Komunikaty PR

Finaliści VIII edycji konkursu „Finansoaktywni” zostali nagrodzeni!

2023-06-26  |  09:20
Biuro prasowe
Kontakt
Emilia Potocka
Synertime

Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl

15 czerwca w Ministerstwie Finansów odbyła się gala finałowa VIII edycji programu edukacyjnego „Finansoaktywni”. Kapituła konkursowa wyłoniła 10 zespołów ze szkół w całej Polsce, które przygotowały najlepsze prace konkursowe. W Warszawie na młodzież czekali przedstawiciele kierownictwa Ministerstwa Finansów oraz członkowie kapituły konkursowej.

„W Ministerstwie Finansów doskonale wiemy jak ważna jest edukacja finansowa, a promowanie tej wiedzy jest jednym z naszych celów. Finanse odgrywają coraz większą rolę w codziennym życiu, a podatki są jedną z dwóch rzeczy, o której pisał Benjamin Franklin, że nie możemy i nie wyobrażamy sobie naszego życia i naszego państwa bez podatków. Wy udowodniliście, że tę wiedze o podatkach macie na wysokim poziomie. I wiem, że ta wiedza się wam przyda nie tylko, żeby zdobywać kolejne nagrody, ale przede wszystkim zostanie wykorzystana w życiu codziennym”

– powiedział Sebastian Skuza, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów na powitanie przybyłych gości.

Tegorocznym zadaniem konkursowym było stworzenie projektu inwestycji realizowanej w ramach budżetu obywatelskiego oraz przygotowanie planu jej promocji w szkole. Z całej Polski napłynęły 163 zgłoszenia, a uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych wykazali się niezwykłą pomysłowością. Wśród najlepszych prac znalazły się m.in. projekty altany, która umożliwi wypoczynek i naukę poza salą lekcyjną, domków dla jeży, szlaku przyrodniczego, pozwalającego obserwować bogactwo roślin, ptaków oraz owadów czy cykl murali.

„Dziękuję Wam za zainteresowanie i udział w programie Finansoaktywni. Dziękuję również nauczycielom, ponieważ wasza rola jest w tym procesie kluczowa. Finansów można się nauczyć i bardzo dobrze, że już teraz interesujecie się takimi sprawami jak budżet, natomiast bardzo ważnym aspektem realizacji zadania jest Wasze wspólne działanie. Zrobiliście fantastyczne projekty. Pokazaliście w nich, jak bardzo zależy Wam na poprawieniu jakości życia mieszkańców, uczniów, a nawet zwierząt. Zadbaliście o potrzeby najmłodszych, wskazywaliście jak potrzebna jest aktywność czy nauka na świeżym powietrzu, ale też jak dbać o środowisko. A co więcej, jak ważne jest współdziałanie na rzecz Waszych społeczności lokalnych. Cieszy mnie, że nasz projekt edukacyjny Finansoaktywni nie tylko udowadnia jak istotna jest edukacja finansowa, ale również kształtuje świadomych i odpowiedzialnych młodych ludzi”

– powiedziała Katarzyna Szweda, Dyrektor Generalny w Ministerstwie Finansów.

„Finansoaktywni” to program edukacyjny dla uczniów klas V-VIII szkół podstawowych organizowany przez Ministerstwo Finansów od 2015 roku. Tematyka skupia się wokół zagadnień związanych ze światem finansów, budżetem i podatkami, a ostatnia odsłona odbyła się pod hasłem „Budżet. Plan do działania!”. W ciągu 8 lat program dotarł do blisko 5 tys. szkół w całej Polsce. W tegorocznej edycji w lekcjach o budżecie wzięło udział ponad 58 tys. uczniów z prawie 1000 szkół w całej Polsce. Do placówek edukacyjnych zostały wysyłane 525 zestawy edukacyjne, a 450 nauczycieli pobrało pakiety w wersji elektronicznej ze strony internetowej.

Podczas gali finałowej uczniowie mieli szansę zaprezentować swoje projekty oraz opowiedzieć o swoich inspiracjach oraz o tym, czego nauczyli się podczas realizacji założeń programu. Nagrody i dyplomy zespołom wręczyli Sebastian Skuza, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów oraz Katarzyna Szweda, Dyrektor Generalny. Dodatkowo uczniów oczarował Maciej Piskorz, iluzjonista, YouTuber i TikToker, który swoimi sztuczkami podbił już serca ponad miliona Internautów.

Lista laureatów:

  • projekt „Nowoczesna sala chemiczna i ogródek szkolny”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Osjakowie,
  • projekt „Edukacyjny Raj”, autorstwa uczniów z Zespołu Szkół Nr 1 Specjalnych w Kielcach,
  • projekt „Plac zabaw dla większych dzieci”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 11 im. Fryderyka Chopina w Jeleniej Górze,
  • projekt „Jeż to fajny zwierz – domki dla jeży w białostockich parkach”, autorstwa uczniów ze Społecznej Szkoły Podstawowej nr 4 PTO w Białymstoku,
  • projekt „Amfiteatr szkolny wraz z historyczną ścieżką̨ edukacyjną”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Cygance,
  • projekt „SI daje MOC – na BANK!”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Batalionów Chłopskich w Sułoszowej,
  • projekt „Królewskim Szlakiem Przyrodniczym”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Bronisława Tokaja w Nieporęcie,
  • projekt „Ławeczkowe Pogotowie Emocjonalne”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Zespole Edukacyjnym nr 9 w Zielonej Górze,
  • projekt „Centrum Wspólnej Nauki”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Września 1939 r. w Jordanowie,
  • projekt „Cykl murali historyczno-edukacyjnych „Wybitni Suwalczanie”, autorstwa uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Suwałkach.

Gratulujemy zwycięzcom i już dziś zapraszamy wszystkich na kolejną edycję Finansoaktywnych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Synertime
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.