programu edukacyjnego „Finansoaktywni”. Kapituła konkursowa wyłoniła 10 zespołów ze szkół w całej Polsce, które przygotowały najlepsze prace konkursowe. W Warszawie na młodzież czekali przedstawiciele kierownictwa Ministerstwa Finansów oraz członkowie kapituły konkursowej.
„W Ministerstwie Finansów doskonale wiemy jak ważna jest edukacja finansowa, a promowanie tej wiedzy jest jednym z naszych celów. Finanse odgrywają coraz większą rolę w codziennym życiu, a podatki są jedną z dwóch rzeczy, o której pisał Benjamin Franklin, że nie możemy i nie wyobrażamy sobie naszego życia i naszego państwa bez podatków. Wy udowodniliście, że tę wiedze o podatkach macie na wysokim poziomie. I wiem, że ta wiedza się wam przyda nie tylko, żeby zdobywać kolejne nagrody, ale przede wszystkim zostanie wykorzystana w życiu codziennym”
– powiedział Sebastian Skuza, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów na powitanie przybyłych gości.
Tegorocznym zadaniem konkursowym było stworzenie projektu inwestycji realizowanej w ramach budżetu obywatelskiego oraz przygotowanie planu jej promocji w szkole. Z całej Polski napłynęły 163 zgłoszenia, a uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych wykazali się niezwykłą pomysłowością. Wśród najlepszych prac znalazły się m.in. projekty altany, która umożliwi wypoczynek i naukę poza salą lekcyjną, domków dla jeży, szlaku przyrodniczego, pozwalającego obserwować bogactwo roślin, ptaków oraz owadów czy cykl murali.
„Dziękuję Wam za zainteresowanie i udział w programie Finansoaktywni. Dziękuję również nauczycielom, ponieważ wasza rola jest w tym procesie kluczowa. Finansów można się nauczyć i bardzo dobrze, że już teraz interesujecie się takimi sprawami jak budżet, natomiast bardzo ważnym aspektem realizacji zadania jest Wasze wspólne działanie. Zrobiliście fantastyczne projekty. Pokazaliście w nich, jak bardzo zależy Wam na poprawieniu jakości życia mieszkańców, uczniów, a nawet zwierząt. Zadbaliście o potrzeby najmłodszych, wskazywaliście jak potrzebna jest aktywność czy nauka na świeżym powietrzu, ale też jak dbać o środowisko. A co więcej, jak ważne jest współdziałanie na rzecz Waszych społeczności lokalnych. Cieszy mnie, że nasz projekt edukacyjny Finansoaktywni nie tylko udowadnia jak istotna jest edukacja finansowa, ale również kształtuje świadomych i odpowiedzialnych młodych ludzi”
– powiedziała Katarzyna Szweda, Dyrektor Generalny w Ministerstwie Finansów.
„Finansoaktywni” to program edukacyjny dla uczniów klas V-VIII szkół podstawowych organizowany przez Ministerstwo Finansów od 2015 roku. Tematyka skupia się wokół zagadnień związanych ze światem finansów, budżetem i podatkami, a ostatnia odsłona odbyła się pod hasłem „Budżet. Plan do działania!”. W ciągu 8 lat program dotarł do blisko 5 tys. szkół w całej Polsce. W tegorocznej edycji w lekcjach o budżecie wzięło udział ponad 58 tys. uczniów z prawie 1000 szkół w całej Polsce. Do placówek edukacyjnych zostały wysyłane 525 zestawy edukacyjne, a 450 nauczycieli pobrało pakiety w wersji elektronicznej ze strony internetowej.
Podczas gali finałowej uczniowie mieli szansę zaprezentować swoje projekty oraz opowiedzieć o swoich inspiracjach oraz o tym, czego nauczyli się podczas realizacji założeń programu. Nagrody i dyplomy zespołom wręczyli Sebastian Skuza, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów oraz Katarzyna Szweda, Dyrektor Generalny. Dodatkowo uczniów oczarował Maciej Piskorz, iluzjonista, YouTuber i TikToker, który swoimi sztuczkami podbił już serca ponad miliona Internautów.
Lista laureatów:
- projekt „Nowoczesna sala chemiczna i ogródek szkolny”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Osjakowie,
- projekt „Edukacyjny Raj”, autorstwa uczniów z Zespołu Szkół Nr 1 Specjalnych w Kielcach,
- projekt „Plac zabaw dla większych dzieci”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 11 im. Fryderyka Chopina w Jeleniej Górze,
- projekt „Jeż to fajny zwierz – domki dla jeży w białostockich parkach”, autorstwa uczniów ze Społecznej Szkoły Podstawowej nr 4 PTO w Białymstoku,
- projekt „Amfiteatr szkolny wraz z historyczną ścieżką̨ edukacyjną”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Cygance,
- projekt „SI daje MOC – na BANK!”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Batalionów Chłopskich w Sułoszowej,
- projekt „Królewskim Szlakiem Przyrodniczym”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Bronisława Tokaja w Nieporęcie,
- projekt „Ławeczkowe Pogotowie Emocjonalne”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Zespole Edukacyjnym nr 9 w Zielonej Górze,
- projekt „Centrum Wspólnej Nauki”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Września 1939 r. w Jordanowie,
- projekt „Cykl murali historyczno-edukacyjnych „Wybitni Suwalczanie”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Suwałkach.
Gratulujemy zwycięzcom i już dziś zapraszamy wszystkich na kolejną edycję Finansoaktywnych.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.